Απάντηση δίνει η ΣΤΑΣΥ στις καταγγελίες του προέδρου των εργαζομένων της σχετικά με το σύστημα εξαερισμού στον σταθμό της Ομόνοιας όπου «συναντιούνται» Μετρό και Ηλεκτρικός.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ έχει καταγγείλει πως στο σταθμό της Ομόνοιας δε λειτουργεί ο εξαερισμός, και πως εάν προκληθεί φωτιά, υπάρχει κίνδυνος όχι μόνο να καεί κάποιος, αλλά και να πεθάνει από ασφυξία.
Σε ανακοίνωσή της η ΣΤΑΣΥ αναφέρει πως υπάρχει εφοδιασμένο πυροσβεστικό δίκτυο για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης φωτιάς. Υποστηρίζει επίσης πως το σύστημα αερισμού λειτουργεί με επάρκεια, και πως το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.
Επίσης αναφέρει πως υπάρχουν έξοδοι διαφυγής που ελέγχονται και ηλεκτρονικά αλλά και χειροκίνητα, και πως ήδη 160 εργαζόμενοι είναι εκπαιδευμένοι σε θέματα ασφάλειας και το 2023 θα ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους άλλοι 80.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Σε συνέχεια των δημόσιων αναφορών, σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου της Γραμμής 1 και ειδικότερα του τμήματος Μοναστηράκι – Αττική και με στόχο την υπεύθυνη ενημέρωση του επιβατικού κοινό, η ΣΤΑΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:
Σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης.
Αυτόνομα συστήματα αερισμού είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στην υπόγεια σήραγγα, ενώ στα σημεία διασύνδεσης με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό η λειτουργία του συστήματος είναι σε φάση περαιτέρω ενίσχυσης.
Στον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ είναι εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού. Το σύστημα αερισμού είναι σε λειτουργία και επαρκές για την απαγωγή, εάν απαιτηθεί, καπνού από τις αποβάθρες. Το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης, ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.
Κατά μήκος του υπόγειου τμήματος υπάρχει επαρκής φωτισμός με φωτιστικά τοποθετημένα, τόσο στο μέσο, όσο και στα πλευρικά τοιχώματα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας τους, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας. Επιπλέον, κατά μήκος του υπόγειου τμήματος μεταξύ των σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΑΤΤΙΚΗ υπάρχουν έξοδοι διαφυγής ανά 250μ. περίπου, με την απαιτούμενη σήμανση, για να κατευθύνει το επιβατικό κοινό προς αυτές. Οι έξοδοι διαφυγής απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σχάρες των εξόδων διαφυγής βοηθούν και στον αερισμό της σήραγγας.
Το 2022 για τη γραμμή 1 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας».
ΠΗΓΗ; newsit