Παρότι οι περισσότεροι παραδέχονται πως δεν έχουν ενημερωθεί σχετικά, εκφράζουν επιφυλάξεις για το τεχνολογικό μέλλον.
Φόβο και ανησυχία νιώθουν οι Ελληνες εκπαιδευτικοί για την τεχνητή νοημοσύνη, λόγω των ελλιπών γνώσεών τους. Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο κ. Παναγιώτης Αναστασιάδης, επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας και καθηγητής του Παν. Κρήτης, η ερευνητική ομάδα απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οπως προέκυψε από τις απαντήσεις τους, οι επτά στους δέκα (71,5%) θεωρούν πως πολλά σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη δεν τα έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους, ενώ ένα ακόμη 16,5% δήλωσε ότι έχει ακούσει για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά δεν καταλαβαίνει περί τίνος πρόκειται. Σύμφωνα με τον κ. Αναστασιάδη, τα πρώτα πράγματα που σκέφτηκαν οι ερωτηθέντες ακούγοντας τον όρο τεχνητή νοημοσύνη είναι ρομπότ, τεχνολογία, φόβος-ανησυχία, μέλλον-εξέλιξη, αποξένωση-απομόνωση, επιστήμη, ηθική. «Ανησυχούν για λάθος πράγματα. Για παράδειγμα πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τον άνθρωπο στην οικονομία. Για παράδειγμα φοβούνται ότι με το ChatGPT οι μαθητές θα αντιγράφουν, ενώ το ChatGPT στερείται κάθε βιβλιογραφικής υποστήριξης», παρατηρεί ο κ. Αναστασιάδης.
Παράλληλα, οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι εξελίξεις στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης θα δημιουργήσουν λιγότερες θέσεις εργασίας από όσες καταστρέφουν (το δήλωσε το 45,9% όσων απάντησαν). Πολύ λιγότεροι (25,9%) πιστεύουν ότι θα δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες καταστρέφουν.
Πάντως, γενικά το πνεύμα των απαντήσεων είναι αρνητικό σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη. Ενδεικτικά, το 22,3% δήλωσε ότι θα προκαλέσει τεράστια ανεργία και ανεξέλεγκτες κοινωνικές εκρήξεις, και το 5,9% δήλωσε ότι θα έχει ως αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να εργαζόμαστε.
Βέβαια, η πλειοψηφία πιστεύει ότι το επάγγελμά τους δεν θα αντικατασταθεί από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Το 45% δήλωσε μάλλον όχι και το 38,8% είναι σίγουρο περί τούτου. Αντίστροφα, το 14,4% θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μάλλον θα αντικαταστήσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και το 1,8% σίγουρα θα το κάνει.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr