«Θα δημιουργώ απ’ τα χαλάσματα, μ’ όσα ήρθαν και κράτησαν, μ’ όσα ακόμα δεν άρχισαν…»
Η Σάσα Παπαλάμπρου, παρουσιάζει τη δεύτερη δισκογραφική της δουλειά που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες, με τίτλο «Σασπένς», στις 19 Μαΐου, στη μουσική σκηνή «Σφίγγα». Μετά το CRAMA, τον πρώτο της δίσκο, όπου η ελληνική παραδοσιακή μουσική συναντά την τζαζ μέσα από τις διασκευές της, τώρα μετατοπίζεται σε ένα πιο εξομολογητικό, προσωπικό ύφος, μέσα από το οποίο αποτυπώνεται η αγωνία της να μοιραστεί όσα είδε και έμαθε ως τώρα. Σε μουσική και στίχους δικούς της, συνδυαστικά με την ευρηματική ενορχήστρωση του Θανάση Καρυπίδη, τα τραγούδια της Σάσας ηχογραφούνται στον τόπο γέννησης της, τη Δράμα, και ετοιμάζονται για μια διαδρομή έξω από τα συνήθη μουσικά σύνορα.
Στις 19 Μαΐου θα παρουσιαστούν τα εννιά τραγούδια του νέου δίσκου, τα οκτώ σε μουσική και στίχους δικούς της, μαζί με τη δική της διασκευή ενός αγαπημένου ρεμπέτικου τραγουδιού, αλλά και ένα πλήρες πρόγραμμα με καλεσμένους τον Βαγγέλη Γερμανό, τη Μαρία Σουλτάτου, τον Θανάση Καρυπίδη και την Εύα Φάκλαρη.
Μουσική Σκηνή Σφίγγα, Πεζόδρομος Κιάφας 13, Αθήνα 106 78
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Σάσα Παπαλάμπρου είναι τραγουδίστρια και πιανίστα. Έχει δίπλωμα πιάνου, πτυχίο από το τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου της Κέρκυρας και Μεταπτυχιακό της Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα είναι καθηγήτρια φωνητικής και πιάνου, έχοντας διδάξει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου «Εκτέλεση/Ερμηνεία της Jazz Μουσικής και νέες Τεχνολογίες». Έχει συνεργαστεί με τους Δημήτρη Βασιλάκη, Μάνο Σαριδάκη, Τηλέμαχο Μούσα, Βαγγέλη Γερμανό, Γιάννη Κούτρα και πολλούς άλλους καλλιτέχνες της τζαζ και της ελληνικής μουσικής σκηνής. Μετά την κυκλοφορία του cd «CRAMA» ετοιμάζεται να παρουσιάσει την επόμενη δισκογραφική της δουλειά με τίτλο «Σασπένς» σε δική της μουσική και στίχους.
Μια νέα πρωτότυπη εργασία δημιούργησε ο Πέτρος Γαϊτάνος που αφορά τα Απολυτίκια των Αγίων & των Γιορτών όλου του έτους, συμπληρώνοντας έτσι τον 88ο δίσκο του. Η Εκκλησία μας τιμά και επικαλείται αιωνίως τους Αγίους της που με τη ζωή τους δόξασαν τον Θεό και εντάχθηκαν ως θαυμαστά παραδείγματα στον ουρανό και στο χώρο της Θριαμβεύουσας Εκκλησίας του Χριστού.
Ο Πέτρος Γαϊτάνος, μεταξύ και άλλων νέων καταγραφών του με νέα τραγούδια και συνεχίζοντας αυθόρμητα την καταγραφή των αιώνιων ύμνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, μας προσφέρει άλλη μία θαυμάσια πολύμοχθη εργασία προς θεία χρήση και εφαρμογή του θεάρεστου. Για πρώτη φορά καταγράφονται τα Απολυτίκια κάθε μέρας του έτους μέσα από μια πλήρως εμπεριστατωμένη εργασία: Μουσικά, Ψαλτικά, Ιστορικά, Γλωσσικά, Ακαδημαϊκά, αλλά και τεχνικά ως προς το άρτιο του ήχου, ο σημαντικός καλλιτέχνης, εκτός της ερμηνείας του, καταγράφει αναδεικνύοντας το σωστό τρόπο τονισμού των θαυμάσιων λέξεων του κάθε Απολυτικίου, ενώ επιμελείται και όλη την παραγωγή.
Το έργο αποτελείται από 12 CD, ένας δίσκος για κάθε μήνα, περιλαμβάνονται όλες οι εορτές του έτους, με επιλογή του σημαντικότερου αγίου ή γιορτής για κάθε μέρα, ενώ τους μήνες: Μάρτιο – Απρίλιο – Μάιο και Ιούνιο, περιλαμβάνονται και οι κινητές γιορτές του έτους χωρίς ακριβείς ημερομηνίες, το σύνολο των Απολυτικίων είναι 388. Η εργασία θα κυκλοφορήσει σε όλες τις διεθνείς ψηφιακές πλατφόρμες ( Spotify–Apple κ.α.) τον Ιούνιο του 2024, ενώ πρώτα θα αρχίσει να δημοσιοποιείται κατ΄αποκλειστικότητα στο προσωπικό κανάλι του καλλιτέχνη στο YouTube: .
Η παρουσίαση της εργασίας θα γίνεται σταδιακά παρουσιάζοντας το προηγούμενο απόγευμα κάθε μέρας το απολυτίκιο του αγίου ή της εορτής της επικείμενης ημέρας – αυτό θα γίνει ώστε να ακολουθηθεί η εκκλησιαστική τακτική, στην οποία η εκκλησιαστική ημέρα ξεκινάει από τον εσπερινό της προηγούμενης, έτσι, για παράδειγμα, το Απολυτίκιο της γιορτής του αγίου Δημητρίου θα δημοσιοποιηθεί το απόγευμα της 25ης Οκτωβρίου, ενώ των Χριστουγέννων το απόγευμα της 24ης Δεκεμβρίου.
Ο Πέτρος Γαϊτάνος γράφει για την εργασία του αυτή: « Δημιούργησα αυτή την εργασία μέσα από την αυθόρμητη αγάπη μου στον Θεό και τους αγίους Του και εργάστηκα πολλούς μήνες για την πολύμοχθη σωστή καταγραφή του υλικού που έχει φτιαχτεί για να γίνει σημείο αναφοράς για όλους όσους μέσα στους επόμενους αιώνες θα θελήσουν να σκύψουν και να βρουν σοβαρά και εμπεριστατωμένα την αναφορά όλων αυτών των αιώνιων Απολυτικίων.
Γι’ αυτό πρόσεξα κάθε λεπτομέρεια της παραγωγής αυτής, διάλεξα ικανούς και ταλαντούχους συνεργάτες και πρόσεξα ακόμη και την παραμικρή λέξη ώστε να είναι σωστά ειπωμένη σε σχέση με τη μουσική της αξία, αλλά και την προσαρμογή κάθε λέξης και πρότασης στην ερμηνευτική ροή με πολύ μεγάλη προσοχή στο σωστό τονισμό των λέξεων.
Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία μου, επικαλέστηκα την έως σήμερα 40 χρόνων εμπειρία μου ως καλλιτέχνη και πιστού, περισσότερο και καθοριστικά όμως επικαλέστηκα τη χάρη του Θεού, χωρίς την οποία δε θα άξιζε τίποτα από όσα προσπάθησα και εν τέλει έκανα.
Όλα μας είναι δοσμένα από τον Θεό και, αν κάτι ακούτε σε μένα και σας εντάσσει στη θέαση του ουρανού, μη γελιέστε, όλο ανήκει στην παραχώρηση του Θεού, και στη δική σας καλή διάθεση, όχι σε μένα.
Ταυτόχρονα φρόντισα για την άρτια ποιότητα του ήχου των Απολυτικίων, όπως και τα σωστά κλασικά αιώνια ισοκρατήματά τους, που ενίοτε προτείνονται και νέες θαυμάσιες μουσικές ματιές ακρόασης, πάντα με γνώμονα το θείο. Αυτή την εργασία την προσφέρω στα πόδια του πάγκαλου Τριαδικού μου Θεού, όπως και των Αγίων Του, αλλά και κάθε πιστού και όχι μόνον, που αισθάνεται τη θεία ανάγκη να υμνήσει τον Θεό άμεσα μέσω των γιορτών της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ή έμμεσα μέσω της τιμής των αγίων Της.
Έτσι ο καθένας θα μπορεί να ακούει ή να μαθαίνει στο προσωπικό μου κανάλι στο YouTube το απολυτίκιο κάθε μέρας, ενώ ταυτόχρονα μέσα σε κάθε βίντεο έχω φροντίσει να παρατίθεται ο λόγος του καθενός στην πρωτότυπη αρχαία Ελληνική γλώσσα στο πολυτονικό σύστημα, για την ορθότερη και πληρέστερη καταγραφή, αλλά και για να έχει ο καθένας τη δυνατότητα να αντιγράψει και να χρησιμοποιήσει το κείμενο για κάθε θεάρεστη ανάγκη του.
Τέλος το κάθε βίντεο ξεχωριστά θα απεικονίζει ένα γραφιστικό θέμα με τα στοιχεία της εργασίας, την αγιογραφία του αγίου – εορτής και στο κέντρο το κείμενο του απολυτικίου στην πρωτότυπη αρχαία ελληνική γλώσσα και γραφή. Αυτή η εργασία που διήρκησε μήνες ήταν ένα συνεχές πνευματικό ταξίδι με τους πραγματικά ωραίους! Ο Κύριος έδωσε άφθονη τη χάρη Του κι εγώ συνειδητά κατευθύνθηκα προς την ένταξή μου στο θέλημά Του.
Η πρώτη παγκόσμια έναρξη δημοσιοποίησης της εργασίας θα ξεκινήσει αποκλειστικά μέσα από το κανάλι μου στο YouTube τον Απρίλιο του 2024 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025, ενώ τον ερχόμενο Ιούνιο όλο το υλικό θα είναι διαθέσιμο στις διεθνείς ψηφιακές πλατφόρμες».
Επιμέλεια ύμνων – Ισοκρατήματα: Γιώργος Φανάρας Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο StudioFan & Odeon από τον Ιανουάριο έως το Μάρτιο του 2024 μ.Χ. Ηχοληψία: Γιώργος Φανάρας – Ηλίας Λάκκας Mastering: Ανέστης Ψαραδάκος – Athensmastering Επιμέλεια κειμένων των Απολυτικίων στο πολυτονικό σύστημα γραφής: Τζέλα Τσάμη Υμνολογική επιμέλεια: Χαράλαμπος Μπούσιας Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός Graphic Design: Ανδρέας Λεούδης
Ο Σοφοκλής Βρανάς μας παρουσιάζει το νέο του Single με τίτλο ” Ελλάδα Μάνα μου “. Εκτός της ερμηνείας του, υπογράφει και την μουσική σύνθεση στο τραγούδι αυτό, ενώ τους στίχους υπογράφει ο Κωνσταντίνος Κυρίτσης, την σκηνοθεσία του βίντεο έχει κάνει ο Κώστας Γοντικάκης. Το ” Ελλάδα Μάνα μου “, είναι ένα γνήσιο ζεϊμπέκικο που περιγράφει το βίωμα της Νοσταλγίας, και της αγάπης που νιώθουν οι Έλληνες Μετανάστες για την Πατρίδα τους . Μετανάστης και ο ίδιος ο Σοφοκλής, που είναι βαθιά ρεαλιστής αλλά και ονειροπόλος οραματιστής, σε κάθε τραγούδι που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, μας αφηγείται ένα κομμάτι της ζωής του. Αυτήν την φορά με το ” Ελλάδα Μάνα μου ” , είναι σίγουρο ότι το συναίσθημα που θέλει να μεταδώσει, θα χτυπήσει στις καρδιές εκατομμυρίων Ελλήνων σε όλα τα πλάτη και μήκη της γης. Ο Σοφοκλής Βρανάς, δεν έχει χάσει την ελπίδα του, ότι σύντομα θα επιστρέψει πίσω στην Ελλάδα, την Πατρίδα του! Και κάθε του βήμα, μικρό η μεγάλο τον οδηγεί σε αυτόν τον στόχο, της επιστροφής. Στο βίντεο, συμμετέχουν ο ηθοποιός Γιάννης Δημητράκης, η Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου και ο Κωνσταντίνος Αναστόπουλος από την ακαδημία ζεϊμπέκικου του Δ Πετρόπουλου. Ο Κώστας Γοντικάκης, χρησιμοποίησε στα πλάνα του το βιβλίο Οδύσσεια του Νίκου Καζαντζάκη, καθόλου τυχαίο, καθότι το συγκεκριμένο βιβλίο μιλά για περιπλάνηση και επιστροφή. Επίσης κάποια από τα πλάνα του χώρου, έγιναν στο μνημείο γενοκτονίας Ποντίων στον Πειραιά. Το Ελλάδα Μάνα Μου, κυκλοφορεί ψηφιακά σε όλες τις πλατφόρμες από την Spider Music. Καλή Ακρόαση !!!!
