AUTO – MOTO

Βροχή τα πρόστιμα από τις νέες κάμερες στην Αττική

Τα σαρώνουν όλα οι νέες ψηφιακές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας.

Δείτε ποιοι είναι αυτοί…Βροχή τα πρόστιμα σε οδηγούς που επιμένουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες.

Και αν το μέτρο είχε ατονίσει λόγο παλαιότητας των καμερών, αυτό είναι πλέον παρελθόν με τις νέες ψηφιακές που έχουν τοποθετηθεί.

Όπως σας έχει ενημερώσει εδώ και έξι μήνες, οι κάμερες αυτές θα είναι 20.Πρόσφατα ενεργοποιήθηκαν οι 12 απο αυτές μαι έρχονται και οι υπόλοιπες. Είναι υψηλής τεχνολογίας κάμερες, οι οποίες λειτουργούν κατά ριπάς στις ειδικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων.

Οι κάμερες αυτές είναι στα εξής σημεία:

Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: Εγκατάσταση 5 καμερών

Λεωφόρος Κηφισίας: Εγκατάσταση 1 κάμερας

Λεωφόρος Μεσογείων: Εγκατάσταση 3 καμερών

Λεωφόρος Αλεξάνδρας: Εγκατάσταση 3 καμερών

Αυτές οι σύγχρονες ψηφιακές κάμερες εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας.

Με λίγα λόγια μπορούν να βεβαιωθούν δυο πρόστιμα ταυτόχρονα.Μάλιστα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι εργασίας στις αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας για την ανάλυση των δεδομένων και την έκδοση των προστίμων. Με τη χρήση ραντάρ και φωτογραφικής καταγραφής, κάθε παράβαση είναι τεκμηριωμένη και καταγεγραμμένη.

Όσον αφορά το πρόστιμο για την παράβαση της εισόδου στις λεωφορειολωρίδες, αυτό ανέρχεται στα 200€. Σε περιπτώσεις παρκαρίσματος σε αυτές τις λωρίδες, επιπλέον του προστίμου, προβλέπεται αφαίρεση των κυκλοφοριακών πινακίδων και απομάκρυνση του οχήματος.

Το ωράριο εφαρμογής της απαγόρευσης εισόδου στις λεωφορειολωρίδες ισχύει κατά τις καθημερινές από τις 06:00 έως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 16:00. Για τις λωρίδες αντίθετης κατεύθυνσης, η απαγόρευση είναι διαρκής.

Με 22 συμμετοχές ξεκίνησε το 26o Rally Sprint Φίλιππος

Με σύμμαχο τον καλό καιρό έγινε η εκκίνηση του 26o Rally Sprint Φίλιππος.

Το πρωί της Κυριακής, από την πλατεία Δημαρχείου Βέροιας δόθηκε η εκκίνηση του τελευταίου αγώνα του κυπέλλου ΡΑΛΛΥ Βορείου Ελλάδος, όπου κρίνεται ο κυπελλούχος στην γενική κατάταξη.

Τα 22 αγωνιστικά αυτοκίνητα με το πλήρωμά τους κατευθύνθηκαν στην ειδική διαδρομή στο Πολυδένδρι, μήκους 19 χλμ., που επρόκειτο να διεξαχθεί δύο φορές.

https://youtube.com/watch?v=EqbfSBocQOg%3Ffeature%3Doembed
Στιγμιότυπο οθόνης 2023 11 06 110557

Αυτοκίνητο: Τα «ψιλά γράμματα» στην ασφάλεια αυτοκινήτου – Πότε δεν παίρνετε αποζημίωση

Τα παράθυρα του αυτοκινήτου έχουν μείνει ανοιχτά και τα νερά της βροχής προκαλούν καταστροφές. Σε σημείο που δεν υπάρχουν κάμερες, ένα όχημα τυλίγεται στις φλόγες και καταστρέφεται ολοσχερώς. Μετά από κλοπή ο ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του μόνο το ένα κλειδί της εταιρείας γιατί το δεύτερο το είχε χάσει σε ανύποπτο χρόνο παλιότερα.

Σε αυτές και άλλες πολλές περιπτώσεις, ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αρνηθεί να αποζημιώσουν και η συνέχεια δόθηκε στα δικαστήρια, με την απόφαση του Αρείου Πάγου να δικαιώσει την εταιρεία μετά από κλοπή οχήματος στη Ροδόπη σε έναν δρόμο που κρίθηκε ότι εξυπηρετούσε τα σχέδια των δραστών, χωρίς περίφραξη και χωρίς κάμερες ασφαλείας, να αλλάζει και να δημιουργεί νέα δεδομένα για το μέλλον.

Τα «Ψιλά Γράμματα»

Όπως φαίνεται, οι ασφαλιστικές εταιρείες διευρύνουν τα όρια που μπορούν να κινηθούν για να φρενάρουν και στο τέλος να αποτρέψουν την καταβολή αποζημίωσης, με όλο και περισσότερες υποθέσεις τα τελευταία χρόνια να καταλήγουν στα δικαστήρια.

Στην Ξάνθη, ακόμα ένας οδηγός βρίσκεται στα δικαστήρια με την ασφαλιστική του, επειδή, όπως λέει στο MEGA, η εταιρεία αρνείται να τον αποζημιώσει μετά την κλοπή.

«Πάρκαρα το αυτοκίνητο πολύ κοντά στο σπίτι των γονιών μου στο χωριό. Είναι πιστεύω παράλογο να μιλάμε ότι η στάθμευση αυτοκινήτου σε ένα χωριό, ήτοι μια κατοικημένη περιοχή, προκαλεί μια κλοπή αυτοκινήτου καθώς με αυτό το σκεπτικό θα φθάσουμε να πιστεύουμε ότι είναι πιο πιθανό να κλέβονται αυτοκίνητα στα χωριά από τις μεγάλες πόλεις».

Η διαμάχη με την ασφαλιστική του συνεχίζεται και σε λίγες μέρες η δικαιοσύνη θα κληθεί να αποφασίσει.

«Αναρωτιέμαι γιατί η ασφαλιστική εταιρία δέχτηκε να με ασφαλίσει χωρίς να με ενημερώσει ότι πρέπει να λάβω κάποια συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας για να μην βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να μην αποζημιωθώ. Εγώ βλέπω πλήρη αδιαφορία από την ασφαλιστική εταιρία για την κλοπή που τελέστηκε που την αποδίδει σε δική μου αμέλεια και μάλιστα βαριά για να γλιτώσει την αποζημίωση».

Η Βαριά Αμέλεια Που «Πατούν» Οι Ασφαλιστικές

Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αποζημιώνουν σε περίπτωση που διαπιστωθεί δόλος ή βαριά αμέλεια του οδηγού. Τα όρια όμως φαίνεται να αλλάζουν το τελευταίο διάστημα.

«Δείτε το μέρος, δείτε ότι δεν υπάρχει πουθενά κάτοικος, σπίτι, κατάστημα. Δεν υπάρχει στοιχειώδης κίνηση».

Όπως λέει ο δικηγόρος Ανδρέας Καλλέργης στο MEGA έχει τύχει μετά από κλοπή το θύμα να έχει στα χέρια του μόνο το ένα κλειδί της εταιρείας. Το δεύτερο το είχε χάσει, αλλά η ασφαλιστική τού καταλόγισε βαριά αμέλεια που προκάλεσε την κλοπή.

«Θα πρέπει ο κάθε ασφαλισμένος να προστατεύει το περιουσιακό του στοιχείο σαν να είναι ανασφάλιστος».

Σε άλλη περίπτωση οδηγός ξέχασε να κλείσει το παράθυρο του αυτοκινήτου και τα νερά της βροχής προκάλεσαν ζημιές, με την ασφαλιστική να του ξεκαθαρίζει ευθύς εξαρχής ότι δεν πρόκειται να τον αποζημιώσει.

Όλο και περισσότεροι οδηγοί δηλώνουν πως δεν είχαν ενημερωθεί για τους όρους και δεν πρόσεξαν τα λεγόμενα «ψιλά γράμματα» του συμφωνητικού. Περίπλοκο είναι και το ζήτημα της φωτιάς σε ένα ΙΧ, με τις ασφαλιστικές να περιμένουν καταρχήν το πόρισμα της Πυροσβεστικής και στη συνέχεια να εστιάζουν στο σημείο που το όχημα ήταν παρκαρισμένο.

Μετά από πλημμύρες, μετά από φωτιές και εμπρηστικές επιθέσεις, μετά από ζημιές αλλά και κλοπές αυτοκινήτων, το θέμα της αποζημίωσης φαίνεται πως δεν είναι όπως πολλοί το έχουν στο μυαλό τους.

«Η βαριά αμέλεια, ασφαλιστικά, σημαίνει να γνωρίζω ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μου κλέψουν το αυτοκίνητο εκεί που το παρκάρω», λέει ο ασφαλιστικός πράκτορας Ανδρέας Καλλέργης.

Το όλο θέμα παραμένει στο προσκήνιο, με τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο του MEGA να συνεχίζονται και τις αντιδράσεις το τελευταίο διάστημα να διαδέχονται η μία την άλλη.

Εκλογές 2023: Δωρεάν διελεύσεις από τα διόδια – Ποιες ημέρες και ώρες θα ισχύσουν

Στις εκλογές 2023 αναμένεται να υπάρξει δωρεάν διέλευση των εκλογέων από τα διόδια.

Δωρεάν θα είναι και φέτος η διέλευση των εκλογέων από όλα τα διόδια της χώρας όπως προβλέπεται σε κάθε εθνικές εκλογές.

Οι μπάρες των διοδίων θα σηκωθούν από τα ξημερώματα της Παρασκευής 19 Μαΐου, ενώ για τους δικαστικούς αντιπροσώπους θα παρέχεται δωρεάν διέλευση από τα ξημερώματα της Πέμπτης με την επίδειξη των σχετικών εγγράφων.

Πρόκειται για ένα μέτρο που στόχο έχει να διευκολυνθούν οι πολίτες στις μετακινήσεις τους προς μεγάλες πόλεις και χωριά. Το μέτρο της δωρεάν διέλευσης θα διαρκέσει μέχρι τις 8:00 το πρωί της Δευτέρας 22 Μαΐου, την επομένη δηλαδή των εκλογών.

newsbomb.gr

Κρήτη: Βίντεο-ντοκουμέντο από την πτώση αυτοκινήτου στα σκαλιά του Πολιτιστικού Κέντρου

Τι συνέβη τελικά

Μπροστά σε ένα απρόσμενο θέαμα βρέθηκαν οι υπάλληλοι του Πολιτιστικού Κέντρου στο Ηράκλειο της Κρήτης όταν το πρωί της Πέμπτης είδαν «σταθμευμένο» ένα όχημα στα σκαλιά.

Το αυτοκίνητο, ο οδηγός του οποίου ήταν άφαντος, βρέθηκε στα σκαλιά προς τον διάδρομο που οδηγεί τους πεζούς στο αίθριο του Πολιτιστικού Κέντρου. Αμέσως μετά τα σκαλιά ακολουθεί ένα πλάτωμα και στη συνέχεια η έξοδος και η είσοδος του υπόγειου πάρκινγκ του κέντρου, το οποίο παραμένει κλειστό σε ώρες μη λειτουργίας.

Στο βίντεο που δημοσιεύει το neakriti.gr φαίνεται λεπτό προς λεπτό πώς το αυτοκίνητο κατέληξε σε αυτή τη θέση. Όπως φαίνεται ο οδηγός του αυτοκινήτου στρίβει προς τις σκάλες για να περάσει ένα άλλο όχημα αλλά πιθανότατα δεν υπολόγισε καλά με αποτέλεσμα να βρεθεί στα σκαλιά. Ο οδηγός, πάντως, αποβιβάστηκε και αποχώρησε από το σημείο.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης το περιστατικό έγινε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης και ο οδηγός του οχήματος είναι 23 ετών.

in.gr

Γερμανία: Ενας νεκρός κι ένας τραυματίας από πυροβολισμούς σε εργοστάσιο της Mercedes

Ο δράστης της επίθεσης στο Ζίντελφινγκεν έχει συλληφθεί

Ενας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και άλλος ένας τραυματίστηκε σοβαρά σε επεισόδιο με πυροβολισμούς σε εργοστάσιο της Mercedes στο Ζίντελφινγκεν, έξω από την Στουτγάρδη, ανακοίνωσε η αστυνομία της Βάδης-Βυρτεμβέργης. Ο δράστης έχει συλληφθεί.

Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Stuttgarter Zeitung, η αστυνομία δέχθηκε στις 7:45 π.μ. τοπική ώρα κλήσεις έκτακτης ανάγκης για πυροβολισμούς στο εργοστάσιο 56 της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου κατασκευάζεται το μοντέλο S-Class.

Στην περιοχή έσπευσαν ενισχυμένες αστυνομικές δυνάμεις, σωστικά συνεργεία και δύο ελικόπτερα.

«Ενα άτομο σκοτώθηκε, ένα άλλο τραυματίστηκε σοβαρά. Οι συνθήκες παραμένουν ασαφείς. Ο δράστης συνελήφθη και η κατάσταση έχει τεθεί υπό έλεγχο. Δεν υπάρχει πλέον κίνδυνος για τους πολίτες», αναφέρεται στην ανάρτηση της αστυνομίας στο Twitter.

Ο συλληφθείς είναι ένας 53χρονος άνδρας, σύμφωνα με την αστυνομία.

Η Mercedes επιβεβαίωσε ένα περιστατικό στο εργοστάσιο και ότι ήταν σε επαφή με τις αρχές, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

«Είμαστε σε επαφή με τις αρχές και προσπαθούμε να διευκρινίσουμε τα γεγονότα. Η ασφάλεια των εργαζομένων προέχει», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

kathimerini.gr

Τι πρέπει να προσέξεις όταν διαλέγεις βενζίνη για το αυτοκίνητό σου

Τι δεν γνωρίζεις για τη βενζίνη που βάζεις στο αυτοκίνητό σου

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που η πλειοψηφία των οδηγών αγνοεί;

Με τη βενζίνη δεν παίζουμε. Είναι το δημοφιλέστερο καύσιμο στην Ελλάδα και μέχρι πριν μερικά χρόνια απαγορευόταν να κυκλοφορεί Ι.Χ. που να καταναλώνει πετρέλαιο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας αναφορικά με τη βενζίνη γιατί μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο αυτοκίνητό μας.

Ποιος είναι ο τύπος αμόλυβδης που πρέπει να βάλεις;

Στα περισσότερα αυτοκίνητα, το καύσιμο των 95 οκτανίων αρκεί ώστε να διασφαλιστεί η απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα. Από την άλλη, η χρήση της 98άρας βενζίνης είναι επιβεβλημένη όταν ο κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού και επομένως έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, συγκριτικά με ένα μοτέρ έμμεσου

Έχει ημερομηνία λήξεως;

Η καθαρή βενζίνη δεν αντιδρά με την υγρασία της ατμόσφαιρας και γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να χαλάσει. Οπότε, εφαρμόζοντας όλες τις σωστές πρακτικές, σε θεωρητικό επίπεδο δεν λήγει. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να κρατήσουμε σε αυτό το σημείο, είναι ότι η θεωρία από την πραγματικότητα απέχει πάρα πολύ ειδικά για την βενζίνη του εμπορίου. Στο εμπόριο δεν υπάρχει καθαρή βενζίνη καθώς αυτή που προμηθευόμαστε από το βενζινάδικο έχει ήδη αναμιχθεί με πρόσθετα, τα οποία είναι διαφορετικά για κάθε κατασκευαστή και είναι τα πρόσθετα που φροντίζουν να κρατούν καθαρό τον κινητήρα μας. Τα εν λόγω πρόσθετα ενδέχεται να είναι ευαίσθητα στην υγρασία αλλά και το φως, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε τυχόν φωτοχημικές αντιδράσεις και δημιουργία μικροοργανισμών στην επιφάνεια του καυσίμου αντίστοιχα. Έτσι η διάρκεια «ζωής» της βενζίνης μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

 

Μπορείς να την αποθηκεύσεις

Ως ένα ιδιαίτερα πτητικό και εύφλεκτο υγρό η βενζίνη εξατμίζεται με μεγάλη ευκολία και χάνει κατά τη διάρκεια μέρος εκείνων των συστατικών που την κάνουν να αναφλέγεται. Ωστόσο μπορεί να αποθηκευτεί και να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια για ένα διάστημα από τρεις έως και έξι μήνες, ανάλογα με το μίγμα της και ακόμη πιο σημαντικά με τις συνθήκες αποθήκευσης. Για την αποθήκευση της μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο κατάλληλα δοχεία, πλαστικά ή μεταλλικά, τα οποία έχουν ειδική σήμανση και είναι εγκεκριμένα για μεταφορά εύφλεκτων υγρών.

