Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί τι είναι αυτό που καθιστά μία εταιρεία δημοφιλή και αγαπητή στους καταναλωτές; Ποια είναι τα βήματα που σε βάθος χρόνου την οδηγούν στην κορυφή και της εξασφαλίζουν μία ηγετική θέση στον κλάδο της; Αρκεί να παράγει αξιόπιστα προϊόντα ή συσκευές, τα οποία αναβαθμίζουν την καθημερινότητά μας ή χρειάζεται να διαθέτει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, για να επιτύχει όλα τα παραπάνω;
Αν σκεφτούμε λίγο βαθύτερα αυτά τα ερωτήματα, θα συνειδητοποιήσουμε πως οι επιχειρήσεις που κατορθώνουν σε βάθος χρόνου να γίνουν συνώνυμες της επιτυχίας, είναι εκείνες που λειτουργούν με μία επιχειρηματική φιλοσοφία, η οποία εμπνέεται και έχει εμάς ως επίκεντρο, δηλαδή τους καταναλωτές. Με λίγα λόγια, πρόκειται για τις επιχειρήσεις που είναι αφοσιωμένες σε ένα πολύ συγκεκριμένο και αρκετά φιλόδοξο όραμα: Να μας προσφέρουν πάντα το καλύτερο.
Και αναμφίβολα, σε αυτές τις επιχειρήσεις περιλαμβάνεται και η Miele, μία οικογενειακή επιχείρηση που εδώ και πάνω από 120 χρόνια έχει μπει σε εκατομμύρια σπίτια, έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και κατά κάποιον τρόπο, έχει αναδειχθεί σε μία προέκταση της δικής μας οικογένειας.
Μία οικογενειακή επιχείρηση του 1899 που παραμένει συνώνυμο της ποιότητας μέχρι σήμερα
Όσοι διαθέτουμε μία προηγμένη οικιακή συσκευή Miele στον προσωπικό μας χώρο, θα εκπλαγούμε μαθαίνοντας πως η ιστορία της ξεκινά από τη Γερμανία του 19ου αιώνα. Βλέπετε, τότε ήταν που ο μηχανικός Carl Miele αποφάσισε να συνεργαστεί με τον επιχειρηματία Reinhard Zinkann, με σκοπό να ιδρύσουν μία εταιρεία για την κατασκευή ενός διαχωριστή γάλακτος-κρέμας, στην περιοχή Herzebrock.
Ξεκινώντας το 1899 με 11 υπαλλήλους, τέσσερις τόρνους και μία μηχανή διατήρησης, η εταιρεία τους παρουσίασε ανέλπιστη άνοδο, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα οι δύο συνέταιροι αποφάσισαν να διευρύνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, αυτήν τη φορά στην κατηγορία των πλυντηρίων. Κάπως έτσι, η οικογενειακή επιχείρηση των πρωτοπόρων Miele και Zinkann έκανε ένα τολμηρό «άνοιγμα», το οποίο το 1929 οδήγησε σε μία μεγάλη καινοτομία, δηλαδή στο λανσάρισμα του πρώτου αυτόματου πλυντηρίου πιάτων στην Ευρώπη.
Έκτοτε, η μία καινοτομία διαδέχεται την άλλη, με αποτέλεσμα το 2001 η Miele να κυκλοφορήσει την παγκόσμια ευρεσιτεχνία του χαρακτηριστικού κυψελωτού κάδου στα πλυντήρια ρούχων, ενώ το 2017 να λανσάρει την αποκλειστική καινοτομία του φούρνου Dialog, ο οποίος χάρη στην τεχνολογία M-Chef δημιουργεί έναν «διάλογο με το φαγητό», οπότε μαγειρεύει ταυτόχρονα διαφορετικά είδη φαγητού στον ίδιο χρόνο.
Πάνω από ένας αιώνας καινοτομίας, τεχνολογικής υπεροχής και αφοσίωσης στην τελειότητα
Τα ορόσημα που αναφέραμε αποτελούν μόνο μερικούς από τους «σταθμούς» της μεγάλης ιστορίας της Miele, μίας ιστορίας στην οποία κύρια «συστατικά» της αποτελούν η τελειότητα, η ποιότητα και η συνέπεια, μίας ιστορίας που δεν υπολογίζεται σε χρόνια, αλλά σε γενιές. Άλλωστε, από την αρχή αυτής της σπουδαίας πορείας, κατευθυντήρια αρχή αυτής της οικογενειακής επιχείρησης ήταν η φράση «immer besser», δηλαδή πάντα καλύτερα.
Και ίσως αυτή η φράση να είναι και η κινητήριος δύναμη που παρακινεί εδώ και χρόνια τη Miele να κατασκευάζει προηγμένες οικιακές συσκευές υψηλής ποιότητας, συσκευές τις οποίες δεν αγοράζουμε απλώς, αλλά ζούμε μαζί τους. Πρόκειται για τα πλυντήρια ρούχων, τα ψυγεία, τους φούρνους και τις εστίες που έχουν σχεδιαστεί έχοντας πάντα εμάς στο επίκεντρο, ώστε μας προσφέρουν καθημερινά, μικρές, ανεκτίμητες εμπειρίες απόλαυσης.
Από την άλλη πλευρά, βέβαια, παρά την εξέλιξή της η Miele παραμένει ακόμη στον «πυρήνα» της η οικογενειακή επιχείρηση που ήταν και στο ξεκίνημά της. Παραμένει μία επιχείρηση που είναι προσηλωμένη στην ποιότητα, τη δεξιοτεχνία και την τεχνολογική καινοτομία, μία επιχείρηση που σφυρηλατεί το δικό της σίδερο, φτιάχνει η ίδια τα μηχανήματα που κατασκευάζουν τις συσκευές της, ενώ εκτελεί έως και 10.000 ώρες δοκιμών για να μας προσφέρει μία άψογη ποιότητα Miele, αφιερώνοντας περίπου το 30% του χρόνου παραγωγής στην τελειοποίηση των προϊόντων της.
Λαμβάνοντας υπόψη μας όλα τα παραπάνω, δεν μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά για την Miele Hellas, παρουσιάζοντας μία οικονομική άνοδο 4,3% και φέρνοντας την εταιρεία στην πιο ισχυρή χρηματοοικονομική θέση των 52 ετών, που δραστηριοποιείται συνολικά στην ελληνική αγορά. Όπως είναι επόμενο, αυτή η «άνθηση» της δίνει το πλεονέκτημα να εγκαινιάσει μία νέα εποχή εξωστρέφειας, να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο, βελτιώνοντας συγχρόνως το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, επενδύοντας σε δράσεις αειφόρου ανάπτυξης και ενισχύοντας το κοινωνικό της έργο.
Σε κάθε περίπτωση, αν θέλουμε να ζήσουμε μία ανώτερη εμπειρία, «σφραγισμένη» από την ποιότητα και την τελειότητα που χαρακτηρίζει την οικογενειακή επιχείρηση Miele, αρκεί να πραγματοποιήσουμε μία περιήγηση σε ένα από τα δύο Miele Experience Centers που υπάρχουν στη χώρα μας και συγκεκριμένα, στο Μαρούσι και τη Θεσσαλονίκη. Εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τις προηγμένες καινοτομίες μας που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητάς μας, δηλαδή με τις διαχρονικές οικιακές συσκευές που θα προσφέρουν πάντα το καλύτερο στην οικογένειά μας.
ΠΗΓΗ; cnn.gr