Δε. Μάι 20th, 2024
Aeroplano
Κοινοποίηση

Το πρωί της Τετάρτης το αεροδρόμιο της Κάσου αναγκάστηκε να κλείσει, λόγω αδιαθεσίας του μοναδικού υπαλλήλου. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού

Το αεροδρόμιο της Κάσου, έκλεισε το πρωί της Τετάρτης (28/6) λόγω αδιαθεσίας του μοναδικού υπαλλήλου που υπηρετεί στο αεροδρόμιο, ο οποίος μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας της περιοχής, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Τηλεπικοινωνιακών της Υπηρεσίας Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Όπως ανέφεραν εκπρόσωποι του συλλόγου στην kykladiki.gr, οι ελλείψεις στο προσωπικό στον κλάδο, λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης ατόμων σε άλλο κλάδο, έχουν επισημανθεί πολλές φορές, τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών, όσο και στην διοίκηση της ΥΠΑ.

Επισημαίνεται, ότι λίγες μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ο σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΑ AFISO, είχε αποστείλει επιστολή προς τον τότε νέο Υπουργό Υποδομών, Γιώργο Γεραπετρίτη, με την οποία προειδοποιούσαν ότι το φετινό καλοκαίρι “αναμένεται εξαιρετικά δύσκολο έως επικίνδυνο για την λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων”.

Υπενθυμίζεται, ότι πριν λίγους μήνες ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) Υ.Π.Α. Γιώργος Κωνσταντινάκης είχε κρούσει των κώδωνα του κινδύνου για 15 ακριτικά νησιά.

Χαρακτηριστικά, είχε δηλώσει στο RealFm ότι,

“μιλάμε για τα 15 μικρά ακριτικά αεροδρόμια (Λέρος, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Καστελλόριζο, Κύθηρα, Πάρος, Νάξος, Αστυπάλαια, Μήλος, Καστοριά, Ικαρία, Κοζάνη κτλ.). Στην Πάρο, το 2022 για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο είχε 1.541 κινήσεις μηνιαίως κατά μέσο όρο. Η Νάξος για το ίδιο 1.089 κινήσεις μηνιαίως κατά μέσο όρο. Η Κάρπαθος 562, η Μήλος 531 και η Σύρος 468.

Το προσωπικό που διαχειρίζεται αυτήν την κίνηση είναι: δύο άτομα στην Πάρο συν ένας το καλοκαίρι, δύο άτομα στην Νάξο συν ένας το καλοκαίρι, η Κάρπαθος έχει 3 άτομα, η Μήλος έχει ένα άτομο συν ένας το καλοκαίρι, και η Σύρος ένα άτομα και περιοδικά το καλοκαίρι μπορεί να έχει δύο άτομα”.

Μάλιστα, είχε τονίσει ότι “δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα, χωρίς άδεια. Στην Σύρο, που είναι κέντρο του ΕΚΑΒ για την νησιωτική Ελλάδα και έχει συνέχεια ενεργοποιήσεις, συνάδελφος έπαθε απώλεια περιβάλλοντος λόγω υπερβολικής εργασίας. Έγινε και αναφορά προς την διοίκηση. Όταν είναι ένα άτομο υπάρχουν όλα αυτά τα παρατράγουδα. Πέρυσι έκλειναν αεροδρόμια διότι νοσούσε ο ένας και μοναδικός υπάλληλος”.

Ολόκληρη η επιστολή που είχε αποσταλεί στο Υπουργείο υποδομών
“Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τόσους νέους ανθρώπους, θέλουμε να εκφράσουμε την βαθύτατη λύπη μας και τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, ενώ ευχόμαστε την ταχεία ανάρρωση των τραυματιών.

Με την ανάληψη του υπουργείου από εσάς λίγο διάστημα πριν τις εκλογές, σας κοινοποιούμε τις ανακοινώσεις του Δ.Σ. του συλλόγου μας τα τελευταία 2 χρόνια, μέσω των οποίων έχουμε θέσει τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου μας.

Δύο χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε την πρώην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό και σε υποδομές, ενίοτε μπορούν να αποβούν μοιραίες.

Ούτε το κλείσιμο πολλών αεροδρομίων (Σύρου, Νάξου, Ικαρίας, Μήλου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης) λόγω ασθενείας του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ υπαλλήλου παροχής πληροφοριών πτήσης (AFISO σε Πύργο Ελέγχου Αεροδρομίου), υπαλλήλων που εργάζονται χωρίς ρεπό, σε επιφυλακή για ενεργοποιήσεις λόγω μεταφοράς ασθενών όλο το 24ωρο, ούτε τα άδεια από προσωπικό τμήματα τηλεπικοινωνιών, (τα οποία συνεπικουρούν το έργο του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας) υπεύθυνα για την αποστολή σχεδίων πτήσης, μηνυμάτων αεροναυτιλίας, Νotams, απαραίτητα για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων, στάθηκαν ικανά να τους πείσουν.

Για τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, ενώ αυτές έχουν κατανοηθεί από την διοίκηση της Υ.Π.Α. αλλά και από το υπουργείο, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει για κάλυψη με μετατάξεις και διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ.

Εκκρεμούν για περισσότερα από πέντε (5) έτη, είκοσι μία (21) αιτήσεις υποψήφιων με τα απαραίτητα προσόντα, έχουν ολοκληρωθεί μόνο τέσσερις (4) και αδικαιολόγητα δεν ολοκληρώνονται άλλες πέντε (5). Οι AFISO υπάλληλοι εργάζονται σε εξαντλητικά ωράρια χωρίς ρεπό και άδειες κατά παράβαση όλων των εθνικών, κοινοτικών και διεθνών κανονισμών αεροναυτιλίας. Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται εξαιρετικά δύσκολο έως επικίνδυνο για την λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων.

Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για αναβάθμιση των υποδομών στα περιφερειακά-ακριτικά αεροδρόμια, την πρόσληψη ικανού αριθμού τηλεπικοινωνιακών/AFISO υπαλλήλων για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, αλλά και την αποκατάσταση των οικονομικών αδικιών εις βάρος του κλάδου μας