LIFE STYLE

Νέα Υόρκη – Τόκιο σε 60 λεπτά με το 12θέσιο Stargazer της Venus Aerospace

Η εταιρεία Venus Aerospace αναπτύσσει ένα υπερηχητικό αεροπλάνο που μπορεί να μεταφέρει περίπου 12 επιβάτες και να πετά με εννέα φορές την ταχύτητα του ήχου, γράφει το περιοδικό Robb Report.

Το Stargazer, το οποίο έχει μήκος 45 μέτρα και πλάτος 30 μέτρα, θα ταξιδεύει μόνο μεταξύ δύο πόλεων στον κόσμο, πετώντας με 11.000 χιλιόμετρα την ώρα σε υψόμετρο άνω των 50.000 μέτρων.

Ο όρος «υπερηχητικός» αναφέρεται σε πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου. Συγκριτικά, το τελευταίο εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος, το Concorde, πέταξε με ταχύτητα 2 Mach, που είναι περίπου 2.470 χιλιόμετρα την ώρα, και το ταχύτερο αεροπλάνο που κατασκευάστηκε ποτέ, το SR-71 “Blackbird” της Lockheed Martin, πετά με ταχύτητα 3,2 Mach: με σχεδόν 4.000 χιλιόμετρα. ανά ώρα.

Ο συνιδρυτής και CTO της Venus σχεδιάζει να κάνει πραγματικότητα το έργο επιστημονικής φαντασίας Stargazer. Για αυτό, το αεροπλάνο θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρα περιστροφικού πυροκροτητή που περιστρέφεται με 20.000 στροφές ανά δευτερόλεπτο. “Ο περιστροφικός πυροκροτητής σημαίνει ότι η υπερηχητική καύση λαμβάνει χώρα συνεχώς μέσα στον κινητήρα.

Η ιδέα του περιστροφικού πυροκροτητή, που καίει 20% λιγότερα καύσιμα από έναν συμβατικό κινητήρα, προωθείται από το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία, αλλά η δοκιμή Venus ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε καύσιμο που μπορεί να διατηρηθεί σε θερμοκρασία δωματίου, γεγονός που θα κάνει τον κινητήρα πολύ πιο βιώσιμο για ένα αεροπλάνο.

Το Stargazer 68 τόνων θα απογειωθεί χρησιμοποιώντας συμβατικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται απόσύγχρονα αεροσκάφη, αλλά θα τροφοδοτείται από πυραύλους μόλις φτάσει σε ένα ορισμένο ύψος. Η διαδρομή στην οποία θα ταξιδέψει δεν είναι τεχνικά στην άκρη του διαστήματος -η γραμμή Κάρμαν, η οποία βρίσκεται 100 χιλιόμετρα πάνω από τη Γη- αλλά θα είναι αρκετά υψηλή ώστε να επιτρέπει στους επιβάτες να παρατηρούν την καμπυλότητα του πλανήτη και το σκοτάδι του διαστήματος.

Η Venus Aerospace εργάζεται πάνω στην ιδέα του υπερηχητικού αεροπλάνου από το 2020 και έχει συγκεντρώσει 33 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή του. Η εταιρεία θα αρχίσει τώρα να δοκιμάζει ένα υπερηχητικό drone 20 ποδιών που η Venus ελπίζει να φτάσει τα 5 Mach. Η ιδέα του υπερηχητικού business jet αναπτύσσεται επίσης από άλλες εταιρείες, όπως η Sierra Space, η οποία κατασκευάζει το Dream Chaser και η Hermeus, η οποία εργάζεται στο Quarterhorse.

Η China Space Transportation Company αναπτύσσει ένα αεροπλάνο 12 επιβατών που θα μπορούσε να πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Πεκίνο σε μία ώρα. Η Virgin Galactic σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει υπερηχητικά αεροσκάφη για τη μεταφορά επιβατών μεταξύ πολύ μακρινών προορισμών, με το τζετ Unity 2 της εταιρείας να σπάει το ρεκόρ που κατείχε το Concorde αφού έφτασε σε ταχύτητα 2,47 Mach το 2018.

Το σχέδιο της Ε.Ε. για φθηνότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές

Πανευρωπαϊκό σύστημα άμεσων πληρωμών και μεταφοράς χρημάτων

Φθηνότερες, ταχύτερες και ασφαλέστερες ηλεκτρονικές συναλλαγές επιδιώκει να καθιερώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκρίνοντας τις άμεσες πληρωμές (instant payments) ως τον κυρίαρχο τρόπο πληρωμής είτε για αγορές μέσω Διαδικτύου είτε για απλή μεταφορά χρημάτων. Μέσω του σχετικού κανονισμού που προωθεί η Ε.Ε. στόχος είναι επίσης οι άμεσες πληρωμές να λειτουργήσουν ως ανάχωμα στην επικράτηση των διεθνών συστημάτων, όπως η Visa και η MasterCard, αλλά και στην είσοδο των big tech εταιρειών στον χώρο των πληρωμών.

Η χρήση της πιστωτικής ή της χρεωστικής κάρτας για συναλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί την κυρίαρχη μορφή για αγορές αγαθών ή υπηρεσιών, αλλά σύμφωνα με τις διεθνείς μελέτες το κόστος με τη μορφή χρεώσεων για την επεξεργασία αυτών των συναλλαγών και τη χρήση των υποδομών δεν είναι αμελητέο και κυμαίνεται μεταξύ 1,5%-3,5% επί του τζίρου των συναλλαγών. Αν και αυτή η επιβάρυνση δεν είναι εμφανής για τον καταναλωτή, ο οποίος δεν χρεώνεται για τη χρήση της κάρτας του κατά την αγορά, το κόστος επωμίζεται κυρίως ο προμηθευτής, ο οποίος έχει «φροντίσει» ώστε να μετακυλήσει αυτή τη χρέωση στο τελικό προϊόν.

Μέχρι πρόσφατα αυτός ο τρόπος συναλλαγής, αν και όχι ανέξοδος, έδειχνε πιο προσιτός από την πληρωμή στο e-commerce μέσω λογαριασμού, με τη χρήση δηλαδή IBAN, ο οποίος αν και διαδεδομένος σε χώρες κυρίως της Κεντρικής Ευρώπης, που παραδοσιακά αποστρέφονται τη χρήση της κάρτας (όπως π.χ. οι Γερμανοί), επιβαρυνόταν σημαντικά από τις χρεώσεις που επέβαλλαν οι τράπεζες σε αυτό που ονομάζουμε μεταφορά πίστωσης, δηλαδή το απλό έμβασμα. Η επιβολή χρεώσεων σε αυτού του τύπου τις συναλλαγές δεν αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία, αλλά μια διαδομένη τραπεζική πρακτική του παρελθόντος, η οποία πλέον αμφισβητείται καθολικά από το ίδιο το ευρωσύστημα και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, που υπό την πίεση και της εισόδου στο παγκόσμιο εμπόριο των big tech εταιρειών επιχειρούν να παρέμβουν στον τομέα των συναλλαγών προς όφελος των καταναλωτών και των εμπόρων.

Τι προτείνεται

Η λύση που προτείνεται είναι πλέον οι άμεσες πληρωμές (instant payments), που υπό την καθοδήγηση της ΕΚΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (μέσω της υποδομής TIPS) επιδιώκεται να υιοθετηθούν καθολικά στην Ευρωζώνη ως ο ταχύτερος, ασφαλέστερος αλλά και φθηνότερος τρόπος για τη μεταφορά χρημάτων και πληρωμών στο e-commerce.

Διαπιστώνοντας ότι μόνο μία στις δέκα μεταφορές πίστωσης ευρώ στην Ε.Ε. διεκπεραιώνεται ως άμεση πληρωμή, η πρωτοβουλία της Ε.Ε. συνοδεύεται με την πρόταση κανονισμού που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή έξι μήνες μετά την ψήφισή του (βρίσκεται στην τελική φάση διαβούλευσης) και ο οποίος:

• Επιβάλλει ουσιαστικά τις άμεσες πληρωμές, ορίζοντας ότι «όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που προσφέρουν μεταφορές πίστωσης σε ευρώ πρέπει να προσφέρουν άμεσες πληρωμές σε ευρώ σε όλους τους πελάτες τους».

• Παρεμβαίνει σε θέματα τιμολόγησης, ορίζοντας ότι «οι χρεώσεις για άμεσες πληρωμές σε ευρώ πρέπει να είναι ίσες ή χαμηλότερες από τις χρεώσεις για μη άμεσες πληρωμές σε ευρώ».

• Ρυθμίζει θέματα ασφάλειας, προβλέποντας ότι «όλοι οι πάροχοι άμεσων πληρωμών σε ευρώ πρέπει να προσφέρουν την υπηρεσία ελέγχοντας την αντιστοίχιση μεταξύ του αριθμού λογαριασμού (IBAN) και του ονόματος του δικαιούχου πληρωμής, και προτού ο προμηθευτής εγκρίνει τη συναλλαγή να προειδοποιεί τον πληρωτή για οποιαδήποτε διαπιστωθείσα διαφορά που θα μπορούσε να υποδηλώνει απάτη.

Βάρη 200 δισ. ευρώ

Σε αντίθεση με το παραδοσιακό έμβασμα που απαιτεί από μία έως τρείς ημέρες για να φθάσουν τα χρήματα στον δικαιούχο, π.χ. έμπορο, η άμεση πληρωμή εκτελείται σε μερικά δευτερόλεπτα και όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο σχέδιο κανονισμού που έχει θέσει σε διαβούλευση θα απαλλάξει τον κλάδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από κόστος έως και 200 δισ. ευρώ που είναι τα χρήματα που παραμένουν «κλειδωμένα» ημερησίως κατά τη λεγόμενη διακίνηση πληρωμών.

Οι άμεσες πληρωμές είναι ένας σχετικά νέος τύπος μεταφοράς πίστωσης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας ολοένα και πιο ψηφιοποιημένης κοινωνίας, καθώς επιτρέπουν τη μεταφορά κεφαλαίων μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, οποιαδήποτε στιγμή, μέρα ή νύχτα και οποιαδήποτε ημέρα του χρόνου και «θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με τα ευρωπαϊκά πορτοφόλια ψηφιακής ταυτότητας για τη διευκόλυνση άμεσων, ασφαλών και εύκολων πληρωμών σε καταστήματα, ηλεκτρονικό εμπόριο ή μεταξύ ιδιωτών». Ηδη οι άμεσες πληρωμές προσφέρονται δωρεάν από την πλειονότητα των χωρών στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, που δίνει αυτή την επιλογή μέσω του Iris που έχει αναπτύξει η ΔΙΑΣ.

Τα πλεονεκτήματα

Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες, είναι ότι θα μπορούν να ελέγχουν περισσότερο τις ταμειακές ροές τους, λαμβάνοντας αμέσως τα κεφάλαια που τους οφείλονται όταν πωλούν αγαθά και υπηρεσίες. Επιπλέον, οι έμποροι μπορούν να επωφεληθούν από νέες ψηφιακές, προσιτές και αποτελεσματικές λύσεις πληρωμών για να δέχονται πληρωμές για τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους, γεγονός που θα μειώσει το λειτουργικό κόστος τους. Χρησιμοποιώντας άμεσες πληρωμές οι έμποροι μπορούν επίσης να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες τους, προσφέροντας, για παράδειγμα, άμεσες επιστροφές χρημάτων. Με τις άμεσες πληρωμές οι έμποροι γνωρίζοντας αμέσως ότι πληρώθηκαν μπορούν να αποδεσμεύσουν άμεσα και με ασφάλεια αγαθά και υπηρεσίες, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα πλαίσιο ηλεκτρονικού εμπορίου. Από την πλευρά τους οι τράπεζες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις άμεσες πληρωμές ως εφαλτήριο για να αναπτύξουν καινοτόμες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και προϊόντα προς όφελος των πελατών τους και να ενισχύσουν την ανταγωνιστική θέση τους.

Ευρωπαϊκή ασπίδα έναντι ξένων παρόχων

Η εκτίμηση είναι ότι ο κλάδος των πληρωμών από λογαριασμό σε λογαριασμό (account to account) με έμφαση τις άμεσες πληρωμές (instant payments) το 2026 θα φτάσει στα 3,3 τρισ. δολάρια από 2,1 τρισ. δολάρια το 2022 με βασικό καθοδηγητή το e-commerce, ενώ η προοπτική επικράτησης παρόχων που είναι εκτός του Ευρωπαϊκού Χώρου όπως τα Apple pay, Pay pal, Ali pay κ.ά. κινητοποιεί δυνάμεις για τη συνένωση των διατραπεζικών συστημάτων, τύπου ΔΙΑΣ, που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν κυρίαρχο ρόλο στις ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω λύσεων instant payments.

«Εάν οι άμεσες πληρωμές δεν αναπτυχθούν επαρκώς, ικανοποιώντας το αίτημα των πολιτών για καινοτόμες πληρωμές, άλλοι φορείς θα καλύψουν αυτό το κενό», ανέφερε η υποδιοικήτρια της ΤτΕ Χριστίνα Παπακωνσταντίνου μιλώντας την Πέμπτη στο συνέδριο Payments 360 που διοργάνωσε η ΔΙΑΣ. «Oι big techs, δηλαδή οι παγκόσμιες εταιρείες τεχνολογίας, αποκτούν συνεχώς μεγαλύτερο ρόλο και μερίδιο αγοράς στην παροχή λύσεων που αλληλεπιδρούν απευθείας με τους χρήστες πληρωμών και η υπερβολική εξάρτηση από μη Ευρωπαίους παρόχους και υποδομές θα μπορούσε να βλάψει τον ανταγωνισμό, καθιστώντας την ευρωπαϊκή αγορά πληρωμών λιγότερο δυναμική, ποικιλόμορφη και καινοτόμο. Θα μπορούσε επίσης να αφήσει σημαντικούς τομείς της οικονομίας μας εκτεθειμένους σε επιλογές εταιρειών με παγκόσμια ισχύ στην αγορά, που δεν συμμερίζονται απαραίτητα τους στρατηγικούς στόχους της Ευρώπης», σημείωσε.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο Ετιέν Γκους, πρώην γενικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πληρωμών, ο Χόλγκερ Νιουχάουζ, επικεφαλής της ΕΚΤ σε θέματα καινοτομίας και ο δρ Κρίστιαν Πίρκνερ, πρόεδρος της EMPSA, περιέγραψαν την ανάγκη ενός ενιαίου πανευρωπαϊκού διατραπεζικού μέσου άμεσων πληρωμών «ως ασπίδα και άμυνα» σε πρωτοβουλίες από τις ΗΠΑ και την Ασία.

Από την πλευρά των δύο ηγέτιδων δυνάμεων στον τομέα των άμεσων πληρωμών της Ευρώπης, της πολωνικής Blik και της ισπανικής Bizum, οι επικεφαλής τους Ντάριους Μαζουρκίεβιτς και Φερνάντο Ροντρίγκεζ Φερέρ, αντίστοιχα, ανέπτυξαν τη στρατηγική τους στον χώρο των instant payments, μέσω της επέκτασης και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Πολωνία το Blik, αντίστοιχο του Iris της ΔΙΑΣ, αριθμεί 23 εκατομμύρια χρήστες και όπως τόνισε ο Ντάριους Μαζουρκίεβιτς, «το 67% των συναλλαγών του e-commerce γίνεται μέσω Blik», ενώ το Bizum αριθμεί 25 εκατομμύρια χρήστες και το ποσοστό χρήσης του στο ηλεκτρονικό εμπόριο φέτος θα φτάσει το 25%.