Εξιχνιάστηκε στη Θεσσαλονίκη υπόθεση κλοπών πολυτελών αυτοκινήτων από τη Μ. Βρετανία

Τα είχαν κλέψει από τη Μεγάλη Βρετανία, είχαν τοποθετήσει πλαστές πινακίδες και τα είχαν μεταφέρει σε ιδιωτικό πάρκινγκ κοντά στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

Μία σημαντική επιτυχία κατάφεραν αστυνομικοί της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.

Αστυνομικοί του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με Αστυνομικές Αρχές της Μεγάλης Βρετανίας εξιχνίασαν κλοπή τεσσάρων πολυτελών Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, από περιοχές της Μεγάλης Βρετανίας, κατά τα έτη 2018-2019.

Για την υπόθεση ταυτοποιήθηκαν ως δράστες δύο Κύπριοι, ηλικίας 34 και 47 ετών σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος και πλαστογραφία.

Συγκεκριμένα, από την έρευνα που διενήργησαν αστυνομικοί, εντόπισαν σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης στην περιοχή του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, τέσσερα κλεμμένα πολυτελή οχήματα, σε ένα εκ των οποίων είχαν τοποθετηθεί πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας, ενώ στο εσωτερικό τους βρέθηκαν αποκόμματα πληρωμής διοδίων από τις χώρες της Γαλλίας και της Ιταλίας.

Η συνολική αξία των αυτοκινήτων υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και τα τρία εξ’ αυτών παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους, ενώ το 4ο φυλάσσεται, προκειμένου να αποδοθεί στον νόμιμο ιδιοκτήτη του.

Η σχηματισθείσα δικογραφία υποβλήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

skai.gr

Τύρναβος: Ζευγάρι εξαπάτησε 70χρονο από τον Αλμυρό – Του πήρε 335.000 ευρώ

Τύρναβος: Για να κρύψουν τα ίχνη τους οι απατεώνες έμπλεξαν 78χρονο συγγενή τους που κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος

Θύμα απάτης από ένα ζευγάρι από τον Τύρναβο έπεσε ένας 70χρονος από τον Αλμυρό από τον οποίο κατάφερε να αρπάξει συνολικά 335.000 ευρώ.

Όπως αναφέρει το gegonota.news η γνωριμία του ζεύγους των απατεώνων με τον 70χρονο έγινε τους τελευταίους μήνες του 2022 σε θάλαμο Νοσοκομείου της Λάρισας την περίοδο που εκείνος νοσηλευόταν μετά από επέμβαση όπως και συγγενής των δραστών.

Με αφορμή τις επισκέψεις στον συγγενή τους οι απατεώνες επικοινωνούσαν καθημερινά με τον 70χρονο τον οποίο έπεισαν να τους δώσει οικονομίες 335.000 ευρώ για επενδύσεις σε παραφαρμακευτικά προϊόντα.

Ο 70χρονος που ήθελε να «αυγατίσει» την περιουσία του, πείστηκε και σταδιακά κατέθετε χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό τα οποία υποτίθεται ότι διαχειριζόταν το ζευγάρι. Για να κρύψει τα ίχνη του ο απατεώνας από τον Τύρναβο δεν δίστασε να δώσει τον τραπεζικό λογαριασμό του πατέρα του, που σήμερα βρίσκεται απολογούμενος για απάτη. Μάλιστα πριν λίγες ημέρες πέρασε την πόρτα του ανακριτή υποβασταζόμενος και περπατώντας με «π»

Ο εμπαιγμός τις δήθεν επενδύσεις διήρκησε τρεις μήνες με τον 70χρονο να καταθέτει τελικά μήνυση και να ασκείται δίωξη κακουργηματικού χαρακτήρα για την απάτη.

newsbomb.gr

Συγκρίνουμε τη νέα Toyota Corolla με το Opel Astra

Κρατάει (πάρα) πολλά χρόνια αυτή η κόντρα. Opel και Toyota έχουν δώσει αμέτρητες εμπορικές μάχες, τόσο πανευρωπαϊκά όσο και στα δικά μας μέρη, μιας και οι εγχώριοι αντιπρόσωποί τους συγκαταλέγονται στους παραδοσιακά δυνατότερους παίκτες της αγοράς.