Έμπνευση από τα έντονα θαλασσινά τοπία της ζωγράφου Έφης Βάγκνερ – Ματσούκα αντλεί η νέα συλλογή του διάσημου σχεδιαστή Δημήτρη Ντάσιου που παρουσιάζεται στο πλαίσιο της ελληνικής εβδομάδας μόδας «AthensFashionweek» την Κυριακή 21 Απριλίου στο Ζάππειο.
Θαλασσινές ανεμώνες, μέδουσες και ψάρια, θάλασσες αλλά και πολύχρωμα λουλουδιασμένα λιβάδια, χαρακτηριστικά της ζωγράφου Έφης Βάγκνερ Ματσούκα, αποτυπώνονται μοναδικά σε φίνα λινά υφάσματα και κοσμούν τις αέρινες δημιουργίες της συλλογής «Περί Θέρους 2024».
Πρόκειται για μια νέα δημιουργική πρόκληση, με εξαιρετικά αποτελέσματα, που διευρύνει τον ορίζοντα των συνεργασιών της ζωγράφου στο πεδίο της μόδας.
Η Έφη Βάγκνερ Ματσούκα γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ζωγραφική με δάσκαλο τον Παναγιώτη Μπελτέκο. Παρακολούθησε επί σειρά ετών το εργαστήριο ζωγραφικής του Κολεγίου Αθηνών, λαμβάνοντας παράλληλα μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Εν συνεχεία μαθήτευσε στο εργαστήριο του ΤίμουΜπατινάκη. Παρουσίασε την πρώτη ατομική της έκθεση στη γκαλερί «ΑΕΝΑΟΝ» (2005) και συμμετείχε με έργο της στη διοργάνωση τέχνης “CowParade” στην Αθήνα (2006). Έργο της για την Πηνελόπη Δέλτα εκτίθεται στο Μουσείο Μπενάκη. Αρκετά από τα έργα που βασίστηκε η νέα συλλογή του Δημήτρη Ντάσιου, πρωτοπαρουσιάστηκαν σε ατομική της έκθεση στην Τεχνόπολητο 2011 μαζί με το βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου«Θάλασσες του Έρωτα Ουτοπικές» το οποίο είχε εικονογραφήσει. Το 2012 η έκθεση ταξίδεψε στο Παρίσι. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ενώ έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές.
Την Ολυμπιακή Φλόγα υποδέχονται τη Δευτέρα και Τρίτη 22-23 Απριλίου, οι δήμοι Καβάλας και Παγγαίου. Στις 11 το πρωί της Δευτέρας, στον Αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, ο 1ος Λαμπαδηδρόμος που θα ανάψει το βωμό θα είναι ο Μίμης Θεοδωρίδης, Παγκόσμιος πρωταθλητής στο Parkour.
Στις 11:40, η φλόγα θα φτάσει στην Καβάλα και από τα χέρια των λαμπαδηδρόμων Αναστασίας Ιωσηφίδου και Ρέας Λογοθέτη θα φτάσει στον Παναγιώτη Τσοχαταρίδη ο οποίος θα ανάψει το βωμό, στις 11:50, στο Πάρκο Ηρώων της Καβάλας. Η εκδήλωση θα είναι διάρκειας 30 λεπτών.
Η φλόγα θα μεταφερθεί σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη όπου θα διανυκτερεύσει και την Τρίτη 23 Απριλίου θα την υποδεχθεί η Ελευθερούπολη, πριν συνεχίσει το ταξίδι της για Βέροια και Βεργίνα.
Η τελετή στην Ελευθερούπολη θα πραγματοποιηθεί στις 11:15 μπροστά από το Δημαρχείο του Δήμου Παγγαίου.
Οι λάτρεις της ερωτικής μουσικής θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν από τα μαγικά χέρια του μουσικοσυνθέτη Σταμάτη Χρήστου και την αισθαντική φωνή της Διονυσίας Καρόκη τραγούδια που αγαπήθηκαν κι αγαπιούνται ακόμα. Ντραμς, μπάσα, κοντραμπάσα, σμίγουν με ηλεκτρική κιθάρα, μπουζούκι και πιάνο για να αποδώσουν διάσημα τραγούδια που άφησαν εποχή, μέσα από την την ιδιαίτερη ερμηνεία της Διονυσίας Καρόκη! Ανακαλύψτε τη μαγεία των ελληνικών ερωτικών τραγουδιών από τη δεκαετία του ’60 έως σήμερα σε ένα μουσικό ταξίδι γεμάτο νοσταλγία και αισθήματα, που θα σας αγγίξει βαθιά στην καρδιά και θα σας κερδίσει με τις υπέροχες μελωδίες, τους ανεξίτηλους στίχους του και τη βελούδινη φωνή. Σας προσκαλούμε να ταξιδέψουμε σε Ερωτικά Μονοπάτια μέσα από τραγούδια που έμειναν ανεξίτηλα στο χρόνο.