Το Iris

«Η χώρα μας ίσως θα πρέπει να εντείνει τους ρυθμούς χρήσης των άμεσων πληρωμών, κυρίως στο κομμάτι του e-commerce, όπου το μερίδιο μέσω του Ιris είναι οριακά μικρό, κάτω του 1%», επεσήμανε από την πλευρά της ΔΙΑΣ η διευθύνουσα σύμβουλος Σταυρούλα Καμπουρίδου. Με τη διαπίστωση αυτή συμφώνησε η γενική διευθύντρια της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών Χαρούλα Απαλαγάκη, σημειώνοντας ότι στόχος είναι «το Ιris να πρέπει να ταυτιστεί με τις πληρωμές στην Ελλάδα».

kathimerini.gr

Βόλτα με βασιλική άμαξα προσφέρει η Uber με αφορμή τη στέψη του Καρόλου

Βασιλικότεροι του… βασιλέως θα είναι λίγοι τυχεροί που θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν μια διαδρομή με βασιλική άμαξα από την Uber εν όψει ενθρόνισης Καρόλου.

Όσοι σχεδιάζουν να βρίσκονται στο Λονδίνο προ της μεγάλης τελετής στέψης του Καρόλου στον βρετανικό θρόνο, θα έχουν την ευκαιρία να κυκλοφορήσουν σαν… βασιλείς. 

Η Uber προνόησε παρουσιάζοντας την περασμένη εβδομάδα την «άμαξα στέψης», η οποία θα είναι διαθέσιμη για ντόπιους και επισκέπτες μεταξύ 3ης και 5ης Μαΐου, λίγο πριν την ενθρόνιση του Καρόλου.

Τέσσερα λευκά άλογα κι ένας κομψός οδηγός θα μεταφέρουν την άμαξα και τους επιβάτες της στο Dulwich Park, τον καταπράσινο χώρο 310 στρεμμάτων στα νοτιοδυτικά της βρετανικής πρωτεύουσας.

Επενδεδυμένη εσωτερικά με κόκκινο βελούδο, με χρυσές ρόδες και περίτεχνο διάκοσμο, η άμαξα μοιάζει με εκείνη που θα μεταφέρει τον Κάρολο την ημέρα της στέψης του. 

«Έχει κατασκευαστεί με φροντίδα και τη χρήση σχεδίων προηγούμενων βασιλικών αμαξών, δίνοντας την ευκαιρία στους επιβάτες της να μετακινηθούν με την πολυτέλεια εκείνη που συνήθως παρέχεται μονάχα στις υψηλότερες βαθμίδες της βρετανικής μοναρχίας» αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση η Uber. 

Παρόλα αυτά, η εταιρεία γνωστοποίησε πως θα προσφέρει περιορισμένο αριθμό διαδρομών ημερησίως – γι’αυτό και οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να κάνουν εγκαίρως κράτηση. 

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

SΟS για τον πλανήτη: Έξι χώρες ζητούν από την Κομισιόν να υιοθετήσει δεσμευτικούς κανόνες για τα μικροπλαστικά

H Γερμανία, η Ολλανδία και η Γαλλία μαζί με τρεις άλλες χώρες ζητούν από την ΕΕ να υιοθετήσει δεσμευτικούς κανόνες προκειμένου να περιοριστούν τα μικροπλαστικά που μολύνουν το περιβάλλον και τα οποία έχουν εντοπιστεί στον ανθρώπινο οργανισμό, τους πολικούς πάγους και τα βάθη των ωκεανών. Αυτά τα μικρά πλαστικά σωματίδια χρησιμοποιούνται σε διάφορα προϊόντα, όπως καλλυντικά και βαφές ή δημιουργούνται ακούσια όταν σπάνε μεγαλύτερα κομμάτια πλαστικών απορριμμάτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταρτίζει νομοθεσία, η οποία πρόκειται να υποβληθεί στους ευρωβουλευτές και τις 27 χώρες μέλη τον επόμενο μήνα, με στόχο να υιοθετήσει μέτρα για τη μείωση του όγκου των μικροπλαστικών που απελευθερώνονται στο περιβάλλον κατά 30% ως το 2030.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Χημικών Προϊόντων (ECHA) επισημαίνει ότι στην Ευρώπη περίπου 42.000 τόνοι μικροπλαστικών που περιέχονται σε προϊόντα απελευθερώνονται στο περιβάλλον μαζί με άλλους 176.000 τόνους μικροπλαστικών που δημιουργούνται ακούσια από το σπάσιμο μεγαλύτερων απορριμμάτων.

«Τα μέτρα σε εθελοντική βάση δεν αρκούν», τονίζουν οι έξι χώρες — στις οποίες περιλαμβάνονται η Δανία, το Λουξεμβούργο, καθώς και η Νορβηγία, που δεν είναι μέλος της ΕΕ– σε κοινό τους έγγραφο το οποίο εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτή την εβδομάδα. «Ζητάμε από τον Κομισιόν να υιοθετήσει προληπτικά μέτρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να αποτρέψει και να περιορίσει τα μικροπλαστικά στο περιβάλλον», προσθέτουν. Επίσης ζητούν από την ΕΕ να δημιουργήσει ένα κοινό σύστημα για να παρακολουθεί την ύπαρξη μικροπλαστικών στον αέρα, το νερό και το έδαφος σε όλη την Ευρώπη και για να ελέγχει αν οι χώρες τηρούν και εφαρμόζουν τους κανόνες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε πέρυσι νομοθεσία η οποία προβλέπει την επιβολή περιορισμών στα μικροπλαστικά που προστίθενται σκοπίμως σε διάφορα προϊόντα που πωλούνται στην Ευρώπη. Το νέο νομοσχέδιο που θα παρουσιάσει αναμένεται να αφορά και τα μικροπλαστικά που απελευθερώνονται ακούσια στο περιβάλλον, όπως αυτά που προέρχονται από τη χρήση και τη φθορά των ελαστικών αυτοκινήτων και από το πλύσιμο των ρούχων που είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά.

ethnos.gr

«Ηλέκτρα»: Mέχρι πότε η νέα παράταση στο πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων

Την παράταση μέχρι και τις 31 Ιουλίου 2023 του προγράμματος «Ηλέκτρα», ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το πληροφοριακό σύστημα για την υποδοχή των αιτήσεων του προγράμματος για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος του δημόσιου τομέα παραμένει ανοιχτό για την υποβολή νέων αιτήσεων ένταξης μέχρι και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου. Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr.

ethnos.gr

Βασιλιάς Κάρολος: Αυτοί είναι οι καλεσμένοι που θα βρεθούν στη στέψη – Πού θα καθίσει ο πρίγκιπας Χάρι

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για την τελετή στέψης του βασιλιά Καρόλου στο Αββαείο του Ουέστμινστερ και το παγκόσμιο ενδιαφέρον όλο και αυξάνεται. Εκτιμάται ότι περίπου 27 εκατομμύρια Βρετανοί και 300 εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως θα παρακολουθήσουν την εκδήλωση, η οποία είναι η πρώτη από το 1953, όταν στέφθηκε βασίλισσα η μητέρα του Ελισάβετ, 15 μήνες μετά τον θάνατο του Γεωργίου ΣΤ’.

