Μετά τις εκλογές, αναμένεται να επεκταθεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στις ΔΕΚΟ των μεταφορών που απασχολούν περίπου 180.000 εργαζόμενους, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Οι πρώτοι κλάδοι που είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα ένα χρόνο νωρίτερα, ήταν οι τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Στη συνέχεια, τον Φεβρουάριο της τρέχουσας χρονιάς, εντάχθηκαν στη διαδικασία ο κλάδος της ασφάλισης και οι εταιρίες παροχής ιδιωτικής προστασίας (security).
Υπολογίζεται ότι έως τώρα, το συγκεκριμένο μέτρο καλύπτει περίπου 150.000 εργαζόμενους και παρά τις όποιες τεχνικές δυσκολίες ανέκυψαν σε αρχικό στάδιο, φαίνεται ότι λειτουργεί με σχετικά ομαλό τρόπο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα περισσότερα… μικροπροβλήματα εντοπίζονται στην καταγραφή των ωραρίων διαφόρων κλάδων που απασχολούνται με πλήρη απασχόληση. Ορισμένα από τα προβλήματα αφορούν τη δυνατότητα καταχώρισης της τέταρτης βάρδιας, την καταχώρηση βαρδιών σε οπτικοακουστικά μέσα, τη δήλωση ωραρίου για οδηγούς, τη διαχείριση των διαλειμμάτων σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες κ.ά.
Όταν προστεθούν και οι ΔΕΚΟ που έχουν επιλεχθεί, τότε ο αριθμός των εργαζομένων που θα βρίσκονται υπό καθεστώς ψηφιακής κάρτας θα φθάσει τις 330.000. Η ψηφιακή κάρτα αναμένεται να έχει επεκταθεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας στο τέλος του χρόνου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Αναλυτικά, οι ΔΕΚΟ στις οποίες αναμένεται να επεκταθεί εντός καλοκαιριού η συγκεκριμένη διαδικασία ελέγχου του ωραρίου απασχόλησης, των υπερωριών και των αδειών, είναι οι ακόλουθες δεκατέσσερις:
Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού
Hellenic Train
ΕΛΤΑ
ΕΥΔΑΠ
Εγνατία Οδός ΑΕ
Κτιριακές Υποδομές ΑΕ
Αττικό Μετρό
Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)
Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)
Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ)
Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ ΑΕ)
Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ ΑΕ)
ΕΡΓΟΣΕ
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ ΑΕ)
Μετά την τραγωδία των Τεμπών, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ένταξη των εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ώστε να ελέγχονται το ωράριο και οι υπερωρίες. Η λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας προβλέπει την ακριβή καταγραφή του ωραρίου για όλους τους εργαζόμενους αναφορικά με την φυσική παρουσία τους, στους χώρους εργασίας. Η ψηφιακή κάρτα θεωρείται ένα απαραίτητο τεχνολογικό «εργαλείο», ώστε να μπορούν από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να εντοπίζονται οι όποιες παραβάσεις έχουν σημειωθεί, ανεξαρτήτως εάν προέρχονται από επιχειρήσεις ή από εργαζόμενους.
Μέσω της εφαρμογής myErgani, οι εργαζόμενοι μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου να αξιοποιούν την ψηφιακή κάρτα. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Ergani CardScanner. Με αυτόν τον τρόπο, είναι εφικτό να ελέγχεται η έναρξη, αλλά και η λήξη του ωραρίου εργασίας.
Τα όποια στοιχεία ανακύπτουν μεταδίδονται απευθείας στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ II» και έτσι, σε πραγματικό χρόνο, ελέγχεται η νομιμότητα της διαδικασίας. Η ψηφιακή κάρτα εκτιμάται ότι αποτελεί ασφαλιστική «δικλείδα», για την προστασία βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, ώστε να αποφεύγονται οι υπερβάσεις ωραρίων και η απλήρωτη απασχόληση.