: Στη δημοσιότητα νέα ντοκουμέντα από την επίθεση της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου 2023
Για πρώτη φορά ο ισραηλινός στρατός δίνει στη δημοσιότητα βίντεο από τις επιχειρήσεις των ειδικών δυνάμεων, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την επίθεση της Χαμάς
Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους αύριο από τη φονική επίθεση της Χαμάς, ο ισραηλινός στρατός (IDF) δημοσίευσε υλικό από τις τραγικές στιγμές της 7ης Οκτωβρίου. Η επίθεση εκείνης της ημέρας, που σημάδεψε την περιοχή, οδήγησε σε σφοδρές μάχες μεταξύ των ισραηλινών δυνάμεων και τη Χαμάς.
Σε σχετική ανακοίνωση, οι IDF ανέφεραν: «Το πρωί της 7ης Οκτωβρίου, η τρομοκρατική οργάνωση Χαμάς εξαπέλυσε μια βίαιη επίθεση στο Ισραήλ. Οι δυνάμεις ασφαλείας αντέδρασαν άμεσα, προχωρώντας νότια και πολεμώντας με θάρρος δίπλα στις τοπικές δυνάμεις άμυνας των γύρω κοινοτήτων, με στόχο την προστασία των κατοίκων των συνόρων της Γάζας και της χώρας στο σύνολό της».
Δεν πρέπει να πανηγυρίσει η Δημοτική αρχή του Δήμου μας για αυτές τις πρακτικές….
Στο τελευταίο Δημοτικό συμβούλιο ενημερωθήκαμε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών θα επιχορηγήσει το Δήμο μας με το ποσό των 786.651,17 ευρώ για να εξοφληθούν απλήρωτες υποχρεώσεις προς την ΔΕΗ κατόπιν δικαστικών αποφάσεων με τρέχουσες διαταγές πληρωμής και αφορούσε μέρος των χρεών της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ προς την ΔΕΗ.
Το Δημοτικό συμβούλιο έκανε δεκτή αυτήν την χρηματοδότηση αλλά παράλληλα γεννήθηκαν πολλά θέματα από την πρακτική, από αυτήν την πολιτική που εφαρμόζει η παρούσα κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ως κράτος, πάθαμε αλλά δεν μάθαμε να δίνουμε χρηματοδοτήσεις για να πληρωθούν χρέη και οφειλές των Δήμων προς τρίτους και όχι για για σημαντικά αναπτυξιακά έργα .
Ως υπουργείο Εσωτερικών πάθαμε αλλά δεν μάθαμε να δίνουμε χρήματα και ενισχύσεις μόνο σε ορισμένους Δήμους και όχι σε όλους με αντικειμενικά κριτήρια ,να δίνουμε “στα δικά μας παιδιά” ,να τους κλείνουμε το μάτι να τους ενημερώνουμε να μην πληρώνουν την ΔΕΗ και θα σας δώσουμε εμείς επιχορήγηση για να πληρώσετε τα χρέη σας. Εδώ και δύο χρόνια ήξερε η Διοίκηση της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ ότι θα προκύψει αυτήν η επιχορήγηση.
Ως πολιτεία, πάθαμε αλλά δεν μάθαμε να μιλάμε για τις αρχές του ανταγωνισμού που θα ευνοήσουν την τάση να μειωθούν οι τιμές στην ενέργεια και έγινε ακριβώς το αντίθετο, να τιναχτούν στο αέρα όλοι οι προϋπολογισμοί όλων των φυσικών και νομικών προσώπων. Δίνουμε επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό να πληρωθούν οι πάροχοι του ρεύματος με τις ισχύουσες υψηλές τιμές έτσι επιβαρυνόμαστε όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες.
Ως Δήμος, πάθαμε και δεν μάθαμε να λειτουργούμε με πραγματικούς προϋπολογισμούς ,με ακριβή στοιχεία τόσο στο σκέλος των εσόδων όσο και στο σκέλος των δαπανών ιδιαίτερα για την οικονομική διαχείριση της προβληματικής Δημοτικής επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ερμιονίδας. Συνεχίζετε το έργο της πλασματικών ,και ελλειμματικών προυπολογισμών.
Εμείς επιμένουμε για χρόνια, για να ριζικό σχέδιο ουσιαστικής εξυγίανσης βελτίωσης όλων των οικονομικών μεγεθών της Δ .Ε.Υ.Α.ΕΡ.
Φτάνει πια να ζούμε με δανεικά, με πονηρές χρηματοδοτικές “ενέσεις” οικονομικών ενισχύσεων.
Επίσης η Διοίκηση του Δήμου δεν πρέπει να πανηγυρίσει για αυτές παλαιοκομματικές ενισχύσεις για την πρακτική των δικών μας Δημάρχων που θα τους δώσουμε αυτό το” δωράκι.” για να λύσουν προσωρινά το πρόβλημα έτσι θα συνεχίζουν ήσυχοι τις αλόγιστες δαπάνες, τις πολλαπλές απευθείας αναθέσεις, τις ρουσφετολογικές πολιτικές πληρωμών και εισπράξεων, όλα σου βωμό της πολιτικής εξυπηρέτησης.