Σύμφωνα με το παλάτι, η λίστα των προσκεκλημένων θ’ ανέρχεται στους 2.000 καλεσμένους από 8.000 που ήταν στη στέψη της βασίλισσας Ελισάβετ. Από τους ξένους μονάρχες αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν ήδη ανταποκριθεί στην πρόσκληση του Καρόλου όπως:

  • ο πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό και η σύζυγός του πριγκίπισσα Σαρλίν
  • ο διάδοχος του ιαπωνικού θρόνου πρίγκιπας Ακισίνο και η πριγκίπισσα Kίκο
  • ο βασιλιάς Κάρολος ΙΣΤ΄Γουσταύος και η διάδοχος της Σουηδίας πριγκίπισσα Βικτώρια
  • ο βασιλιάς Φελίπε της Ισπανίας και η βασίλισσα Λετίσια
  • ο πρίγκιπας Φρειδερίκος της Δανίας και η πριγκίπισσα Μαρία
  • ο διάδοχος Χάακον της Νορβηγίας και η πριγκίπισσα Μέτε-Μάριτ Χόιμπι
  • ο βασιλιάς Αμπντουλάχ και η βασίλισσα Ράνια της Ιορδανίας
  • ο βασιλιάς του Μπουτάν Γίγκμε Κεσάρ Ναμγκιάλ Βανγκτσούκ και η βασίλισσα Τζετσούν Πέμα
  • ο βασιλιάς του Βελγίου Φίλιππος και η Βασίλισσα Ματθίλδη
  • ο βασιλιάς Γουλιέλμος-Αλέξανδρος και η βασίλισσα Μάξιμα της Ολλανδίας
  • ο βασιλιάς των Μαορί Tuheitia και η σύζυγός του Makau Ariki Atawhai
  • ο Μέγας Δούκας Ερρίκος του Λουξεμβούργου και η Μεγάλη Δούκισσα Μαρία Τερέζα

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ με την σύζυγό του Ακσάτα Μέρθι θα δώσουν το παρών καθώς και επτά πρώην πρωθυπουργοί του Ηνωμένου Βασιλείου: Λιζ Τρας, Μπόρις Τζόνσον, Τερέζα Μέι, Ντέιβιντ Κάμερον, Γκόρντον Μπράουν, Τζον Μέιτζορ και Τόνι Μπλερ. Aκόμη, ο πρώτος υπουργός της Σκωτίας Χούμζα Γιουσάφ, ο δήμαρχος της πόλης του Λονδίνου Νίκολας Λάιονς, ο πρώτος υπουργός της Ουαλίας Μαρκ Ντρέικφορντ, η Μισέλ Ο’Νιλ μέλος της Συνέλευσης της Βόρειας Ιρλανδίας και ο Ρίτσαρντ Χόλντεν μέλος του κοινοβουλίου για το βορειοδυτικό Nτάραμ.

Θα παραστούν ηγέτες από όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με το περιοδικό Town & Country είναι:

  • O Πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν
  • Η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ Τζιλ Μπάιντεν
  • Ο Πρωθυπουργός της Αυστραλίας ‘Αντονι Αλμπανέζι και ο Γενικός Κυβερνήτης Ντέιβιντ Χέρλι
  • Ο Πρόεδρος της Νέας Ζηλανδίας Κρις Χίπκινς και η Γενική Κυβερνήτης Σίντι Κίρο με τον σύζυγό της
  • H Πρόεδρος του Μπαγκλαντές Σεΐχ Χασίνα
  • Η Γενική Κυβερνήτης του Καναδά Μαίρη Σάιμον
  • Ο Πρόεδρος του Πακιστάν Σεχμπάζ Σαρίφ
  • Ο Πρόεδρος της Γερμανίας Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ
  • Ο Πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Χριστοδουλίδης
  • Ο Πρόεδρος της Ιταλίας Σέρτζιο Ματαρέλα
  • Ο Πρόεδρος της Πολωνίας ‘Αντρζεϊ Ντούντα
  • Ο Πρόεδρος των Φιλιππίνων Μπονγκμπόνγκ Μάρκος με την σύζυγό του
  • Η Πρόεδρος της Κομισιόν της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
  • Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Σαρλ Μισέλ
  • Η Πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Ρομπέρτα Μέτσολα
  • Η Πρόεδρος του υπουργικού συμβουλίου της Βοσνίας Ερζεγοβίνης Μποριάνα Κρίστο

Μέχρι στιγμής, διάσημα πρόσωπα όπως ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια Μπέκαμ, η Τζοάνα Λάμλεϊ, η Στέλλα Μακάρτνεϊ, Ρόουαν Άτκινσον, Μπέαρ Γκριλς έχουν επιβεβαιωθεί ότι θα βρίσκονται εκεί. Επίσης, 450 απλοί πολίτες, εργαζόμενοι και εθελοντές, που έχουν τιμηθεί με το Μετάλλιο της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (BEM) θα παραστούν στη τελετή ως αναγνώριση της συνεισφοράς τους στη χώρα. Ανάμεσά τους ο 13χρονος Max Woosey, ο οποίος κοιμόταν σε μια σκηνή στο κήπο του σπιτιού του για τρία χρόνια για να συγκεντρώσει χρήματα για τον ξενώνα της γιαγιάς του, καθώς και η σεφ Manju Malhi, που πρόσφερε μαθήματα μαγειρικής στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«10 σειρές πίσω» από την οικογένειά του θα καθίσει ο Χάρι

Ο πρίγκιπας Χάρι θα είναι σε απόσταση από την υπόλοιπη βασιλική οικογένεια στη στέψη του πατέρα του, βασιλιά Καρόλου ενώ δεν θα κάτσει για να δει με τους συγγενείς του. Συγκεκριμένα, θα καθίσει δέκα σειρές πίσω από την οικογένειά του και θα φύγει μετά τη στέψη του βασιλιά Καρόλου στις 6 Μαΐου, αποκάλυψε ο πρώην βασιλικός μπάτλερ, Πολ Μπουρέλ στην εφημερίδα The Sun.

Ο Μπουρέλ δήλωσε ότι είναι απίθανο ο εξόριστος γιος να συμφιλιωθεί με τον πατέρα του και τον αδελφό του Γουίλιαμ και ίσως δεν προλάβει καν να μιλήσει με κανέναν από τους δύο. «Φοβάμαι ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα συμφιλίωσης σύντομα – νομίζω ότι θα τύχει πολύ παγωμένης υποδοχής από τους Γουίνσδορς» ανέφερε ο ίδιος.

Ο πρώην μπάτλερ, ο οποίος υπηρέτησε την αείμνηστη πριγκίπισσα Νταϊάνα, δήλωσε στο GB News ότι ο πρίγκιπας Χάρι πηγαίνει στη στέψη του βασιλιά μόνο για να δώσει το παρών. Οι εορταστικές εκδηλώσεις για την στέψη του Καρόλου θα διαρκέσουν τρεις ημέρες, ωστόσο ο Χάρι θα παραστεί μόνο στην κεντρική τελετή στέψης.

Στην εκδήλωση αυτή για πρώτη φορά ο Χάρι θα δει τον πατέρα και τον αδελφό του μετά την κυκλοφορία των απομνημονευμάτων του που έφεραν πανικό στο παλάτι με τα «άπλυτα» που βγήκαν στη φόρα.

Ποιο φαγητό επέλεξαν ο Κάρολος και η Καμίλα να προσφέρουν στους καλεσμένους τους

Μετά το «κοτόπουλο της στέψης», που είχε σερβίρει η βασίλισσα Ελισάβετ Β΄ το 1953, ο Κάρολος και η Καμίλα ανακοίνωσαν τη συνταγή που επέλεξαν για τη δική τους ενθρόνιση: μια κις λορέν με σπανάκι, φασόλια και εστραγκόν.

Ο βασιλιάς και η βασιλική σύζυγος επέλεξαν οι ίδιοι αυτή τη συνταγή, την οποία παρουσίασαν και σ’ ένα σύντομο βίντεο στον λογαριασμό της βασιλικής οικογένειας στο Twitter. Η κις λορέν είναι πολύ συνηθισμένο πιάτο στη Γαλλία, όμως δεν συνηθίζεται στη Βρετανία.

Εκτός από σπανάκι, βρασμένα φασόλια και εστραγκόν, η συνταγή περιλαμβάνει γάλα, κρέμα γάλακτος, αυγά και, φυσικά, τυρί τσένταρ. Είναι ένα πιάτο που «προσαρμόζεται εύκολα στα διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις του καθενός» ενώ μπορεί να φαγωθεί «ζεστό ή κρύο, με πράσινη σαλάτα και πατάτες».