Architecture Rock Cafe – Live Stage, Ούλωφ Πάλμε 23, Ζωγράφου Ημερομηνία: Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 Doors open: 21:00
Ο Θέμης Καψής συνεχίζει την προσέγγισή του σε τραγούδια που όλοι αγαπάμε, με τον δικό του, μοναδικό τρόπο.
Με σεβασμό στο στίχο και τη μουσική, με πολλή αγάπη, συναίσθημα και ψυχή, ερμηνεύει με την χαρακτηριστική χροιά της φωνής του, ακόμη τρία τραγούδια: Έτσι αγαπάω εγώ – Θεός – Καλοκαιρινά Ραντεβού, ενώ θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλα μέχρι την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου κύκλου.
Ο νεαρός τραγουδιστής εξακολουθεί να εκφράζει τη δική του αλήθεια και να μας εκπλήσσει με τις ερμηνευτικές του ιδέες πάνω σε ένα γνώριμο υλικό.
Κρατάμε τα καλά, τα ενισχύουμε, σημειώνουμε τις όποιες αστοχίες ώστε να τις διορθώσουμε.
Σας ευχαριστούμε όλους για τη συμμετοχή.
Θέλουμε και ελπίζουμε ότι το 3ο B.C.C.Fest θα είναι η βάση πάνω στην οποία θα αναπτυχθεί ένας θεσμός για τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια, που θα δίνει έμφαση στον υγιή ανταγωνισμό, αλλά επίσης θα πριμοδοτεί τη προσπάθεια των χορευτών είτε πριμοδοτώντας τις σπουδές τους στη σχολή με την οποία συμμετείχαν στο διαγωνισμό, είτε χορηγώντας τους υποτροφίες που θα τους επιτρέψουν να εξελίξουν και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης ή σε συμμετοχές workshops ή σε άλλους διαγωνισμούς.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όσους εργάστηκαν για την διοργάνωση του B.C.C.Fest
ξεκινώντας από τον κύριο Yuri Tcvetkov ο οποίος οργάνωσε άψογα τη παράσταση του 3ου BCCFest, La Sylphide, αλλά και το χορευτικό ζευγάρι Aneliya Dimitrova & Tomoki Ishigo.
Ευχαριστούμε επίσης τις σχολές και τους χορευτές που πλαισίωσαν πολύ όμορφα το ζευγάρι.
Επίσης τον κύριο Alexey Scrutiny Contaste – Contaste Scrutiny Alexey και την ομάδα του για την τόσο άρτια μετάδοση των αποτελεσμάτων.
Τους κριτές μας κκ Marcello Algeri, Ramona Palade, Massimo Mouvework Perugini, Elek Tibor Zsolt,Svetlin Ivelinov και Antoaneta Alexieva.
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και τα παιδιά που εργάστηκαν στον ήχο, τα φώτα και την εικόνα.
Όσους εργάστηκαν για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του Festival, Την Prokopiou Studio, για την πλήρη κάλυψη και δωρεάν αποστολή video και φωτογραφιών σε όλους τους χορευτές, αλλά και για τη γενικότερη βοήθεια του κύριου Βασίλη Προκοπίου με ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κυρία Ζάπρα Στεφανία αλλά επίσης και στις : Ελενη Τσιβούλα , Παπαδοπούλου Φιλομήλα ,Σταντσίδου Μαρία, Πατσακίδου Ζένια, Χατζησάββα Δανάη,Kωνσταντίνου Ευαγγελία, Νίκη Τορούνογλου , Αντιγόνη Αμπατζόγλου και Βάσω Παρτσαλίδου.
Για την ευγενική χορηγία των κοστουμιών στο Gala ευχαριστούμε πολύ τους : Stagedoor, FairyCreations, Το κατάστημα Verdi για τη χορηγία σπουδών αξίας 500€.
Θερμές ευχαριστίες, αισθανόμενοι ιδιαίτερη τιμή, στον Όμιλος για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος Club for UNESCO of Art Literature and Science of Greece .
Σας ευχαριστούμε όλους για την συμμετοχή!!
Σας περιμένουμε στο 4ο B.C.C.Fest στις 25-26-27/4/2025.
Η Χρύσα Μαστορογιάννη μας παρουσιάζει το δεύτερο της Single με τίτλο «Χαραυγή»
Πρόκειται για μία λαϊκή φωνή με έντονα τα στοιχεία από διαφορετικές μουσικές κουλτούρες και πολιτισμούς.
Το τραγούδι «Χαραυγή» έχει έντονα τα στοιχεία της Ελληνικής μουσικής παράδοσης που ‘’παντρεύονται’’ με τους ήχους του σήμερα.
Το κλαρίνο και το λαούτο συναντάνε την ηλεκτρική κιθάρα και το νταούλι με τα τύμπανα μοιράζονται τον τόπο και τον χρόνο.
Η Χρύσα Μαστορογιάννη ερμηνεύει το τραγούδι ισορροπώντας στη γραμμή που χωρίζει το χθες με το σήμερα, την παράδοση με το σύγχρονο, την απώλεια με την ελπίδα!!!
Ένα τραγούδι που κρύβει στιγμές που έχουμε ζήσει όλοι μας και μια φωνή που μετατρέπει τον ήχο σε εικόνα!!!
Η Ξένια Γαργάλη ερμηνεύει το νέο της τραγούδι με τίτλο «Χαμένος Χρόνος» σε μουσική Περικλή Μπισκίνη και στίχους Μεταξίας Δρογώση, και μας υπενθυμίζει πως εμείς ορίζουμε τη ζωή και τα όνειρά μας.
Δυναμικό και «ηλεκτρισμένο» το τραγούδι, μας προτρέπει να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, να ξεφύγουμε απο κανόνες και ενοχές που μας περιορίζουν.