Ένα πραγματικό Αυτοδιοικητικό κίνημα πρέπει να ανατρέψει στο τέλος αυτές τις πρακτικές από όποιον και εάν προέρχονται να υπερασπιστεί το δημόσιο αγαθό του νερού και ένα σχέδιο ριζικής οικονομικής εξυγίανσης των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης .
Τάσος Λάμπρου Δημοτικός σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας Επικεφαλής ΕΝ.ΔΗ.ΕΡ.
Το φεστιβάλ όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος δεν θα περιοριστεί μόνο στις ξεχωριστές γευστικές εμπειρίες, καθώς το πρόγραμμά του θα περιλαμβάνει και μουσικές εκδηλώσεις που θα ξεσηκώσουν τους επισκέπτες και θα ανακοινωθούν σύντομα.
Στο 2ο Pyrgos Food Festival θα συμμετέχουν επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μοναδικά εδέσματα και προϊόντα από διάφορες περιοχές, καθένα με τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά. Οι εκθέτες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ κοινό, ενισχύοντας έτσι την προβολή και την αναγνωρισιμότητά τους.
Δηλώσεις συμμετοχής
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο φεστιβάλ μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή επικοινωνώντας στα παρακάτω στοιχεία:
Αλλάζουν όλα στις παραλίες. Και την Τετάρτη 15 Μαΐου, ολοκληρώνεται η διαδικασία δημοπράτησης των 1.600 περίπου εμπορικά αξιοποιήσιμων παραλιών της χώρας. Για πρώτη φορά οι διαγωνισμοί για την εμπορική αξιοποίηση των παραλιών (καντίνες beach bar, εστιατόρια και καφέ) δεν θα γίνονται από τους δήμους αλλά αποκλειστικά από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος (e-Auctions).
Για πρώτη φορά, σε κάθε διαγωνισμό θα υπάρχει ένα ελάχιστο τίμημα που συνδέεται με τις αντικειμενικές αξίες και αυξημένο συντελεστή βαρύτητας ανάλογα με την περιοχή. Μέγιστη διάρκεια κάθε μίσθωσης είναι τα τρία χρόνια. Αν δεν υπάρχει προσφορά τουλάχιστον με το κατώτατο μίσθωμα σε δύο δημοπρασίες, η παραχώρηση θα ματαιώνεται κι έτσι θα σταματήσει το γαϊτανάκι παράδοσης των παραλιών σε φίλους και ημετέρους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις «σε φιλική τιμή».
Οι συμβάσεις παραχώρησης είναι πλέον τυποποιημένες, περιλαμβάνουν την έκταση που παραχωρείται σε μορφή πολυγώνου, τις ελάχιστες προδιαγραφές και υποχρεώσεις που προβλέπει ο νόμος, τη διάρκεια της μίσθωσης, το ύψος του μισθώματος.
Παράλληλα, ξεκινούν οι έλεγχοι για τις 200 «απάτητες παραλίες» που βρίσκονται σε περιοχές Natura και για τις οποίες απαγορεύεται η παραχώρηση και κατ’ επέκταση η τοποθέτηση ομπρελών, ξαπλωστρών κ.λπ.
Αλλάζει πρόσωπο ο καιρός τις επόμενες ώρες και δείχνει το άσχημο πρόσωπό του σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γιαννόπουλο.
Ο μετεωρολόγος της ΕΡΤ αναφέρθηκε στην αλλαγή του καιρού και τόνισε πως η χειρότερη μέρα της κακοκαιρίας που έρχεται θα είναι η Παρασκευή (10/05) με βροχές, καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας να είναι τα κύρια χαρακτηριστικά.
Ο καιρός θα αρχίσει να χαλάει από την Πέμπτη (08/05) και θα κρατήσει μέχρι και το Σάββατο (11/05) και αναμένεται να επηρεαστεί όλη η χώρα και χαρακτηριστικό είναι πως έντονα φαινόμενα θα έχουν, μεταξύ άλλων και οι Κυκλάδες.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γιαννόπουλο, μεγάλη ανατροπή έρχεται από την επόμενη εβδομάδα, στα μέσα της οποίας και μετά, αναμένεται η θερμοκρασία να ξεπεράσει τους 30 βαθμούς και να είναι ο καιρός άκρως καλοκαιρινός.
Σε κλίμα συγκίνησης το τελευταίο αντίο στην Άννα Παναγιωτοπούλου, τη σπουδαία ηθοποιό του ελληνικού θεάτρου, από συγγενείς, συναδέλφους και φίλους.
Από νωρίς το Νεκροταφείο Ζωγράφου γέμισε στεφάνια και λουλούδια για την Άννα Παναγιωτοπούλου, που έφυγε από τη ζωή το Μεγάλο Σάββατο στα 74 της χρόνια.
Η Άννα Παναγιωτοπούλου έφυγε από τη ζωή μετά από μακροχρόνια μάχη με τη νόσο Αλτσχάιμερ.
Από τους πρώτους που έφτασαν στο Νεκροταφείο Ζωγράφου ο στενός της φίλος και συνεργάτης Σταμάτης Φασουλής, οι Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Διονύσης Τσακνής, Κάτια Δανδουλάκη, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Αντώνης Λουδάρος, Άννα Μονογιού, Ρήγας Αξελός, Μιχάλης Ρέππας, Θανάσης Παπαθανασίου, Γιώργος Κιμούλης, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Παντελής Καναράκης, Τζόυς Ευείδη, Σπύρος Μπιμπίλας, φίλοι και συνεργάτες, στο πλευρό του Αλέξη Καλλίτση, συντρόφου της Άννας Παναγιωτοπούλου.