Τα συγκεκριμένα μοντέλα δεν είναι χθεσινά. Από τη μία έχουμε ένα παγκόσμιο best-seller, καθώς η Corolla, «κουβαλώντας» στην πλάτη της δώδεκα γενιές με πάνω από μισό αιώνα ζωής, καταγράφει πωλήσεις που ανά τον κόσμο έχουν προ πολλού ξεπεράσει το ορόσημο των 50.000.000 μονάδων. Από την άλλη, ο εκπρόσωπος της Opel έχει να επιδείξει μια εξίσου πολύχρονη συνολικά ιστορία, καθώς στις πέντε γενιές του Kadett, που ξεκίνησε από τα ’60s, έρχονται να προστεθούν οι έξι γενιές των τελευταίων τριάντα ετών, του φυσικού συνεχιστή, που δεν είναι άλλος από το Astra.

Το κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών των αντιπαραθέσεων στο πέρασμα των προηγούμενων δεκαετιών ήταν πάντοτε το θερμικό υπόβαθρο κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ενώ εσχάτως (από την εποχή του Auris) είχε προκύψει ο υβριδικός αντίλογος της Toyota.

Όλα αυτά όμως φτάνουν με μαθηματική ακρίβεια στο τέλος τους. Αφενός τα SUV δίνουν συνεχόμενα εμπορικά χτυπήματα στο οχυρό των χάτσμπακ, τα οποία εξακολουθούν να αντιστέκονται, και αφετέρου παραφυλάει ο εξηλεκτρισμός, που αναμφίβολα θα φέρει ανακατατάξεις. Στο στρατόπεδο της Stellantis, και της Opel ειδικότερα, αναμένεται άμεσα η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Astra, αλλά σε βάθος χρόνου τίποτε δεν είναι σίγουρο (δείτε την περίπτωση της VW, που μετά τη δημιουργία της ηλεκτρικής γκάμας ID, προσπαθεί να βρει με ποιο τρόπο θα χωρέσει μελλοντικά το όνομα «Golf»).

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, μπορεί σε αυτήν τη μεταβατική περίοδο η Toyota να έχει ξεκάθαρο προβάδισμα με την καταξιωμένη υβριδική τεχνολογία, τίποτε όμως δεν είναι εξασφαλισμένο σε μια ηλεκτρική πραγματικότητα, όπως έδειξε η δύσκολη άσκηση λανσαρίσματος του bZ4X. Οι φιλόδοξοι στόχοι ωστόσο δε λείπουν, μιας και πρόσφατα ανακοινώθηκε από την ιαπωνική εταιρεία ότι σκοπεύει να παρουσιάσει δέκα νέα EV μοντέλα μέχρι το 2026, στοχεύοντας σε 1,5 εκατ. «ηλεκτρικές» πωλήσεις ετησίως.

kathimerini.gr

Πρωτομαγιά: Πως θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ

Τα λεωφορεία και τρόλεϊ την Δευτέρα 1 Μαΐου 2023 θα κυκλοφορούν από 09:00 έως 21:00.

Με στάσεις εργασίας συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις της Εργατικής Πρωτομαγιάς οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις, τόσο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ όσο και της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, τη Δευτέρα 1η Μαΐου ακινητοποιημένα θα είναι λεωφορεία και τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 το πρωί και από τις 21.00 το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας.

Ως εκ τούτου τα λεωφορεία και τρόλεϊ την Δευτέρα 1 Μαΐου 2023 θα κυκλοφορούν από 09:00 έως 21:00.

Κανονικά αναμένεται να κινηθούν τα αστικά λεωφορεία στις γραμμές τις οποίες έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ.

kathimerini.gr

H ηλεκτρική BMW i7 απέκτησε έκδοση M70 με 660 ίππους

H ηλεκτρική λιμουζίνα πολυτελείας της BMW, η i7, έχει προκαλέσει αίσθηση, ενώ τώρα η γερμανική εταιρεία παρουσίασε στην έκθεση της Σαγκάης μια νέα, κορυφαία έκδοσή της.

Η επιλογή της κινεζικής μεγαλούπολης και της έκθεσής της δεν είναι τυχαία μιας και η Κίνα είναι από τις πλέον σημαντικές αγορές για αυτοκίνητα αυτού του είδους και αυτού του βεληνεκούς.

Η BMW i7 Μ70 λοιπόν που παρουσιάστηκε στη Σαγκάη έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 660 ίππους, που την επιταχύνουν από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 3,7 δεύτερα. Όσο για την τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα.

Ενδιαφέρον είναι πως η αυτονομία της μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 557 χιλιόμετρα, χάρη στη μεγάλη της μπαταρία των 101,7 kWh. Για τη φόρτισή της υπάρχει εσωτερικός (on board) φορτιστής 22,0 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης φτάνει τα 195 kW.

Η i7 M70, όπως είναι αναμενόμενο, είναι πλούσια εξοπλισμένη, με την τετραδιεύθυνση, την πνευματική ανάρτηση και τα καθίσματα με δυνατότητα μασάζ να είναι μεταξύ άλλων στάνταρ.

ΠΗΓΗ: cnn.gr

Πάσχα: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από σήμερα Μ. Πέμπτη

Την περίοδο εορτασμού του Πάσχα θα ισχύσει απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

Στο πλαίσιο της μείωσης των κυκλοφοριακών προβλημάτων, της βελτίωσης της οδικής κυκλοφορίας και της αύξησης του βαθμού οδικής ασφάλειας, κατά την περίοδο εορτασμού του Πάσχα, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων ως κατωτέρω:

Την Μ. Πέμπτη 13 Απριλίου 2023, από ώρα 15:00 έως 22:00, και την Μ. Παρασκευή 14 Απριλίου 2023, από ώρα 06:00 έως 16:00, για το ρεύμα εξόδου:

  • Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) στην κατεύθυνση προς Πάτρα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), από τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από τη γέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ) στην κατεύθυνση προς Χαλκιδική.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) στην κατεύθυνση προς Χαλκίδα.
  • Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550) στην κατεύθυνση προς Καβάλα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός) από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (περιοχή Ρίου Χ.Θ. 11+558,47) έως το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) στην κατεύθυνση προς Σπάρτη.
  • Στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Αντίρριο.
  • Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης  – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τη γέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) στην κατεύθυνση προς Πολύγυρο.

Τη Δευτέρα 17 Απριλίου 2023, από ώρα 12:00 έως 22:00, για το ρεύμα εισόδου:

  • Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
  • Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ.) έως την αερογέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
  • Στην Εθνική Οδό Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), από το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (Περιοχή Ρίου Χ.Θ. 1+558,47) στην κατεύθυνση προς Ρίο.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) στην κατεύθυνση προς Λεύκτρο.
  • Στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.
  • Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης  – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) έως τη γέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Την Τρίτη 18 Απριλίου 2023, από ώρα 11:00 έως 23:00, για το ρεύμα εισόδου:

  • Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

  • Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα, όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της υπ’ αρ. 50786/3319/2014 (Β’ 2418) κοινής υπουργικής απόφασης, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
  • Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
  • Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
  • Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
  • Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
  • Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
  • Τα μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
  • Τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
  • Τα φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.
  • Τα φορτηγά οχήματα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Επισημαίνεται ότι η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, έχει προγραμματίσει τη λήψη αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

H ΧΜ Label Red είναι το hyperSUV της BMW

Label Red είναι η top έκδοση του κορυφαίου SUV της BMW και δικαίως μπορεί να χαρακτηριστεί ως hyperSUV, μιας και η συνδυαστική απόδοσή της φτάνει τους 748 ίππους.

Τιμή που ξεπερνά την ιπποδύναμη τόσο της Lamborghini Urus (666 ίπποι) όσο και της Ferrari Purosangue (729 ίπποι), που όμως δεν έχουν κάποια μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Η XM Label Red από την πλευρά της, όπως και η απλή XM, είναι plug-in υβριδική, αλλά προκειμένου η απόδοσή της να αυξηθεί σε σχέση με την τελευταία οι μηχανικοί της Μ GmbH δεν ασχολήθηκαν με το ηλεκτρικό μέρος του συστήματος πρόωσης –ηλεκτροκινητήρας 145 kW στο αυτόματο κιβώτιο και μπαταρία 25,4 kWh.

Αύξησαν μόνο την απόδοση του V8 των 4.400 κυβικών με τα δύο turbo από τους 489 ίππους στους 585 και έτσι επιτεύχθηκε η συνδυαστική απόδοση των 748 ίππων.

Που εξασφαλίζει στο βαρύ SUV, που ξεχωρίζει από τις τονισμένες κόκκινες λεπτομέρειες στο αμάξωμα και το εσωτερικό του, ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 3,7 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Αν έχει επιλεγεί το M Drivers Package. Αν όχι περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα. Όσο για την ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 83 χιλιόμετρα.

Η BMW XM Red Label θα κατασκευάζεται από τον Αύγουστο στις ΗΠΑ και η τιμή της αναμένεται να είναι αυξημένη σε σχέση με την απλή ΧΜ που στην Ελλάδα ξεκινά από τις 192.092 ευρώ.

Ακόμα πιο ακριβή και συλλεκτική θα είναι η ειδική της έκδοση Individual Frozen Carbon Black metallic που θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 αντίτυπα.

ΠΗΓΗ: cnn.gr

Tesla: Σχέδιο για φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με εφαρμογή σιδερένιων μπαταριών

Η πρωτοπόρος αυτοκινητοβιομηχανία Tesla σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση φθηνότερων μπαταριών με βάση τον σίδηρο εγκαθιστώντας τις σε ηλεκτρικά φορτηγά, αλλά και σε μια μελλοντική φθηνότερη έκδοση του επιβατικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με το Reuters.

Η σχετική πρόθεση της αμερικανικής εταιρείας αναφέρεται στο έγγραφο «Master plan, part 3», που δημοσιοποίησε η Tesla αυτή την εβδομάδα.

Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla χρησιμοποιούν σήμερα μπαταρίες με βάση το νικέλιο, το οποίο είναι πολύ λιγότερο κοινό και πολύ πιο ακριβό ορυκτό από τον σίδηρο, κατά την εταιρεία ιδιοκτησίας του Ελον Μασκ.

«Ο κ. Μασκ και άλλοι υποστηρικτές των μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού ανιόντος (LPH) επισημαίνουν τη διαθεσιμότητα και το χαμηλό κόστος του σιδήρου ως βασικούς παράγοντες που αντισταθμίζουν τα μειονεκτήματα που εμποδίζουν τις μπαταρίες να χρησιμοποιούνται ευρέως σε όλο τον κόσμο. Είναι βεβαίως μεγαλύτερες και βαρύτερες και συνήθως μπορούν να κρατήσουν λιγότερη ενέργεια από τις μπαταρίες με βάση το νικέλιο, γεγονός που μειώνει την εμβέλεια», εξηγεί το δημοσίευμα.

Προστίθεται όμως πως οι μπαταρίες από σίδηρο διατρέχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο ανάφλεξης από εκείνες του νικελίου.

Το Master Plan, Part 3 υποδεικνύει, χωρίς να προσδιορίζει το χρονοδιάγραμμα, ότι η Tesla θα χρησιμοποιεί μπαταρίες LPH αποκλειστικά σε ελαφρά φορτηγά, τα Semi Light, σε αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους, καθώς και στα επερχόμενα Model 3 και Y. Αυτά τα μοντέλα πωλούνται επί του παρόντος στις ΗΠΑ έχοντας μπαταρίες με βάση το νικέλιο και η χρήση μπαταριών με βάση τον σίδηρο αναμένεται να περικόψει σημαντικά την τιμή τους.

Η Tesla ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο να παραδίδει τα ηλεκτρικά φορτηγά Semi, με μεγαλύτερη αυτονομία 800 χιλιομέτρων ανά φόρτιση και που χρησιμοποιούν μπαταρίες με βάση το νικέλιο. Η Tesla είχε δηλώσει προηγουμένως ότι θα κυκλοφορήσει επίσης μια έκδοση εμβέλειας 480 χλμ.

Πάντως το Reuters επισημαίνει ότι η αγορά μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού κυριαρχείται από την Κίνα, γεγονός που περιπλέκει σημαντικά την προοπτική κατασκευής εργοστασίου για την παραγωγή τέτοιων μπαταριών στις ΗΠΑ, δεδομένης της τρέχουσας έντασης στις σινοαμερικανικές σχέσεις.

Τον Μάρτιο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να μειώσει στο μισό το κόστος συναρμολόγησης για μελλοντικές γενιές αυτοκινήτων, που θα παράγονται στα εργοστάσιά της στο Μεξικό και αλλού.

kathimerini.gr