1 Venzini 768x460
Κοινοποίηση

Να μπει “φρένο” στις μετακινήσεις προς την γειτονική Βουλγαρία ζητούν οι πρατηριούχοι καυσίμων της Κομοτηνής, που κινδυνεύουν να βάλουν λουκέτο. 

Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Ειρήνη Τσακίρη καταγράφει ένα πρόβλημα που διογκώνεται, απειλώντας τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Ο Γιώργος Τζαμπαζλής, μέλος της πανελλήνιας ομοσπονδίας πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων, μιλά για την δεινή κατάσταση που προκαλεί στους επιχειρηματίες, η πρακτική, την οποία έχουν υιοθετήσει οι κάτοικοι των νομών που γειτνιάζουν με την Βουλγαρία, για να περνούν τα σύνορα και να φορτώνουν τα οχήματά τους με φτηνά προϊόντα και να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ με φτηνότερη βενζίνη.

Η απόσταση του πιο κοντινού βενζινάδικου στην Βουλγαρία είναι 16 χλμ μακριά και ο καθείς μπορεί να μεταβεί εκεί σε 10 λεπτά.

«Δέλεαρ είναι η τιμή της βενζίνης. Στην Ελλάδα οι πρατηριούχοι πωλούν με 1.96 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Βουλγαρία στο 1.40 €.», τονίζει ο κ. Τζαμπαζλής.

Επίσης, μέχρι το πρώτο βενζινάδικο δεν πληρώνουν τον φόρο διήμερης παραμονής στην χώρα και η βενζίνη είναι το δόλωμα. Όσοι περνούν τα σύνορα ψωνίζουν ότι χρειάζονται στην Βουλγαρία, με αποτέλεσμα κάθε κλάδος του εμπορίου να δεινοπαθεί. Οι επιχειρήσεις πώλησης καυσίμων κλείνουν η μια μετά την άλλη. «Μετά το 2014 έχουν μείνει 53 πρατήρια».  

Σύμφωνα με τον κ. Τζαμπαζλή, ένας τρόπος για να σταματήσει αυτή η “αιμορραγία” είναι η τοποθέτηση διοδίων, τόσο προς Βουλγαρία, όσο και για Τουρκία.

Βεβαίως η πρόταση του κ. Τζαμπαζλή θα συναντήσει την αντίδραση των επιχειρηματιών του τουριστικού τομέα. Σύγκρουση συμφερόντων. Ας σκεφτούν οι αρμόδιοι ποιο είναι το κέρδος από επισκέπτες της Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Τουρκίας, οι οποίοι φτάνουν στην Ελλάδα με γεμάτα οχήματα, με όλα όσα χρειάζονται κατά την διάρκεια των διακοπών τους, από νερά, αναψυκτικά έως και σοκολάτες. Δεν αφήνουν ένα ευρώ στις τοπικές κοινωνίες, εκτός από τα μισθώματα των ενοικιαζόμενων δωματίων και τα σκουπίδια που δημιουργούν.

Η χρυσή τομή σε αυτήν την κατάσταση ίσως να είναι η μείωση του φόρου στα καύσιμα σε συγκεκριμένες περιοχές, με τον χαρακτηρισμό της παραμεθορίου, που θα προσδιοριστεί χιλιομετρικά, ώστε να μην υπάρχει κέρδος από την επίσκεψη στην Βουλγαρία. Αυτό θα οχυρώσει τις περιοχές από τον μαρασμό και θα βοηθήσει τους απασχολούμενους σε πολλούς κλάδους να μείνουν στον τόπο τους. Συνοδευόμενο από μια εντατική ενημερωτική καμπάνια για το πόσο κοστίζει να διανύσουν π.χ. πάνω από 50 χλμ. σταδιακά θα έχει αποτέλεσμα. Ούτως ή άλλως τα έσοδα του κράτους από τον φόρο στις συγκεκριμένες περιοχές έχουν μειωθεί, οπότε με την αύξηση της κατανάλωσης θα έχει μεγαλύτερο όφελος, και θα είναι πολλαπλό.

ERT