Η τελευταία «παράσταση» της Άννας Παναγιωτοπούλου
Μία πορεία γεμάτη επιτυχίες, σε θέατρο, σινεμά, τηλεόραση
Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο ‘Αλσος Παγκρατίου.
Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την ‘Αννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε και έγραφε και το σενάριο.
Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87 (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου, ‘Αγγελο Αντωνόπουλο, Νατάσα Ασίκη κ.ά.).
Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές Οι τρεις Χάριτες (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, ‘Αννας Κυριακού) και Ντόλτσε Βίτα (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται «κλασικές»’.
Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες «Safe Sex», «Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο», «Οξυγόνο», «Αυστηρώς Κατάλληλο» κ.ά.
Δύο δημιουργοί ενώνουν τις μουσικές τους φωνές, σε μια ξεχωριστή παράσταση με τραγούδια από το σύνολο της δισκογραφίας τους. Πολυγραφότατοι και πολυμορφικοί, έχοντας σημαντικές συνεργασίες στο ενεργητικό τους, καταθέτουν με αγάπη το στίγμα τους σε μια βραδιά γεμάτη δική τους μουσική και αγαπημένους συνοδοιπόρους ερμηνευτές.
Ερμηνεύουν:
Πένυ Ξενάκη, ΑφεντούλαΡαζέλη, Μήδεια Χουρσουλίδου, Θέλμα Καραγιάννη, Ζωή Βεργάκη, Βασίλης Γισδάκης, Γιάννης Λεκόπουλος, Αντώνης Αθανασίου και Βασίλης Σαλταγιάννης
Η Γεωργία Αγγέλου δίνει και πάλι ραντεβού για μια μουσική γιορτή που θα μαγέψει το κοινό με ένα εκλεκτικό μείγμα μουσικών ειδών και δυνατές ερμηνείες την Παρασκευή 17 Μαϊου και ώρα 22:00 στο HolyWood Stage, Λεωφ. Βουλιαγμένης 289, Άγιος Δημήτριος.
Σε αυτή τη βραδιά μουσικής ποικιλομορφίας και πάθους που φέρει την υπογραφή της Νάνσυς Κανέλλη στην μουσική επιμέλεια, η Γεωργία Αγγέλου συνοδευόμενη από την πλήρη μπάντα της —την Ιωάννα Μπάλτα στο πιάνο και τη φωνή, τον Δημήτρη Κοντονή στην κιθάρα, τον Γιώργο Γκίκα στα κρουστά και τον Χρήστο Τζελεπόπουλο στο μπάσο—, υπόσχεται ένα συναρπαστικό ταξίδι σε διάφορα μουσικά τοπία, τολμώντας τα πάντα: από τις soulful μελωδίες της Janis Joplin και της Amy Winehouse μέχρι τους χαρακτηριστικούς ρυθμούς γνωστών Ελλήνων καλλιτεχνών όπως ο Θηβαίος και η Πρωτοψάλτη.
Ξεχωριστή θέση στη βραδιά ο φόρος τιμής σε θρύλους της ελληνικής και της διεθνούς μουσικής με μοναδικά covers, με έντονη τη ροκ διάθεση γλιστρώντας ανάμεσα σε ελληνικές και ξένες μπαλάντες και όλα αυτά με μια μοναδική ενέργεια που μόνο η Γεωργία μπορεί να φέρει στη σκηνή.
Αυτή η βραδιά όμως φέρνει και μερικές ακόμα εκπλήξεις: αποκλειστικές εκτελέσεις των νέων τραγουδιών της Γεωργίας Αγγέλου, καθώς και μια νοσταλγική επιστροφή στο πρώτο της άλμπουμ, «Και έτσι αρχίζει το τικ τακ», που περιλαμβάνει συνεργασίες με καταξιωμένους καλλιτέχνες ανάμεσα στους οποίους η Λιάνα Κανέλλη, η Πηγή Λυκούδη, ο Νίκος Πλατύραχος, η Νάνσυ Κανέλλη, η Ξένια Δικαίου, ο Φίλιππος Γράψας και η Μάρω Μπουρδάκου. Σε παραγωγή της Νάνσυς Καννέλη, το άλμπουμ αποτελεί απόδειξη του εκφραστικού στυλ ερμηνείας της Γεωργίας και της ικανότητάς της να συνδυάζει τη στιχουργική ομορφιά με τη δυναμική μουσική.
«Θα δημιουργώ απ’ τα χαλάσματα, μ’ όσα ήρθαν και κράτησαν, μ’ όσα ακόμα δεν άρχισαν…»
Η Σάσα Παπαλάμπρου, παρουσιάζει τη δεύτερη δισκογραφική της δουλειά που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες, με τίτλο «Σασπένς», στις 19 Μαΐου, στη μουσική σκηνή «Σφίγγα». Μετά το CRAMA, τον πρώτο της δίσκο, όπου η ελληνική παραδοσιακή μουσική συναντά την τζαζ μέσα από τις διασκευές της, τώρα μετατοπίζεται σε ένα πιο εξομολογητικό, προσωπικό ύφος, μέσα από το οποίο αποτυπώνεται η αγωνία της να μοιραστεί όσα είδε και έμαθε ως τώρα. Σε μουσική και στίχους δικούς της, συνδυαστικά με την ευρηματική ενορχήστρωση του Θανάση Καρυπίδη, τα τραγούδια της Σάσας ηχογραφούνται στον τόπο γέννησης της, τη Δράμα, και ετοιμάζονται για μια διαδρομή έξω από τα συνήθη μουσικά σύνορα.
Στις 19 Μαΐου θα παρουσιαστούν τα εννιά τραγούδια του νέου δίσκου, τα οκτώ σε μουσική και στίχους δικούς της, μαζί με τη δική της διασκευή ενός αγαπημένου ρεμπέτικου τραγουδιού, αλλά και ένα πλήρες πρόγραμμα με καλεσμένους τον Βαγγέλη Γερμανό, τη Μαρία Σουλτάτου, τον Θανάση Καρυπίδη και την Εύα Φάκλαρη.
Μουσική Σκηνή Σφίγγα, Πεζόδρομος Κιάφας 13, Αθήνα 106 78
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Σάσα Παπαλάμπρου είναι τραγουδίστρια και πιανίστα. Έχει δίπλωμα πιάνου, πτυχίο από το τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου της Κέρκυρας και Μεταπτυχιακό της Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα είναι καθηγήτρια φωνητικής και πιάνου, έχοντας διδάξει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου «Εκτέλεση/Ερμηνεία της Jazz Μουσικής και νέες Τεχνολογίες». Έχει συνεργαστεί με τους Δημήτρη Βασιλάκη, Μάνο Σαριδάκη, Τηλέμαχο Μούσα, Βαγγέλη Γερμανό, Γιάννη Κούτρα και πολλούς άλλους καλλιτέχνες της τζαζ και της ελληνικής μουσικής σκηνής. Μετά την κυκλοφορία του cd «CRAMA» ετοιμάζεται να παρουσιάσει την επόμενη δισκογραφική της δουλειά με τίτλο «Σασπένς» σε δική της μουσική και στίχους.
Μια νέα πρωτότυπη εργασία δημιούργησε ο Πέτρος Γαϊτάνος που αφορά τα Απολυτίκια των Αγίων & των Γιορτών όλου του έτους, συμπληρώνοντας έτσι τον 88ο δίσκο του. Η Εκκλησία μας τιμά και επικαλείται αιωνίως τους Αγίους της που με τη ζωή τους δόξασαν τον Θεό και εντάχθηκαν ως θαυμαστά παραδείγματα στον ουρανό και στο χώρο της Θριαμβεύουσας Εκκλησίας του Χριστού.
Ο Πέτρος Γαϊτάνος, μεταξύ και άλλων νέων καταγραφών του με νέα τραγούδια και συνεχίζοντας αυθόρμητα την καταγραφή των αιώνιων ύμνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, μας προσφέρει άλλη μία θαυμάσια πολύμοχθη εργασία προς θεία χρήση και εφαρμογή του θεάρεστου. Για πρώτη φορά καταγράφονται τα Απολυτίκια κάθε μέρας του έτους μέσα από μια πλήρως εμπεριστατωμένη εργασία: Μουσικά, Ψαλτικά, Ιστορικά, Γλωσσικά, Ακαδημαϊκά, αλλά και τεχνικά ως προς το άρτιο του ήχου, ο σημαντικός καλλιτέχνης, εκτός της ερμηνείας του, καταγράφει αναδεικνύοντας το σωστό τρόπο τονισμού των θαυμάσιων λέξεων του κάθε Απολυτικίου, ενώ επιμελείται και όλη την παραγωγή.
Το έργο αποτελείται από 12 CD, ένας δίσκος για κάθε μήνα, περιλαμβάνονται όλες οι εορτές του έτους, με επιλογή του σημαντικότερου αγίου ή γιορτής για κάθε μέρα, ενώ τους μήνες: Μάρτιο – Απρίλιο – Μάιο και Ιούνιο, περιλαμβάνονται και οι κινητές γιορτές του έτους χωρίς ακριβείς ημερομηνίες, το σύνολο των Απολυτικίων είναι 388. Η εργασία θα κυκλοφορήσει σε όλες τις διεθνείς ψηφιακές πλατφόρμες ( Spotify–Apple κ.α.) τον Ιούνιο του 2024, ενώ πρώτα θα αρχίσει να δημοσιοποιείται κατ΄αποκλειστικότητα στο προσωπικό κανάλι του καλλιτέχνη στο YouTube: .
Η παρουσίαση της εργασίας θα γίνεται σταδιακά παρουσιάζοντας το προηγούμενο απόγευμα κάθε μέρας το απολυτίκιο του αγίου ή της εορτής της επικείμενης ημέρας – αυτό θα γίνει ώστε να ακολουθηθεί η εκκλησιαστική τακτική, στην οποία η εκκλησιαστική ημέρα ξεκινάει από τον εσπερινό της προηγούμενης, έτσι, για παράδειγμα, το Απολυτίκιο της γιορτής του αγίου Δημητρίου θα δημοσιοποιηθεί το απόγευμα της 25ης Οκτωβρίου, ενώ των Χριστουγέννων το απόγευμα της 24ης Δεκεμβρίου.
Ο Πέτρος Γαϊτάνος γράφει για την εργασία του αυτή: « Δημιούργησα αυτή την εργασία μέσα από την αυθόρμητη αγάπη μου στον Θεό και τους αγίους Του και εργάστηκα πολλούς μήνες για την πολύμοχθη σωστή καταγραφή του υλικού που έχει φτιαχτεί για να γίνει σημείο αναφοράς για όλους όσους μέσα στους επόμενους αιώνες θα θελήσουν να σκύψουν και να βρουν σοβαρά και εμπεριστατωμένα την αναφορά όλων αυτών των αιώνιων Απολυτικίων.
Γι’ αυτό πρόσεξα κάθε λεπτομέρεια της παραγωγής αυτής, διάλεξα ικανούς και ταλαντούχους συνεργάτες και πρόσεξα ακόμη και την παραμικρή λέξη ώστε να είναι σωστά ειπωμένη σε σχέση με τη μουσική της αξία, αλλά και την προσαρμογή κάθε λέξης και πρότασης στην ερμηνευτική ροή με πολύ μεγάλη προσοχή στο σωστό τονισμό των λέξεων.
Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία μου, επικαλέστηκα την έως σήμερα 40 χρόνων εμπειρία μου ως καλλιτέχνη και πιστού, περισσότερο και καθοριστικά όμως επικαλέστηκα τη χάρη του Θεού, χωρίς την οποία δε θα άξιζε τίποτα από όσα προσπάθησα και εν τέλει έκανα.
Όλα μας είναι δοσμένα από τον Θεό και, αν κάτι ακούτε σε μένα και σας εντάσσει στη θέαση του ουρανού, μη γελιέστε, όλο ανήκει στην παραχώρηση του Θεού, και στη δική σας καλή διάθεση, όχι σε μένα.
Ταυτόχρονα φρόντισα για την άρτια ποιότητα του ήχου των Απολυτικίων, όπως και τα σωστά κλασικά αιώνια ισοκρατήματά τους, που ενίοτε προτείνονται και νέες θαυμάσιες μουσικές ματιές ακρόασης, πάντα με γνώμονα το θείο. Αυτή την εργασία την προσφέρω στα πόδια του πάγκαλου Τριαδικού μου Θεού, όπως και των Αγίων Του, αλλά και κάθε πιστού και όχι μόνον, που αισθάνεται τη θεία ανάγκη να υμνήσει τον Θεό άμεσα μέσω των γιορτών της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ή έμμεσα μέσω της τιμής των αγίων Της.
Έτσι ο καθένας θα μπορεί να ακούει ή να μαθαίνει στο προσωπικό μου κανάλι στο YouTube το απολυτίκιο κάθε μέρας, ενώ ταυτόχρονα μέσα σε κάθε βίντεο έχω φροντίσει να παρατίθεται ο λόγος του καθενός στην πρωτότυπη αρχαία Ελληνική γλώσσα στο πολυτονικό σύστημα, για την ορθότερη και πληρέστερη καταγραφή, αλλά και για να έχει ο καθένας τη δυνατότητα να αντιγράψει και να χρησιμοποιήσει το κείμενο για κάθε θεάρεστη ανάγκη του.
Τέλος το κάθε βίντεο ξεχωριστά θα απεικονίζει ένα γραφιστικό θέμα με τα στοιχεία της εργασίας, την αγιογραφία του αγίου – εορτής και στο κέντρο το κείμενο του απολυτικίου στην πρωτότυπη αρχαία ελληνική γλώσσα και γραφή. Αυτή η εργασία που διήρκησε μήνες ήταν ένα συνεχές πνευματικό ταξίδι με τους πραγματικά ωραίους! Ο Κύριος έδωσε άφθονη τη χάρη Του κι εγώ συνειδητά κατευθύνθηκα προς την ένταξή μου στο θέλημά Του.
Η πρώτη παγκόσμια έναρξη δημοσιοποίησης της εργασίας θα ξεκινήσει αποκλειστικά μέσα από το κανάλι μου στο YouTube τον Απρίλιο του 2024 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025, ενώ τον ερχόμενο Ιούνιο όλο το υλικό θα είναι διαθέσιμο στις διεθνείς ψηφιακές πλατφόρμες».
Επιμέλεια ύμνων – Ισοκρατήματα: Γιώργος Φανάρας Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο StudioFan & Odeon από τον Ιανουάριο έως το Μάρτιο του 2024 μ.Χ. Ηχοληψία: Γιώργος Φανάρας – Ηλίας Λάκκας Mastering: Ανέστης Ψαραδάκος – Athensmastering Επιμέλεια κειμένων των Απολυτικίων στο πολυτονικό σύστημα γραφής: Τζέλα Τσάμη Υμνολογική επιμέλεια: Χαράλαμπος Μπούσιας Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός Graphic Design: Ανδρέας Λεούδης
Ο Θέμης Καψής συνεχίζει την προσέγγισή του σε τραγούδια που όλοι αγαπάμε, με τον δικό του, μοναδικό τρόπο.
Με σεβασμό στο στίχο και τη μουσική, με πολλή αγάπη, συναίσθημα και ψυχή, ερμηνεύει με την χαρακτηριστική χροιά της φωνής του, ακόμη τρία τραγούδια: Έτσι αγαπάω εγώ – Θεός – Καλοκαιρινά Ραντεβού, ενώ θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλα μέχρι την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου κύκλου.
Ο νεαρός τραγουδιστής εξακολουθεί να εκφράζει τη δική του αλήθεια και να μας εκπλήσσει με τις ερμηνευτικές του ιδέες πάνω σε ένα γνώριμο υλικό.
Η Χρύσα Μαστορογιάννη μας παρουσιάζει το δεύτερο της Single με τίτλο «Χαραυγή»
Πρόκειται για μία λαϊκή φωνή με έντονα τα στοιχεία από διαφορετικές μουσικές κουλτούρες και πολιτισμούς.
Το τραγούδι «Χαραυγή» έχει έντονα τα στοιχεία της Ελληνικής μουσικής παράδοσης που ‘’παντρεύονται’’ με τους ήχους του σήμερα.
Το κλαρίνο και το λαούτο συναντάνε την ηλεκτρική κιθάρα και το νταούλι με τα τύμπανα μοιράζονται τον τόπο και τον χρόνο.
Η Χρύσα Μαστορογιάννη ερμηνεύει το τραγούδι ισορροπώντας στη γραμμή που χωρίζει το χθες με το σήμερα, την παράδοση με το σύγχρονο, την απώλεια με την ελπίδα!!!
Ένα τραγούδι που κρύβει στιγμές που έχουμε ζήσει όλοι μας και μια φωνή που μετατρέπει τον ήχο σε εικόνα!!!
Η Ξένια Γαργάλη ερμηνεύει το νέο της τραγούδι με τίτλο «Χαμένος Χρόνος» σε μουσική Περικλή Μπισκίνη και στίχους Μεταξίας Δρογώση, και μας υπενθυμίζει πως εμείς ορίζουμε τη ζωή και τα όνειρά μας.
Δυναμικό και «ηλεκτρισμένο» το τραγούδι, μας προτρέπει να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, να ξεφύγουμε απο κανόνες και ενοχές που μας περιορίζουν.
Εξομολογητικό αλλά και ανατρεπτικό το δεύτερο single του επερχόμενου δίσκου της Ξένιας Γαργάλη κινείται σε ένα πλαίσιο κοινωνικό και ανήσυχο, μας υπενθυμίζει το πολύπλευρο ταλέντο της και μας χαρίζει άλλη μια ερμηνεία υψηλής εκφραστικότητας μετά το πρώτο single «Τα γεγονότα».
Ένα τραγούδι για τον χρόνο, το χρόνο που κυλάει, γλιστράει και χάνεται πριν προλάβουμε να το καταλάβουμε.
Δεμένοι σφιχτά στα δεσμά της καθημερινότητας, των συμβάσεων και του καθωσπρεπισμού, ζούμε σαν υπνωτισμένοι μια ζωη στον «αυτόματο πιλότο», έναν ατέρμονο αγώνα δρόμου.
Φυλακισμένοι σε ένα παιχνίδι -ταινία τρόμου που κανείς δεν μας ρώτησε αν χωράμε στους κανόνες που έχουν τεθεί πριν από εμάς για εμάς.
ΣΤΙΧΟΙ
Μεταξία Δρογώση
Μες σε κανόνες κι ενοχές,
ζω δύο ψεύτικες στιγμές
τσαλακωμένες.
Με τη μορφή ενός θεριού,
με καθηλώνουν του καιρού
συντεταγμένες.
Χαμένος χρόνος.
Κι όμως ο χρόνος είμαι εγώ
και μόνο ό,τι ονειρευτώ
αυτό θα κάνω.
Δεν είναι ο χρόνος μια γραμμή,
είναι μονάχα μια στιγμή
μα (και) δεν τον χάνω.
Μέσα σε στάδια κλειστά
και με τα φώτα μου σβηστά
αγώνας δρόμου.
Η τύχη πάντα μυστικό,
μέσα σε άγριο σκηνικό
ταινία τρόμου.
Χαμένος χρόνος.
Κι όμως ο χρόνος είμαι εγώ
και μόνο ό,τι ονειρευτώ
αυτό θα κάνω.
Δεν είναι ο χρόνος μια γραμμή,
είναι μονάχα μια στιγμή
μα (και) δεν τον χάνω.
Ακούστε το τραγούδι ”Χαμένος Χρόνος” στα ψηφιακά καταστήματα
Spotify
Apple Music
Amazon Music
Deezer
▶ Γίνετε συνδρομητές στο YouTube κανάλι της Ξένιας Γαργάλη εδώ: http://bit.ly/XeniaGargali_Youtube 🎵
Ακολουθήστε την Ξένια Γαργάλη στο Spotify: https://spoti.fi/3o9GSR2
Εκεί μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη δισκογραφία της, και μουσικές λίστες με επιλογές της, σε ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο.
Κύριε Χριστοδούλου, στην Αθήνα έχουν παρουσιαστεί 15 θεατρικά έργα σας. Έχετε συνεργαστεί με αξιόλογους σκηνοθέτες, παραγωγούς, μουσικούς και κυρίως με ηθοποιούς. Οι περισσότερες παραστάσεις σας, έχουν βραβευτεί από σημαντικούς φορείς. Είστε ικανοποιημένος με όλα αυτά που πραγματοποιήσατε έως τώρα;
Ικανοποιημένος όχι. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι ανικανοποίητος από τη φύση του. Νοιώθω απλά πιο γεμάτος. Ωστόσο, για έναν Θεατρικό συγγραφέα, δεν έχει καμιά σημασία πόσα έργα του έκαναν πρεμιέρα. Σημασία έχει, τι απήχηση είχαν στο κόσμο και βεβαίως η όποια διάρκειά τους στον χρόνο.
Πώς αισθάνεται κάποιος που του έχουν αποδοθεί τίτλοι όπως: «Ο πιο σημαντικός συγγραφέας», «ουσιαστικός», «συγκινητικός» και άλλα παρόμοια; Πόσο δεσμεύουν αυτές οι λέξεις τον ψυχισμό σας;
Αυτά ούτε καν τα λαμβάνω υπ όψιν μου. Υπήρξα μόνο σκεπτόμενος. Ως άνθρωπος που γράφω, οφείλω να είμαι πρωτίστως ….παρατηρητής! Έτσι διανύω τον δρόμο μου, έτσι όπως τον έχω στο μυαλό μου και όχι όπως θέλουν οι άλλοι… Θέλω να πω, πως είναι πολύ δύσκολο πια, να επηρεαστώ από τα διάφορα… .κι έτσι, παρ’ όλες τις ανατροπές που καθόρισαν ενίοτε με βία την ζωή μου, δεν θα πάψω ποτέ να διατηρώ τον ψυχισμό μου αναλλοίωτο ως άνθρωπος. Δεν σας κρύβω, πως αυτό θα ήθελα νάναι το δικό μου μεγαλείο.
Σε παλαιότερη συνέντευξή σας, είχατε αναφέρει, πως δεν δίνετε δεκάρα το τι λένε για σας. Το πρώτο που σας νοιάζει, είναι το πρόσωπο του θεατή καθώς χειροκροτεί στο φινάλε της παράστασης κάποιου έργου σας.
Μα αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό; Οι θεατές είναι αυτοί που θα δουν, θα ακούσουν, θα κρίνουν, θα σχολιάσουν…. Τα «Συγχαρητήρια» και τα «Μπράβο», είναι λόγια. Το πρόσωπο του θεατή και τα μάτια του, αυτά είναι η αλήθεια του. Τούτο το αναφέρω, διότι στον συγκεκριμένο χώρο, γεμίσαμε κόλακες… Δεν μπορείτε να διανοηθείτε τι ζημιά κάνουν στο Θέατρο αυτοί οι άνθρωποι….
Στα κείμενά σας, ως θεατρικός συγγραφέας, έχουμε όλοι καταλάβει, όλοι πως είστε αυστηρός. Eίστε το ίδιο αυστηρός και όταν σκηνοθετείτε;
Σε ότι γράφω, οφείλω να είμαι αυστηρός. Τώρα, όταν σκηνοθετώ, ναι, είναι φορές που εκνευρίζομαι, φωνάζω πολύ, λέω διάφορα, αλλά όλοι γνωρίζουν, γιατί το κάνω. Οι ηθοποιοί οφείλουν να νοιώσουν το κείμενο, να το καταλάβουν και να ενσωματωθούν με τον ρόλο τους.
Εν τούτοις, πρέπει να γνωρίζουν αυτοί που ασχολούνται με το θέατρο, πως είναι άλλο η σκηνοθεσία και άλλο η διδασκαλία του ρόλου. Και τα δύο πρέπει να γίνονται σωστά από τον ίδιο άνθρωπο.
Στο θέατρο δεν μπορεί να υπάρξει ποτέ Δημοκρατία. Αυτό το τελευταίο, το λέω συνεχώς στη σχολή όπου διδάσκω.
Έχετε γράψει σημαντικότατα θεατρικά έργα. Βραβευτήκατε γι αυτά σε Ελλάδα και Η.Π.Α. Ποιο είναι το αγαπημένο σας είδος;
Προσωπικά δεν μπορώ να ξεφύγω από το δραματικό ύφος. Έχω περάσει πολλά στην ζωή μου, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι.
Η αλήθεια είναι, πως δεν θάθελα να έχω περάσει τόσα… Τα παιδικά βιώματα καθορίζουν ολόκληρη τη ζωή μας…. Όσο για τις βραβεύσεις που αναφέρατε, οφείλουμε όλοι να πηγαίνουμε.
Υπάρχουν κάποιοι φορείς που μας τιμούν. Πίσω τους υπάρχουν άνθρωποι. Ας μην τους ακυρώνουμε και νομίζουμε πως εμείς είμαστε κι άλλος δεν είναι… Αλλά οι άνθρωποι συνεχώς νομίζουν… Νομίζω… ίσως το πιο ανόητο ρήμα της Ελληνικής γλώσσας…
Υπάρχουν έργα σας που παίζονται και ξαναπαίζονται, Αυτό είναι επιτυχία για σας;
Δεν μου αρέσουν κάποιες Ελληνικές λέξεις. «Επιτυχία!» Σύνθετη λέξη που εμπεριέχει μέσα της, τη λέξη τύχη. Τυχερός δεν υπήρξα ποτέ στη ζωή μου. Για οτιδήποτε έγραψα, προσπάθησα. Μελέτησα. Κουράστηκα. Προσπαθώ σε όλα μου τα έργα, να υπάρχει μια ποιότητα. Να έχουν κάτι να πουν. Ασφαλώς και χαίρομαι που η Λέλα Καραγιάννη και ο Αττίκ, παίζονται από το 2016 κάθε καλοκαίρι σε Φεστιβάλ και Δήμους. Χαίρομαι που από το 2021 έως και σήμερα συνεχίζει ο Νικηταράς να περιοδεύει στις πόλεις.
Στην ζωή σας πως είστε; Ποια είναι η συμπεριφορά της απέναντί σας;
Με την συγκεκριμένη «κυρία», είχαμε αρκετές κόντρες, αλλά και πολύ γέλιο. Ήθελε να με αλλοιώσει. Να με κάνει όπως ήθελε αυτή. Δεν της πέρασε. Και τούτο, γιατί νοιώθω ήδη, πως έχω σχεδόν ολοκληρώσει. Δεν χαμπαριάζω πλέον και πολλά. Εντυπωσιάζομαι πολύ δύσκολα πια… Τι άλλο να μας πει η κυρα-Ζωή όταν γνωρίζει πως έχω δει με τα μάτια μου, ως Πολεμικός ανταποκριτής εφημερίδας, καταστροφές, παιδιά που πεινάνε, φτώχειες, πόλεμο, γριές να ουρλιάζουν από πόνο…
Τι ακόμα να μου πει η «κυρά-Ζωή», όταν κάποτε κάπνισα γόπα από κάτω;… Όταν κάποτε λούστηκα σε βρύση στο Θησείο, γιατί μου είχαν κόψει το νερό; Θυμάμαι έλεγα: «Άντε ρε κυρά Ζωή, συνέχισε…»
Τα επόμενά σας σχέδια;
Πριν αρκετά χρόνια, έγραψα «Το Βάλς της Κόκκινης βροχής». Θα κάνει πρεμιέρα για πρώτη φορά στις 11 Μαΐου στο Θέατρο ΕΚΣΤΑΝ. Η σκηνοθεσία θα είναι του Λευτέρη Λουκαδή και θα παίξουν η Ελένη Οικονομίδου και η Έθελ Λουκαδή. Η μουσική της παράστασης ανήκει στον Δημήτρη Παπαθανασίου.
Επίσης τέλος Μαΐου στην Βοστώνη, στο πλαίσιο του 10ου Θερινού Πανεπιστημίου θα πραγματοποιήσω, ως θεατρικός συγγραφέας, μία ομιλία μου και συγκεκριμένα στο MALIOTIS CULTURAL CENTER με τίτλο, «Μαθαίνοντας την Ελληνική γλώσσα, μέσα από ένα Θεατρικό έργο. Από την σύλληψη έως την πρεμιέρα». Η υπεύθυνη του Πανεπιστημιακού αυτού προγράμματος, θα είναι η κα Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη.
Ποιες είναι οι πιο δυνατές σας στιγμές στην Θεατρική σας πορεία;
Είναι αρκετές αλλά θα αναφέρω τρεις, σε τρεις διαφορετικές παραστάσεις: 1) Όταν μια γιαγιά 85 ετών, συγκινημένη έπιασε τα δυο μου χέρια και πήγε να μου τα φιλήσει, 2) Όταν ο κ. Μόρτζος στο τέλος κάποιου έργου μου που είδε, ανέβηκε στη σκηνή και είπε με πείσμα, «Αυτό είναι Θέατρο!» και 3) Όταν ένας ηλικιωμένος μετά την παράσταση, ήρθε κοντά μου και μου ψιθύρισε το απίστευτο: «Κύριε Χριστοδούλου, σήμερα, μετά από αυτό που είδα, βαπτίστηκα!».
Άνετη και πλούσια ζωή, ή θέατρο;
Ακούστε: Μου δόθηκαν ευκαιρίες να έχω μια άνετη και πλούσια ζωή όπως λέτε. Και μια και δυο φορές! Το γνωρίζουν όλοι οι φίλοι μου αυτό. Όμως, προτίμησα το Θέατρο και την ελευθερία μου με το οποιοδήποτε τίμημα. Έτσι είμαι, τι να κάνω, με τα οποιαδήποτε κουσούρια μου, με τις…. αποτομοσύνες μου, τις παραξενιές μου, αλλά και με τις δικές μου αξίες…. κι όποιος αγαπάει πραγματικά τον Γιώργο έτσι όπως είναι, παραμένει δίπλα του…
Κύριε Χριστοδούλου, τελικά θα αλλάξει ποτέ αυτός ο κόσμος;
«Ότι μπορούμε, το οφείλουμε. Ο κόσμος θα αλλάξει μόνο με την καλοσύνη. Ποτέ με την εκδίκηση». Μα σα τα λέω αυτά, γυρίζω πίσω, στο 1978 και ακούω δίπλα μου τον Μάνο να μου απαντάει:
«Γι αυτό ακριβώς, αυτός ο κόσμος δεν θ’ αλλάξει ποτέ!»