Είναι άγνωστο προς το παρόν αν η χορτοφαγική κις λορέν του Καρόλου και της Καμίλας θα γνωρίσει την ίδια επιτυχία με το κοτόπουλο με κρεμώδη σως κάρυ της Ελισάβετ, το οποίο θεωρείται πλέον κλασικό πιάτο της βρετανικής γαστρονομίας και το βρίσκει κανείς ακόμη και στα σουπερμάρκετ. Ο Λάιονελ Ρίτσι παραδέχτηκε ότι «εξεπλάγην» που του ζητήθηκε να εμφανιστεί στη συναυλία για τη στέψη του βασιλιά Καρόλου Γ’ του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στην τελετή στέψης θα τραγουδήσει και ο Αντρέα Μποτσέλι

Στο πλαίσιο των εορτασμών για τη στέψη του Καρόλου στις 6 Μαϊου, θα πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, στις 7 Μαϊου ζωντανή συναυλία στο Κάστρο του Ουίνδσορ και θα μεταδοθεί από το BBC. Οι καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν είναι, μεταξύ άλλων, ο Λάιονελ Ρίτσι και η Κέιτι Πέρι, καθώς και το ποπ συγκρότημα Take That με νέα σύνθεση.

Μιλώντας στο People για τη συμμετοχή του, ο Ρίτσι είπε ότι παρ’ όλο που γνωρίζει τον βασιλιά Κάρολο εδώ και πολύ καιρό το ότι του ζητήθηκε να τραγουδήσει στη συναυλία είναι «τιμή». «Εννοώ, δεν απαασχολείσαι στη μουσική βιομηχανία και λες: “Ξέρετε, Θα είμαι στη στέψη του βασιλιά”. Αυτό δεν γίνεται ποτέ” είπε ο Αμερικανός τραγουδιστής, τραγουδοποιός, δισκογραφικός παραγωγός.

«Είναι έκπληξη και τιμή» είπε προσθέτοντας ότι είναι σημαντικό το γεγονός ότι απ΄ όλα τα ονόματα που υπάρχουν εκεί έξω, δέχθηκε πρόσκληση από τον βασιλιά Κάρολο. Απαντώντας σε ερώτηση για ποιο λόγο ανυπομονεί για την εκδήλωση, ο Λάιονελ Ρίτσι διευκρίνισε: «Αστειεύστε; Θέλω να δω την μεγαλοπρέπεια και τις λεπτομέρειες γιατί δεν με νοιάζει τι θεωρείτε ότι έκανε ο Μάικλ Τζάκσον. Δεν με νοιάζει τι θεωρείτε ότι έκανε ο Πρινς. Δεν με νοιάζει τι θεωρείτε ότι έκανε η Μαντόνα».

«Δεν έχει υπάρξει κάτι ανάλογο. θα είναι το πιο επιβλητικό από τα επιβλητικά». Στη συναυλία θα συμμετάσχουν επίσης ο Ιταλός τραγουδιστής της όπερας Αντρέα Μποτσέλι, και ο Ουαλός μπασοβαρύτονος Σερ Μπριν Τέρφελ, καθώς και η τραγουδίστρια και τραγουδοποιός Φρέγια Ράιντινγκς και ο συνθέτης κλασικής σόουλ Αλέξις Φρεντς.

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

Τριήμερο Πρωτομαγιάς: Αναχωρούν οι εκδρομείς

Αυξημένη κίνηση παρατηρείται από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά με τους εκδρομείς να φεύγουν για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς

Από νωρίς το πρωί φεύγουν οι εκδρομείς για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς. Τα πλοία φεύγουν γεμάτα, ενώ ήδη από το πρωί έχει παρατηρηθεί αυξημένη κίνηση στο λιμάνι.  Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Κοκκάλα, εκπρόσωπο Τύπου Λιμενικού Σώματος, η κίνηση για το τριήμερο είναι αυξημένη, όχι στα επίπεδα του Πάσχα.

Οπως αναφέρει η ΕΡΤ μέχρι στιγμή οι κρατήσεις για το τριήμερο είναι στους 18.000 επιβάτες, 25.000 ήταν πέρυσι. Οι κρατήσεις αυτές αφορούν μόνο τον Πειραιά με προορισμούς τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα και δεν συμπεριλαμβάνονται οι προορισμοί του Αργοσαρωνικού που οι κρατήσεις γίνονται τελευταία στιγμή.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Σήμερα (Παρασκευή 28/4) τα δρομολόγια φτάνουν τα 46 για όλους τους προορισμούς και για Αργοσαρωνικό, ενώ συνολικά έχουν προγραμματιστεί 130 για το τριήμερο. Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια την πρωτομαγιά.

Η απεργία ξεκινάει από τις 00:01 της Δευτέρας 1η Μαΐου δηλαδή ξημερώματα Κυριακής προς Δευτέρα, μέχρι τις 24:00 τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας. Όσοι ταξιδεύουν και πάνε να εκδώσουν εισιτήριο επιστροφής ενημερώνονται από τις εταιρείες για να δρομολογήσουν την επιστροφή τους.

Αυξημένη κίνηση και στα ΚΤΕΛ Κηφισού. Ιδιαιτέρως αυξημένα δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη, έχουν προστεθεί 15 επιπλέον, είναι 27 στο σύνολο για Θεσσαλονίκη, με 100 %πληρότητα η πλειοψηφία τους και 28 λεωφορεία για Κόρινθο, 35-40 για Αχαΐα.

ΠΗΓΗ: in.gr

Πρωτομαγιά: Πως θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ

Τα λεωφορεία και τρόλεϊ την Δευτέρα 1 Μαΐου 2023 θα κυκλοφορούν από 09:00 έως 21:00.

Με στάσεις εργασίας συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις της Εργατικής Πρωτομαγιάς οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις, τόσο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ όσο και της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, τη Δευτέρα 1η Μαΐου ακινητοποιημένα θα είναι λεωφορεία και τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 το πρωί και από τις 21.00 το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας.

Ως εκ τούτου τα λεωφορεία και τρόλεϊ την Δευτέρα 1 Μαΐου 2023 θα κυκλοφορούν από 09:00 έως 21:00.

Κανονικά αναμένεται να κινηθούν τα αστικά λεωφορεία στις γραμμές τις οποίες έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ.

kathimerini.gr

Στα 38 ευρώ η διεθνής τιμή του φυσικού αερίου

Κοντά σε χαμηλά επίπεδα 22 μηνών παραμένει η τιμή του φυσικού αερίου, ως αποτέλεσμα της μειωμένης ήτησης λόγω των ήπιων μέχρι τώρα καιρικών συνθηκών. Η διεθνής τιμή του φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά αναφοράς, το ολλανδικό TTF (Title Transfer Facility) πλέον είναι στα 38 ευρώ.

Ο ελαφρύς χειμώνας συνολικά στην Ευρώπη, έχει οδηγήσει τη ζήτηση για φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια σε χαμηλά για την εποχή επίπεδα.

Την ίδια στιγμή, παρατηρείται υψηλή διαθεσιμότητα προμηθειών υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, ενώ και η πληρότητα των αποθηκευτικών χώρων παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Το ότι οι αποθήκες αερίου στην ΕΕ είναι γεμάτες συνεπάγεται πως οι ανησυχίες για ελλείψεις σε βιομηχανία και νοικοκυριά δεν έχουν μετουσιωθεί σε πράξη.

Η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική για τη χώρα μας, καθώς ολόκληρος ο προϋπολογισμός έχει στηριχτεί στην παραδοχή ότι το φυσικό αέριο στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ δεν θα ξεπεράσει τα 120 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Οι εκτιµήσεις διεθνών αναλυτών για πιθανό γέµισµα των αποθηκών φυσικού αερίου της Ευρώπης από τα τέλη Αυγούστου, συνηγορούν στη διατήρηση των τιµών σε χαµηλά επίπεδα αν και εκφράζονται επιφυλάξεις για το τι µπορεί να συµβεί από το φθινόπωρο καθώς αρκετοί παράγοντες παραµένουν σε αβεβαιότητα.