Εξομολογητικό αλλά και ανατρεπτικό το δεύτερο single του επερχόμενου δίσκου της Ξένιας Γαργάλη κινείται σε ένα πλαίσιο κοινωνικό και ανήσυχο, μας υπενθυμίζει το πολύπλευρο ταλέντο της και μας χαρίζει άλλη μια ερμηνεία υψηλής εκφραστικότητας μετά το πρώτο single «Τα γεγονότα».
Ένα τραγούδι για τον χρόνο, το χρόνο που κυλάει, γλιστράει και χάνεται πριν προλάβουμε να το καταλάβουμε.
Δεμένοι σφιχτά στα δεσμά της καθημερινότητας, των συμβάσεων και του καθωσπρεπισμού, ζούμε σαν υπνωτισμένοι μια ζωη στον «αυτόματο πιλότο», έναν ατέρμονο αγώνα δρόμου.
Φυλακισμένοι σε ένα παιχνίδι -ταινία τρόμου που κανείς δεν μας ρώτησε αν χωράμε στους κανόνες που έχουν τεθεί πριν από εμάς για εμάς.
ΣΤΙΧΟΙ
Μεταξία Δρογώση
Μες σε κανόνες κι ενοχές,
ζω δύο ψεύτικες στιγμές
τσαλακωμένες.
Με τη μορφή ενός θεριού,
με καθηλώνουν του καιρού
συντεταγμένες.
Χαμένος χρόνος.
Κι όμως ο χρόνος είμαι εγώ
και μόνο ό,τι ονειρευτώ
αυτό θα κάνω.
Δεν είναι ο χρόνος μια γραμμή,
είναι μονάχα μια στιγμή
μα (και) δεν τον χάνω.
Μέσα σε στάδια κλειστά
και με τα φώτα μου σβηστά
αγώνας δρόμου.
Η τύχη πάντα μυστικό,
μέσα σε άγριο σκηνικό
ταινία τρόμου.
Χαμένος χρόνος.
Κι όμως ο χρόνος είμαι εγώ
και μόνο ό,τι ονειρευτώ
αυτό θα κάνω.
Δεν είναι ο χρόνος μια γραμμή,
είναι μονάχα μια στιγμή
μα (και) δεν τον χάνω.
Ακούστε το τραγούδι ”Χαμένος Χρόνος” στα ψηφιακά καταστήματα
Spotify
Apple Music
Amazon Music
Deezer
▶ Γίνετε συνδρομητές στο YouTube κανάλι της Ξένιας Γαργάλη εδώ: http://bit.ly/XeniaGargali_Youtube 🎵
Ακολουθήστε την Ξένια Γαργάλη στο Spotify: https://spoti.fi/3o9GSR2
Εκεί μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη δισκογραφία της, και μουσικές λίστες με επιλογές της, σε ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο.
Κύριε Χριστοδούλου, στην Αθήνα έχουν παρουσιαστεί 15 θεατρικά έργα σας. Έχετε συνεργαστεί με αξιόλογους σκηνοθέτες, παραγωγούς, μουσικούς και κυρίως με ηθοποιούς. Οι περισσότερες παραστάσεις σας, έχουν βραβευτεί από σημαντικούς φορείς. Είστε ικανοποιημένος με όλα αυτά που πραγματοποιήσατε έως τώρα;
Ικανοποιημένος όχι. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι ανικανοποίητος από τη φύση του. Νοιώθω απλά πιο γεμάτος. Ωστόσο, για έναν Θεατρικό συγγραφέα, δεν έχει καμιά σημασία πόσα έργα του έκαναν πρεμιέρα. Σημασία έχει, τι απήχηση είχαν στο κόσμο και βεβαίως η όποια διάρκειά τους στον χρόνο.
Πώς αισθάνεται κάποιος που του έχουν αποδοθεί τίτλοι όπως: «Ο πιο σημαντικός συγγραφέας», «ουσιαστικός», «συγκινητικός» και άλλα παρόμοια; Πόσο δεσμεύουν αυτές οι λέξεις τον ψυχισμό σας;
Αυτά ούτε καν τα λαμβάνω υπ όψιν μου. Υπήρξα μόνο σκεπτόμενος. Ως άνθρωπος που γράφω, οφείλω να είμαι πρωτίστως ….παρατηρητής! Έτσι διανύω τον δρόμο μου, έτσι όπως τον έχω στο μυαλό μου και όχι όπως θέλουν οι άλλοι… Θέλω να πω, πως είναι πολύ δύσκολο πια, να επηρεαστώ από τα διάφορα… .κι έτσι, παρ’ όλες τις ανατροπές που καθόρισαν ενίοτε με βία την ζωή μου, δεν θα πάψω ποτέ να διατηρώ τον ψυχισμό μου αναλλοίωτο ως άνθρωπος. Δεν σας κρύβω, πως αυτό θα ήθελα νάναι το δικό μου μεγαλείο.
Σε παλαιότερη συνέντευξή σας, είχατε αναφέρει, πως δεν δίνετε δεκάρα το τι λένε για σας. Το πρώτο που σας νοιάζει, είναι το πρόσωπο του θεατή καθώς χειροκροτεί στο φινάλε της παράστασης κάποιου έργου σας.
Μα αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό; Οι θεατές είναι αυτοί που θα δουν, θα ακούσουν, θα κρίνουν, θα σχολιάσουν…. Τα «Συγχαρητήρια» και τα «Μπράβο», είναι λόγια. Το πρόσωπο του θεατή και τα μάτια του, αυτά είναι η αλήθεια του. Τούτο το αναφέρω, διότι στον συγκεκριμένο χώρο, γεμίσαμε κόλακες… Δεν μπορείτε να διανοηθείτε τι ζημιά κάνουν στο Θέατρο αυτοί οι άνθρωποι….
Στα κείμενά σας, ως θεατρικός συγγραφέας, έχουμε όλοι καταλάβει, όλοι πως είστε αυστηρός. Eίστε το ίδιο αυστηρός και όταν σκηνοθετείτε;
Σε ότι γράφω, οφείλω να είμαι αυστηρός. Τώρα, όταν σκηνοθετώ, ναι, είναι φορές που εκνευρίζομαι, φωνάζω πολύ, λέω διάφορα, αλλά όλοι γνωρίζουν, γιατί το κάνω. Οι ηθοποιοί οφείλουν να νοιώσουν το κείμενο, να το καταλάβουν και να ενσωματωθούν με τον ρόλο τους.
Εν τούτοις, πρέπει να γνωρίζουν αυτοί που ασχολούνται με το θέατρο, πως είναι άλλο η σκηνοθεσία και άλλο η διδασκαλία του ρόλου. Και τα δύο πρέπει να γίνονται σωστά από τον ίδιο άνθρωπο.
Στο θέατρο δεν μπορεί να υπάρξει ποτέ Δημοκρατία. Αυτό το τελευταίο, το λέω συνεχώς στη σχολή όπου διδάσκω.
Έχετε γράψει σημαντικότατα θεατρικά έργα. Βραβευτήκατε γι αυτά σε Ελλάδα και Η.Π.Α. Ποιο είναι το αγαπημένο σας είδος;
Προσωπικά δεν μπορώ να ξεφύγω από το δραματικό ύφος. Έχω περάσει πολλά στην ζωή μου, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι.
Η αλήθεια είναι, πως δεν θάθελα να έχω περάσει τόσα… Τα παιδικά βιώματα καθορίζουν ολόκληρη τη ζωή μας…. Όσο για τις βραβεύσεις που αναφέρατε, οφείλουμε όλοι να πηγαίνουμε.
Υπάρχουν κάποιοι φορείς που μας τιμούν. Πίσω τους υπάρχουν άνθρωποι. Ας μην τους ακυρώνουμε και νομίζουμε πως εμείς είμαστε κι άλλος δεν είναι… Αλλά οι άνθρωποι συνεχώς νομίζουν… Νομίζω… ίσως το πιο ανόητο ρήμα της Ελληνικής γλώσσας…
Υπάρχουν έργα σας που παίζονται και ξαναπαίζονται, Αυτό είναι επιτυχία για σας;
Δεν μου αρέσουν κάποιες Ελληνικές λέξεις. «Επιτυχία!» Σύνθετη λέξη που εμπεριέχει μέσα της, τη λέξη τύχη. Τυχερός δεν υπήρξα ποτέ στη ζωή μου. Για οτιδήποτε έγραψα, προσπάθησα. Μελέτησα. Κουράστηκα. Προσπαθώ σε όλα μου τα έργα, να υπάρχει μια ποιότητα. Να έχουν κάτι να πουν. Ασφαλώς και χαίρομαι που η Λέλα Καραγιάννη και ο Αττίκ, παίζονται από το 2016 κάθε καλοκαίρι σε Φεστιβάλ και Δήμους. Χαίρομαι που από το 2021 έως και σήμερα συνεχίζει ο Νικηταράς να περιοδεύει στις πόλεις.
Στην ζωή σας πως είστε; Ποια είναι η συμπεριφορά της απέναντί σας;
Με την συγκεκριμένη «κυρία», είχαμε αρκετές κόντρες, αλλά και πολύ γέλιο. Ήθελε να με αλλοιώσει. Να με κάνει όπως ήθελε αυτή. Δεν της πέρασε. Και τούτο, γιατί νοιώθω ήδη, πως έχω σχεδόν ολοκληρώσει. Δεν χαμπαριάζω πλέον και πολλά. Εντυπωσιάζομαι πολύ δύσκολα πια… Τι άλλο να μας πει η κυρα-Ζωή όταν γνωρίζει πως έχω δει με τα μάτια μου, ως Πολεμικός ανταποκριτής εφημερίδας, καταστροφές, παιδιά που πεινάνε, φτώχειες, πόλεμο, γριές να ουρλιάζουν από πόνο…
Τι ακόμα να μου πει η «κυρά-Ζωή», όταν κάποτε κάπνισα γόπα από κάτω;… Όταν κάποτε λούστηκα σε βρύση στο Θησείο, γιατί μου είχαν κόψει το νερό; Θυμάμαι έλεγα: «Άντε ρε κυρά Ζωή, συνέχισε…»
Τα επόμενά σας σχέδια;
Πριν αρκετά χρόνια, έγραψα «Το Βάλς της Κόκκινης βροχής». Θα κάνει πρεμιέρα για πρώτη φορά στις 11 Μαΐου στο Θέατρο ΕΚΣΤΑΝ. Η σκηνοθεσία θα είναι του Λευτέρη Λουκαδή και θα παίξουν η Ελένη Οικονομίδου και η Έθελ Λουκαδή. Η μουσική της παράστασης ανήκει στον Δημήτρη Παπαθανασίου.
Επίσης τέλος Μαΐου στην Βοστώνη, στο πλαίσιο του 10ου Θερινού Πανεπιστημίου θα πραγματοποιήσω, ως θεατρικός συγγραφέας, μία ομιλία μου και συγκεκριμένα στο MALIOTIS CULTURAL CENTER με τίτλο, «Μαθαίνοντας την Ελληνική γλώσσα, μέσα από ένα Θεατρικό έργο. Από την σύλληψη έως την πρεμιέρα». Η υπεύθυνη του Πανεπιστημιακού αυτού προγράμματος, θα είναι η κα Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη.
Ποιες είναι οι πιο δυνατές σας στιγμές στην Θεατρική σας πορεία;
Είναι αρκετές αλλά θα αναφέρω τρεις, σε τρεις διαφορετικές παραστάσεις: 1) Όταν μια γιαγιά 85 ετών, συγκινημένη έπιασε τα δυο μου χέρια και πήγε να μου τα φιλήσει, 2) Όταν ο κ. Μόρτζος στο τέλος κάποιου έργου μου που είδε, ανέβηκε στη σκηνή και είπε με πείσμα, «Αυτό είναι Θέατρο!» και 3) Όταν ένας ηλικιωμένος μετά την παράσταση, ήρθε κοντά μου και μου ψιθύρισε το απίστευτο: «Κύριε Χριστοδούλου, σήμερα, μετά από αυτό που είδα, βαπτίστηκα!».
Άνετη και πλούσια ζωή, ή θέατρο;
Ακούστε: Μου δόθηκαν ευκαιρίες να έχω μια άνετη και πλούσια ζωή όπως λέτε. Και μια και δυο φορές! Το γνωρίζουν όλοι οι φίλοι μου αυτό. Όμως, προτίμησα το Θέατρο και την ελευθερία μου με το οποιοδήποτε τίμημα. Έτσι είμαι, τι να κάνω, με τα οποιαδήποτε κουσούρια μου, με τις…. αποτομοσύνες μου, τις παραξενιές μου, αλλά και με τις δικές μου αξίες…. κι όποιος αγαπάει πραγματικά τον Γιώργο έτσι όπως είναι, παραμένει δίπλα του…
Κύριε Χριστοδούλου, τελικά θα αλλάξει ποτέ αυτός ο κόσμος;
«Ότι μπορούμε, το οφείλουμε. Ο κόσμος θα αλλάξει μόνο με την καλοσύνη. Ποτέ με την εκδίκηση». Μα σα τα λέω αυτά, γυρίζω πίσω, στο 1978 και ακούω δίπλα μου τον Μάνο να μου απαντάει:
«Γι αυτό ακριβώς, αυτός ο κόσμος δεν θ’ αλλάξει ποτέ!»
Με ένα ερωτικό τραγούδι μας προϊδεάζει για το τι ακολουθεί ο νεαρός και πολλά υποσχόμενος τραγουδοποιός Δημήτρης Ρούσσος.
Το «Εκείνη» είναι το τελευταίο single πριν την κυκλοφορία του album (έχουν προηγηθεί το “Σαν Αστέρι Γυρίζεις” και το “Όλα Εσύ”) , ένα ακουστικό κομμάτι για έναν έρωτα που μας στοιχειώνει. «Όλα είναι γκρίζα όταν η καρδιά νιώθει κενή», αυτό είναι το μήνυμα του τραγουδιού και του δημιουργού/ερμηνευτή μέσα από το black n white αισθητικής video clip του.
Με επιρροές από την hip hop,ποπ, ροκ, ελληνική και ξένη μουσική σκηνή και καταγωγή από Μικρά Ασία και Πάρο, ο Δημήτρης Ρούσσος ξεκίνησε ως αυτοδίδακτος στην κιθάρα και με τον καιρό ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στο τραγούδι. Έφτασε μέχρι τα battles στο “The Voice” του 2017 και σήμερα εκτός από μουσική παραδίδει μαθήματα κιθάρας και personal training!
Τα προσωπικά του βιώματα αποτελούν την πηγή έμπνευσης και εκφράζονται μουσικά και στιχουργικά άλλοτε με θυμό και λύπη κι άλλοτε με γλυκιά, νοσταλγική κι ονειροπόλα ματιά.
Δέκα διαφορετικά τραγούδια στο album «ΑΜΠΑΡΙΖΑ» που κυκλοφορεί σύντομα από την Inspiralpro Music με υπογραφή σε στίχους και μουσική του ιδίου.
Δείτε το video clip από το τραγούδι «Εκείνη»:
Επίσης το video clip από το τραγούδι «Σαν Αστέρι Γυρίζεις»:
Δέκα ναυάγια, καθώς και σημαντικά μεμονωμένα ευρήματα, τα οποία χρονολογούνται ενδεικτικά από την προϊστορία (3000 π.Χ.), την Κλασική περίοδο (460 π.Χ.), τα Ελληνιστικά (100 π.Χ. έως 100 μ.Χ.) και τα Ρωμαϊκά χρόνια (200 π.Χ. – 300 μ.Χ.), τη Βυζαντινή περίοδο (800 – 900 μ.Χ.), έως και ευρήματα από τη μεσαιωνική και οθωμανική περίοδο, ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της πολυετούς υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας στη θαλάσσια περιοχή της Κάσου.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, από το 2019, η ερευνητική ομάδα του Εθνικού Ιδρύματος ΕρευνώνΥΠΠ σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού πραγματοποίησαν τέσσερεις ερευνητικές αποστολές σε περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος, αξιοποιώντας αρχαιολογικά και ιστορικά τεκμήρια, πηγές, μαρτυρίες και αναφορές στο νησί της Κάσου, από την Ιλιάδα του Ομήρου μέχρι τα νεότερα χρόνια. Η έρευνα ολοκληρώθηκε τέλη Οκτωβρίου 2023.
Τα ευρήματα καταγράφηκαν και τεκμηριώθηκαν με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους, ενώ πραγματοποιήθηκαν δειγματοληπτικές ανελκύσεις αρχαιολογικών αντικειμένων, η μελέτη των οποίων προσφέρει νέες πληροφορίες και αρχαιολογικά δεδομένα, πτυχές της ιστορίας της Κάσου αλλά και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Μεσογείου. Βυθισμένα κατάλοιπα αρχαίων πλοίων με εμπόρευμα από την Ισπανία, την Ιταλία, την Αφρική και τα παράλια της Μικράς Ασίας ήρθαν στο φως από μια διεπιστημονική ομάδα Ελλήνων και ξένων ερευνητών και καθηγητών, καταδυόμενων αρχαιολόγων, ιστορικών, αρχιτεκτόνων, τοπογράφων, συντηρητών, γεωλόγων, βιολόγων, εργατοτεχνιτών, μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψήφιων διδακτόρων, μεταδιδακτορικών ερευνητών και άλλων ειδικών.
Όπως συμπληρώνει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, η ενδελεχής μελέτη του υλικού σε βάθη από -20μ. έως και -47μ. έφερε στο φως μοναδικά ευρήματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: ισπανικός αμφορέας τύπου Dressel 20 με σφράγισμα στη λαβή του που χρονολογείται μεταξύ 150-170 μ.Χ., αγγεία πόσης, φιάλες τύπου terra sigillata, οι οποίες ανήκουν στη ρωμαϊκή εποχή με Αφρικανική προέλευση, λίθινη άγκυρα της Αρχαϊκής περιόδου, καθώς και άλλα σημαντικά αρχαιολογικά τεκμήρια. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η χαρτογράφηση και βαθυμετρία του υφάλου Κάσου-Καρπάθου και της περιοχής του Καρπαθολιμνιώνα, με τη χρήση ηχοβολιστικού μηχανήματος πλευρικής σάρωσης. Τέλος, εντοπίστηκαν τα κατάλοιπα ναυαγίου της νεότερης περιόδου, πιθανόν της εποχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Πρόκειται για ξύλινο σκάφος με μεταλλικά στοιχεία, το μέγεθος του οποίου υπολογίζεται στα 25μ.-30μ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η υποβρύχια έρευνα στην Κάσο αποτέλεσε το θέμα μίας πρωτότυπης κινηματογραφικής παραγωγής της AORI FILMS με τίτλο «Κατάδυση στην Ιστορία του Αιγαίου», διαθέσιμη σε ελληνική και αγγλική εκδοχή στο https://kasosproject.com/. Η ταινία έχει ήδη επιλεγεί για συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα κορυφαίων, διεθνών φεστιβάλ αρχαιολογικών ταινιών, μεταξύ των οποίων τα Τhe Archaeology Channel International Film Festival στην Αμερική και Firenze Archeofilm Festival στην Ευρώπη.
Η αποτίμηση της συνολικής έρευνας, εμπλουτισμένη με πρωτότυπες μελέτες από ιστορικούς, αρχαιολόγους, συντηρητές και άλλους επιστήμονες θα αποτελέσουν το αντικείμενο ξενόγλωσσου συλλογικού τόμου που προγραμματίζεται να εκδοθεί στα τέλη του 2024 από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Τον Ιούνιο του 2024, προγραμματίζεται η επέκταση της έρευνας στη θαλάσσια περιοχή της Καρπάθου, η οποία αποτελεί ενιαίο γεωγραφικό σύνολο με την Κάσο, τονίζει μεταξύ άλλων το ΥΠΠΟ.
Το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, που στεγάζεται εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall, προσφέρει κάθε Σάββατο,σε μικρούς και μεγάλους ένα μοναδικό βιωματικό ταξίδι στην ιστορία της Ολυμπιακής Ιδέας.
Με την αγορά ενός εισιτηρίου, όλοι οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν δωρεάν ομαδικέςπεριηγήσεις στους χώρους της μόνιμης έκθεσης.
Τα διαδραστικά εκθέματα, τοπρωτότυπο οπτικοαουστικό υλικό και τα βιώματα των αθλητών μέσα από τις ιστορίες και τα προσωπικά τους αντικείμενα, συνθέτουν τη μόνιμη έκθεση του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας, αντικατοπτρίζοντας την ιστορία, τις αξίες και τη φιλοσοφία του Ολυμπισμού.
Το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Lamda Development, για να στεγάσει το σύνολο της ολυμπιακής κληρονομιάς της Ελλάδας, αλλά και για να αναδείξει την Αθήνα ως ολυμπιακή πρωτεύουσα, προτάσσοντας την αξία των ολυμπιακών διοργανώσεων που φιλοξένησε.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται να προστεθεί στις δωρεάν διαθέσιμες δράσεις και προγράμματα του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας και να υπογραμμίσει τον ρόλο του Μουσείου στη γνωριμία του κοινού με τα ιδεώδη του Ολυμπισμού, προάγοντας την άρρηκτη σχέση μεταξύ Αθλητισμού, Πολιτισμού και Εκπαίδευσης.
Οι δωρεάν ομαδικές περιηγήσεις του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας, είναι διαθέσιμες κάθε Σάββατο, από τις 10:00 έως τις 18:00, ανά μια ώρα(τελευταία είσοδος στις 17:00).
Για την συμμετοχή σας απαιτείται τηλεφωνική προκράτηση θέσης στο +30 210 6885 560.Σημειώνεται ότι λόγω περιορισμένων θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Σχετικά με το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας
Φορέας λειτουργίας του Μουσείου είναι η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ) Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του Ολυμπιακού Μουσείου ήταν μια πρωτοβουλία της Lamda Development S.A. Το Μουσείο τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Ολυμπιακών Μουσείων. Στόχος του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας είναι να κοινωνήσει τις Αξίες του Ολυμπισμού, να αποδώσει Φόρο Τιμής στους φορείς και τους αθλητές, να εμπνεύσει, να αναδείξει τη συνέχεια της Ολυμπιακής Ιστορίας και τον κομβικό ρόλο της Ελλάδας σε αυτήν. Όραμά του είναι μέσα από τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές του δράσεις να αποτελεί μια εστία Ολυμπιακής Εκπαίδευσης και ανάδειξης της άρρηκτης σχέσης μεταξύ Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η LAMDA Development, εισηγμένη στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, είναι εταιρεία συμμετοχών που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη, επένδυση και διαχείριση ακινήτων. Ο Όμιλος LAMDA Development διαδραματίζει κατεξοχήν σημαντικό ρόλο στον κλάδο των μεγάλων εμπορικών και ψυχαγωγικών κέντρων στην Ελλάδα και έχει επενδύσει στην ανάπτυξη οικιστικών κτιρίων και γραφείων κυρίως στην Ελλάδα, καθώς και σε χώρες της Ν.Α. Ευρώπης. Το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του Ομίλου περιλαμβάνει τέσσερα εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα (Τhe Mall Athens, Golden Hall και Designer Outlet Athens στην Αθήνα και Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη), συγκροτήματα γραφείων, οικιστικά συγκροτήματα, και τις Μαρίνες Φλοίσβου, Ελληνικού και Κέρκυρας. H LAMDA Development έχει αναλάβει την ολοκληρωμένη μητροπολιτική ανάπλαση της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά (η ανάπλαση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού καθώς και η ανάδειξη του παραλιακού μετώπου), η οποία θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Το πλειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία κατέχει ο Όμιλος Λάτση.