Tesla
Κοινοποίηση

Η πρωτοπόρος αυτοκινητοβιομηχανία Tesla σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση φθηνότερων μπαταριών με βάση τον σίδηρο εγκαθιστώντας τις σε ηλεκτρικά φορτηγά, αλλά και σε μια μελλοντική φθηνότερη έκδοση του επιβατικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με το Reuters.

Η σχετική πρόθεση της αμερικανικής εταιρείας αναφέρεται στο έγγραφο «Master plan, part 3», που δημοσιοποίησε η Tesla αυτή την εβδομάδα.

Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla χρησιμοποιούν σήμερα μπαταρίες με βάση το νικέλιο, το οποίο είναι πολύ λιγότερο κοινό και πολύ πιο ακριβό ορυκτό από τον σίδηρο, κατά την εταιρεία ιδιοκτησίας του Ελον Μασκ.

«Ο κ. Μασκ και άλλοι υποστηρικτές των μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού ανιόντος (LPH) επισημαίνουν τη διαθεσιμότητα και το χαμηλό κόστος του σιδήρου ως βασικούς παράγοντες που αντισταθμίζουν τα μειονεκτήματα που εμποδίζουν τις μπαταρίες να χρησιμοποιούνται ευρέως σε όλο τον κόσμο. Είναι βεβαίως μεγαλύτερες και βαρύτερες και συνήθως μπορούν να κρατήσουν λιγότερη ενέργεια από τις μπαταρίες με βάση το νικέλιο, γεγονός που μειώνει την εμβέλεια», εξηγεί το δημοσίευμα.

Προστίθεται όμως πως οι μπαταρίες από σίδηρο διατρέχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο ανάφλεξης από εκείνες του νικελίου.

Το Master Plan, Part 3 υποδεικνύει, χωρίς να προσδιορίζει το χρονοδιάγραμμα, ότι η Tesla θα χρησιμοποιεί μπαταρίες LPH αποκλειστικά σε ελαφρά φορτηγά, τα Semi Light, σε αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους, καθώς και στα επερχόμενα Model 3 και Y. Αυτά τα μοντέλα πωλούνται επί του παρόντος στις ΗΠΑ έχοντας μπαταρίες με βάση το νικέλιο και η χρήση μπαταριών με βάση τον σίδηρο αναμένεται να περικόψει σημαντικά την τιμή τους.

Η Tesla ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο να παραδίδει τα ηλεκτρικά φορτηγά Semi, με μεγαλύτερη αυτονομία 800 χιλιομέτρων ανά φόρτιση και που χρησιμοποιούν μπαταρίες με βάση το νικέλιο. Η Tesla είχε δηλώσει προηγουμένως ότι θα κυκλοφορήσει επίσης μια έκδοση εμβέλειας 480 χλμ.

Πάντως το Reuters επισημαίνει ότι η αγορά μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού κυριαρχείται από την Κίνα, γεγονός που περιπλέκει σημαντικά την προοπτική κατασκευής εργοστασίου για την παραγωγή τέτοιων μπαταριών στις ΗΠΑ, δεδομένης της τρέχουσας έντασης στις σινοαμερικανικές σχέσεις.

Τον Μάρτιο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να μειώσει στο μισό το κόστος συναρμολόγησης για μελλοντικές γενιές αυτοκινήτων, που θα παράγονται στα εργοστάσιά της στο Μεξικό και αλλού.

kathimerini.gr