Επιστροφή της Κίνας για παράδειγµα στην κανονικότητα µετά το φθινόπωρο όπως και ένας κρύος χειµώνας µπορεί να ανατρέψουν τη σηµερινή εικόνα καθώς θα αυξήσουν τη ζήτηση οδηγώντας και πάλι τις τιµές σε υψηλά επίπεδα.

Το βέβαιο πάντως είναι ότι δύσκολα θα ξαναδούµε τις αστρονοµικές τιµές της περυσινής περιόδου όταν η τιµή του φυσικού αερίου στις 26 Αυγούστου έσπασε όλα τα προηγούµενα ρεκόρ και έφτασε στα 345 ευρώ ανά µεγαβατώρα και η τιµή ρεύµατος στη χονδρεµπορική αγορά της Ελλάδας τον ίδιο µήνα στα 429,388 ευρώ ανάµεγαβατώρα.

newsbomb.gr

ΕΕ: Συμφωνία για τη μείωση εκπομπών από τις αεροπορικές μεταφορές με την προώθηση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων

Το μέτρο αυτό από μόνο του προβλέπεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO2 των αεροσκαφών κατά περίπου δύο τρίτα έως το 2050.

Tην ικανοποίησή της για την πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε χθες μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την πρόταση ReFuelEU Aviation, εκφράζει η Κομισιόν.

Μόλις τεθούν σε ισχύ, οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν στην απανθρακοποίηση του τομέα των αερομεταφορών, απαιτώντας από τους προμηθευτές καυσίμων να αναμειγνύουν ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων με κηροζίνη από το 2025.

Το μέτρο αυτό από μόνο του προβλέπεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO2 των αεροσκαφών κατά περίπου δύο τρίτα έως το 2050, σε σύγκριση με το σενάριο της μη λήψης μέτρων, και να αποφέρει οφέλη για το κλίμα και την ποιότητα του αέρα με τη μείωση άλλων εκπομπών εκτός CO2.

Η συμφωνία αποτελεί την τελευταία συμφωνία σχετικά με τις προτάσεις για τις μεταφορές στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων προσαρμογής στον στόχο του 55 %, δεδομένου ότι έχουν ήδη επιτευχθεί συμφωνίες σχετικά με επικαιροποιημένους κανόνες για την εμπορία εκπομπών στον τομέα των αερομεταφορών και στον ναυτιλιακό τομέα, με την προώθηση βιώσιμων καυσίμων για τη ναυτιλία, καθώς και με την ταχύτερη ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

«Η ΕΕ θέτει όλους τους τομείς σε πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα, με τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων για το 2030 και το 2050. Έχουμε πλέον κάνει ένα ακόμη σημαντικό βήμα για τη μείωση των εκπομπών στον τομέα των αερομεταφορών. Οι προμηθευτές καυσίμων στους αερολιμένες της ΕΕ θα πρέπει να παρέχουν αυξανόμενο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών θα πρέπει να αυξήσουν τη χρήση τους παράλληλα. Η ΕΕ είναι “έτοιμη για απογείωση” προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τις αεροπορικές μεταφορές» αναφέρει ο κ. Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

«Αυτή η πολιτική συμφωνία αποτελεί σημείο καμπής για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές, καθώς τις θέτει σε σταθερή πορεία προς την απανθρακοποίηση. Η μετάβαση σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα θα βελτιώσει την ενεργειακή μας ασφάλεια, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση από τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων. Αυτού του είδους τα μέτρα συμβάλλουν στο να καταστεί η Ευρώπη παγκόσμια πρωτοπόρος στην παραγωγή καινοτόμων και καθαρών καυσίμων. Εκτιμούμε ότι η αγορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων θα δημιουργήσει περισσότερες από 200 000 πρόσθετες θέσεις εργασίας στην ΕΕ, κυρίως στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας» επισημαίνει η κυρία  Αντίνα Βαλεάν, επίτροπος Μεταφορών.

Αύξηση των ποσοτήτων βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων

Οι νέοι κανόνες θα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες απαιτήσεις:

1) οι προμηθευτές αεροπορικών καυσίμων θα πρέπει να προμηθεύουν ελάχιστο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων σε αερολιμένες της ΕΕ, το οποίο θα αντιστοιχεί στο 2 % του συνόλου των παρεχόμενων καυσίμων έως το 2025 και στο 70 % έως το 2050. Το νέο μείγμα αεροπορικών καυσίμων της ΕΕ θα πρέπει να περιέχει επίσης ένα ελάχιστο μερίδιο από τα πλέον σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον συνθετικά καύσιμα, το οποίο θα αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου· 

2) οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών που αναχωρούν από αερολιμένες της ΕΕ θα πρέπει να ανεφοδιάζονται μόνο με τα καύσιμα που είναι αναγκαία για την πτήση, ώστε να αποφεύγονται οι εκπομπές οι οποίες σχετίζονται με το πρόσθετο βάρος ή τη διαρροή άνθρακα που προκαλείται από πρακτικές «εφοδιασμού με πλεονάζοντα καύσιμα» (σκόπιμη μεταφορά πρόσθετων καυσίμων για την αποφυγή του ανεφοδιασμού με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα)·

3) οι αερολιμένες θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι διαθέτουν υποδομές ανεφοδιασμού κατάλληλες για διανομή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

Για τη στήριξη των στόχων βιωσιμότητας, η υποχρέωση ανάμειξης περιλαμβάνει τα καύσιμα ανακυκλωμένου άνθρακα και τα συνθετικά αεροπορικά καύσιμα (ηλεκτροκαύσιμα) σύμφωνα με την οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά δεν περιλαμβάνει τα καύσιμα από καλλιέργειες τροφίμων και ζωοτροφών. Δεδομένου ότι η νέα εντολή θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ, με αυτή θα εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού εντός της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, θα υπάρχει ασφάλεια δικαίου για τους παραγωγούς καυσίμων και θα δοθεί ώθηση στην παραγωγή μεγάλης κλίμακας σε ολόκληρη την ήπειρο. Επίσης, θα αυξηθεί η ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ μέσω της μείωσης των εξαρτήσεων από ενεργειακά προϊόντα που προέρχονται από τρίτες χώρες και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στον τομέα της ενέργειας. Οι αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ θα έχουν πρόσβαση σε αυξανόμενες ποσότητες βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων σε ολόκληρη την ΕΕ. 

Επόμενα βήματα

Το μόνο που μένει τώρα είναι να εγκριθεί η χθεσινή πολιτική συμφωνία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, η νέα νομοθεσία θα δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τεθεί σε ισχύ αμέσως.

Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την εφαρμογή της δέσμης νομοθετικών μέτρων προσαρμογής στον στόχο του 55 % της Επιτροπής και θα συμβάλει στην επίτευξη των φιλοδοξιών της ΕΕ για το κλίμα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Οι εκπομπές από τις αερομεταφορές στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 5 % σε ετήσια βάση μεταξύ του 2013 και του 2019. Αν και μειώθηκαν δραματικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εκπομπές από τις αερομεταφορές προβλέπεται να αυξηθούν περαιτέρω. Η αυξημένη φιλοδοξία του τομέα των αερομεταφορών για το κλίμα θα είναι ζωτικής σημασίας για να επιτύχει η ΕΕ τους στόχους της για το κλίμα στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού και να γίνει πραγματικότητα η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

Για να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα, η ΕΕ πρέπει να μειώσει τις εκπομπές από τις μεταφορές κατά 90 % έως το 2050 (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990). Η πρωτοβουλία ReFuelEU Aviation θα βοηθήσει τον τομέα των αερομεταφορών να συμβάλει στην επίτευξη αυτού του στόχου, από κοινού με τους αναθεωρημένους κανόνες για το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών.

skai.gr

Στεγαστική συνδρομή στους σεισμόπληκτους της Δ. Λέσβου

Υπεγράφη η απόφαση για την στεγαστική συνδρομή από τα αρμόδια υπουργεία, που αφορά τους κατοίκους των σεισμόπληκτων περιοχών της Δυτικής Λέσβου.

Με Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών – Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Υποδομών και Μεταφορών, εξασφαλίστηκε η οριοθέτηση των περιοχών καθώς και η χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτήρια από τον σεισμό της 7ης Ιανουαρίου 2023, στις περιοχές της Δυτικής Λέσβου: Δ.Ε. Μανταμάδου, Μήθυμνας, και Πέτρας.

Το έργο της αποκατάστασης των ζημιών, αναλαμβάνει η ΔΑΕΦΚ και οι αιτήσεις των πληγέντων ξεκινούν αμέσως μόλις η Υπουργική Απόφαση πάρει και επισήμως ΦΕΚ.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει εντός εξαμήνου να υποβάλλουν τις αναγκαίες αιτήσεις προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες.

in.gr

Θέσεις εργασίας στον Διαστημικό Οργανισμό της ΕΕ

Εάν σας «μαγεύει» ότι έχει να κάνει με το διάστημα και την αστρονομία, τότε πρέπει να δείτε τις νέες θέσεις εργασίας που έχουν «ανοίξει» στον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA).

Ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA) βρίσκεται στην Πράγα, οπότε αν σαν ενδιαφέρει μία από τις παρακάτω θέσεις, σκεφτείτε πριν στείλετε το βιογραφικό σας, αν είστε έτοιμοι να μετακομίσετε στην Τσεχική Δημοκρατία.

Να σημειωθεί ότι κύρια αποστολή του Διαστημικού Ευρωπαϊκού Οργανισμού είναι η εφαρμογή του προγράμματος της ΕΕ για το διάστημα και η παροχή αξιόπιστων, ασφαλών και προστατευμένων υπηρεσιών που σχετίζονται με το διάστημα, μεγιστοποιώντας τα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για την κοινωνία και τις επιχειρήσεις της Ευρώπης.

Οι θέσεις εργασίας

Αυτό το διάστημα ο EUSPA δέχεται αιτήσεις για πέντε θέσεις εργασίας. Οι θέσεις αυτές, που παρουσιάζει αποκλειστικά το proson.gr, απευθύνονται σε μηχανικούς και υπεύθυνους δεδομένων.

Πιο συγκεκριμένα, οι θέσεις για τις οποίες μπορείτε να στείλετε «σήμερα» το βιογραφικό σας στον EUSPA είναι οι εξής:

 Ονομασία θέσης                                                                                                    Domain

  • Υπεύθυνος Δεδομένων και Διαδικασιών Ανθρώπινου Δυναμικού    Ανθρώπινοι πόροι
  • Υπεύθυνος Διαπίστευσης Cyber                                                                Ευρωπαϊκή δημόσια διοίκηση
  • Galileo Μηχανικός Επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο                     Ευρωπαϊκή δημόσια διοίκηση
  • Μηχανικός Ασφάλειας Κυβερνοχώρου και Κινδύνων                         Τεχνολογία της πληροφορίας
  • Μηχανικός παροχής υπηρεσιών Galileo                                                   Ευρωπαϊκή δημόσια διοίκηση

Να σημειωθεί ότι όλες οι παραπάνω θέσεις εργασίας βρίσκονται στην Πράγα. Ως καταληκτική ημερομηνία των αιτήσεων έχει οριστεί η Κυριακή, 11 Μαΐου 2023.

ethnos.gr

Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας θα συρρικνωθεί κατά ένα τρίτο σε 50 χρόνια

Μόνο 87 εκατομμύρια Ιάπωνες υπήκοοι θα υπάρχουν το 2070

Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας θα συρρικνωθεί κατά ένα τρίτο τα επόμενα 50 χρόνια, πέφτοντας στα 87 εκατομμύρια, σύμφωνα με πρόβλεψη που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από το Εθνικό Ινστιτούτο Ερευνας Πληθυσμού και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Συγκεκριμένα η μείωση ως το 2070 αναμένεται να μειωθεί κατά τουλάχιστον 30% από το 2020, όταν ο πληθυσμός αριθμούσε 126,15 εκατομμύρια.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους ειδικούς του ινστιτούτου, που υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας, Εργασίας και Πρόνοιας της Ιαπωνίας, το ποσοστό των ατόμων σε ηλικία συνταξιοδότησης έως το 2070 θα είναι 38,4%. Το 2020, το ποσοστό αυτό ήταν 28,6%.

Αναμένεται επίσης ότι το ποσοστό των αλλοδαπών στον πληθυσμό της Ιαπωνίας τα επόμενα 50 χρόνια θα φτάσει το 10,8%, δηλαδή 9,39 εκατ., από μόλις 2,2% το 2020.

Στις 28 Φεβρουαρίου, το Υπουργείο Υγείας, Εργασίας και Πρόνοιας της Ιαπωνίας δημοσίευσε έκθεση σύμφωνα με την οποία γεννήθηκαν 799.700 χιλιάδες παιδιά στη χώρα το 2022, που ήταν ο χαμηλότερος αριθμός από την έναρξη των σχετικών στατιστικών το 1899.

Σε σύγκριση με το 2021, το ποσοστό γεννήσεων μειώθηκε κατά 5,1%, ενώ συνέχισε να μειώνεται εδώ και επτά χρόνια.

Η ταχεία γήρανση του έθνους, μαζί με το χαμηλό ποσοστό γεννήσεων, προοιωνίζεται πολλά προβλήματα στο εγγύς μέλλον για το κράτος. Για παράδειγμα, οι Ιάπωνες εργαζόμενοι που εργάζονται τώρα σε μεγάλη ηλικία ενδέχεται να χάσουν πληρωμές στο ποσό που έχει οριστεί για τους σημερινούς Ιάπωνες συνταξιούχους.

kathimerini.gr

Γρίπη των σκύλων: Η νέα υγειονομική απειλή που ανησυχεί τους επιστήμονες

Ο ιός της «γρίπης των σκύλων» προέρχεται από έναν τύπο γρίπης των πτηνών που ονομάζεται H3N2, ο οποίος έχει πλέον εξελιχθεί.

Ένας ιός της «γρίπης των σκύλων» κινδυνεύει να μολύνει τους ανθρώπους, προειδοποίησαν οι επιστήμονες.

Ο ιός προέρχεται από έναν τύπο γρίπης των πτηνών που ονομάζεται H3N2 , ο οποίος μόλυνε για πρώτη φορά σκύλους περίπου το 2006 και τώρα έχει εξελιχθεί σε μια μορφή γρίπης των πτηνών προσαρμοσμένη στα θηλαστικά.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η γρίπη των πτηνών δεν μπορεί να μεταδοθεί από άτομο σε άτομο. Ωστόσο, υπήρχαν πάντα ανησυχίες μεταξύ των ειδικών ότι αυτό θα μπορούσε να αλλάξει αφού ο ιός ήταν σε θέση να εγκατασταθεί σε ένα είδος θηλαστικού, το οποίο θα μπορούσε με τη σειρά του να μεταδοθεί μεταξύ των θηλαστικών, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων.

Μελέτες σε 4.000 σκύλους στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Κίνας εξέτασαν τους κινδύνους εξάπλωσης του στελέχους. Οι ειδικοί της γρίπης των πτηνών διαπίστωσαν ότι ο ιός ήταν «πιο ικανός» να «αναγνωρίσει τους υποδοχείς των ανθρώπινων κυττάρων και να αναπαραχθεί στα ανθρώπινα κύτταρα».

Έχουν μολυνθεί έξι σκυλιά

Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό eLife: «Τα αποτελέσματά μας έδειξαν ότι οι σκύλοι μπορεί να χρησιμεύσουν ως ενδιάμεσοι για την προσαρμογή των ιών της γρίπης των πτηνών στον άνθρωπο». Έξι σκυλιά μολύνθηκαν σκόπιμα με τα γνωστά στελέχη της γρίπης των σκύλων του H3N2, αλλά διαπιστώθηκε ότι ο καθένας εμφάνισε «απλώς ήπια αδιαθεσία», με συμπτώματα όπως πυρετό, φτέρνισμα και βήχα.

Ο καθηγητής Τζέιμς Γουντ, επικεφαλής του τμήματος κτηνιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ είπε στον Independent: «Οι αλλαγές στον ιό των σκύλων προφανώς τον καθιστούν καλύτερα προσαρμοσμένο για μετάδοση μέσα στα θηλαστικά, όπως θα περίμενε κανείς μετά από τόσο μακρά περίοδο στους σκύλους».

in.gr

Δευτέρα είναι, θα περάσει…Τι κάνει αυτή την ημέρα τόσο μισητή

Νευρικότητα, δυσθυμία, άγχος, αίσθημα κόπωσης… Κι όλα αυτά ενώ έχει προηγηθεί ένα διήμερο αργίας. Αναβλητικότητα, σκέψεις ότι η εβδομάδα είναι «βουνό» που πρέπει να ανεβούμε. Κι όλα αυτά, την Δευτέρα!

Αν κάπως έτσι αισθάνεστε κι εσείς την πρώτη εργάσιμη μέρα της εβδομάδας, μην πτοήστε… δεν είστε οι μόνοι.

Το news4health μας εξηγεί τι είναι η «μελαγχολία της Δευτέρας», ο άτυπος όρος που  περιγράφει μια σειρά αρνητικών συναισθημάτων που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο τις Δευτέρες.

Δεν πρόκειται για μια κλινική διαταραχή, εξηγούν οι ειδικοί, μολονότι τα αρνητικά αισθήματα είναι πέρα για πέρα αληθινά.

Η δευτεριάτικη δυσθυμία διαφέρει από την κατάθλιψη γιατί παρουσιάζεται σε συγκεκριμένη στιγμή. Αντίθετα, η κατάθλιψη αφορά σε επίμονα αισθήματα χαμηλής διάθεσης και μειωμένου ενδιαφέροντος για ευχάριστες δραστηριότητες, που μπορεί να εμφανιστούν οποιαδήποτε στιγμή, οποιασδήποτε ημέρας.

Καθώς η εργάσιμη εβδομάδα προχωρά, τα αρνητικά συναισθήματα και σκέψεις, υποχωρούν.

Γιατί αισθανόμαστε έτσι;

Υπάρχει επιστημονική εξήγηση για αυτά τα δυσάρεστα συναισθήματα που μετατρέπουν την αρχή κάθε εβδομάδας σε μάχη;

Ναι, σύμφωνα με τους ερευνητές. Και ο πρώτος λόγος που φιγουράρει ως άμεσα σχετιζόμενος αφορά στο πόσο μας αρέσει η δουλειά μας

Υπολογίζεται, ότι ποσοστό περίπου 70% των ανθρώπων, δεν είναι ικανοποιημένοι με την εργασία τους.

Το εργασιακό στρες πιθανώς πυροδοτεί και την αρνητική διάθεση της Δευτέρας, αφού είναι η μέρα επιστροφής στην δουλειά.

Πώς ο ύπνος μπορεί να επηρεάσει την διάθεση μας

Τα Σαββατοκύριακα, είναι μέρες που οι περισσότεροι αλλάζουν την ρουτίνα του ύπνου τους, συνήθως ξυπνώντας πιο αργά τα πρωινά, πιστεύοντας ότι έτσι αναπληρώνουν πιθανή έλλειψη ύπνου κατά την διάρκεια της εργάσιμης εβδομάδας.

Ενίοτε όμως, αυτό φέρνει αντίθετα αποτελέσματα, τουλάχιστον για την πρώτη μέρα που πρέπει να γυρίσουμε πίσω στην βασική μας ρουτίνα.

Οι δυο παραπάνω ώρες πρωινού ύπνου το Σάββατο και την Κυριακή, μπορεί να μπερδέψουν τους βιολογικούς μας ρυθμούς, και έτσι όταν το ξυπνητήρι χτυπήσει το πρωί της Δευτέρας να σηκωθούμε από το κρεββάτι μας νιώθοντας περισσότερο κουρασμένοι από όταν ξαπλώσαμε.

«Το ρίξαμε λίγο έξω…»

Οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε το Σαββατοκύριακο να χωρέσουμε όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορούμε.

Να ολοκληρώσουμε δουλειές, να βγούμε για ψώνια, να περάσουμε χρόνο με την οικογένεια ή τους φίλους μας, να διασκεδάσουμε.

Πολύ συχνά, επειδή αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν ικανοποίηση, υποτιμούμε την σωματική κόπωση που μπορεί να προκαλούν. Έτσι, την Δευτέρα, ετοιμαζόμαστε να επιστρέψουμε στις υποχρεώσεις, έχοντας ανάγκη μια ακόμα μέρα ξεκούρασης…. από την ξεκούραση.

Συμβουλές για να νικήσουμε την μελαγχολία της Δευτέρας…

1. Εντοπίστε την «ρίζα του κακού»

Ανακαλύπτοντας την αιτία που πυροδοτεί τα αισθήματα άγχους και στρες, στην αρχή της εβδομάδας, ερχόμαστε πιο κοντά σε τρόπους αντιμετώπισης τους.

Αν οι λόγοι, αφορούν στο εργασιακό σας περιβάλλον, ίσως ήρθε η εποχή να διεκδικήσετε καλύτερες εργασιακές συνθήκες για εσάς.

2. Μην παρακοιμηθείτε το Σαββατοκύριακο

Προσπαθήστε να μείνετε σχετικά κοντά στην ρουτίνα ύπνου που έχετε και τις εργάσιμες μέρες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να απολαύσετε μια μεσημεριάτικη σιέστα, όμως αποφύγετε τις ακραίες διαφορές.

Μην ξυπνήσετε μεσημέρι, λόγου χάρη, ή μην πέσετε για ύπνο ξημερώματα. Αυτό θα κάνει το ξύπνημα της Δευτέρας, ακόμα πιο οδυνηρό…

3. Ασκηθείτε!

Μπορεί να ακούγεται ως βασανιστήριο, αλλά μια ήπια φυσική δραστηριότητα το πρωί της Δευτέρας, μπορεί να δώσει την ώθηση που το σώμα χρειάζεται ώστε να μπει δυναμικά στη νέα εβδομάδα.

Δεν ζητάμε να γίνετε πρωταθλητές! Όλοι όμως μπορούμε να ξεκινήσουμε την μέρα με έναν δεκάλεπτο χορό στο σαλόνι μας, ακούγοντας το αγαπημένο μας τραγούδι… δεν είναι τόσο δύσκολο, σωστά;

3. Προσθέστε μια αγαπημένη δραστηριότητα

Αν αυτή είναι η «χειρότερη» μέρα της εβδομάδας, προσπαθήστε να την μετατρέψετε στην καλύτερη. Κανονίστε φαγητό με έναν φίλο, χαλαρό ποτό μετά το γραφείο, βραδινό περίπατο με τον σύντροφο ή τον σκύλο σας.
Με λίγα λόγια, χωρέστε μέσα στη μέρα κάτι που θα σας χαλαρώσει… μπορεί να μεταμορφώσει όλη σας την διάθεση.

4. Στολιστείτε!

Διαλέξτε ρούχα που σας αρέσουν. Φτιάξτε τα μαλλιά σας. Βγείτε για να κατακτήσετε την μέρα!

Μια μελέτη του πανεπιστημίου του Yale, το 2014, κατέληξε ότι εκείνοι που ξεκινούν την μέρα τους ντυμένοι με ρούχα που τους κάνουν να αισθάνονται όμορφα, έχουν την τάση να υπερασπίζονται καλύτερα τον εαυτό τους στον εργασιακό χώρο.

Και υπομονή… Δευτέρα είναι, θα περάσει…

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr