αρχείο λήψης 2023 12 18t124200.928
Κοινοποίηση

Οι στολισμένοι δρόμοι και το κλίμα είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος να προσελκύσεις τον κόσμο, ο κόσμος έχει όρεξη, και πράγματι βγήκε έξω για ψώνια. Το έμαθα και το επιβεβαιώνω από όλες τις αγορές, από τις αγορές της χώρας, όχι μόνο στην Αθήνα, είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.

Η ισχυρή εβδομάδα για το εμπόριο ξεκινάει από σήμερα και συμπεριλαμβάνει την επόμενη Κυριακή. Γιατί μην ξεχνάμε ότι η μεγάλη ένεση είναι το δώρο του ιδιωτικού τομέα και κάποια επιδόματα που ακούμε ότι θα έρθουν νωρίτερα στην οικονομία, τα οποία πιστεύουμε θα βοηθήσουν πάρα πολύ.

Άρα από σήμερα και μέχρι την Πρωτοχρονιά είναι η σημαντική περίοδος. Χθες ήταν βόλτα, βολιδοσκοπεί ο κόσμος, πληροφορείται, ενημερώνεται, μαθαίνει τι υπάρχει στα ράφια και νομίζω και ελπίζουμε ότι μέσα στη βδομάδα αυτή θα βγει να κάνει τα ψώνια και τα δωράκια του.

Εφέτος υπάρχει καλύτερο κλίμα και αυτό οπωσδήποτε θα το δούμε μετά την Τετάρτη που θα καταβληθεί το δώρο των Χριστουγέννων, το οποίο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι αυξημένο συγκριτικά με πέρσι είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης..

Πέρσι το δώρο των Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα ήταν 800 εκατομμύρια. Φέτος, λόγω της μείωσης της ανεργίας, έχουμε περισσότερους εργαζόμενους από πέρσι και λόγω των αυξήσεων, οι οποίες είναι περίπου 20% από το 2010 και τουλάχιστον 10% από πέρσι, αυτά τα 800 εκατομμύρια θα ξεπεράσουν το 1 δισεκ.

Οπότε υπάρχει περισσότερο «καύσιμο» για την αγορά φέτος, εκτίμησε, το οποίο είναι το δώρο των Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα.

Αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά, είπε ότι χρειάζεται βελτιώσεις. Εάν δεν αλλάξει η κυκλοφοριακή μελέτη του Πειραιά, ούτε το τραμ, ούτε το μετρό, ούτε οτιδήποτε άλλο μέσο σταθερής τροχιάς μπορεί να βοηθήσει την κίνηση, είπε.

  • Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ θα ήταν μια πολύ καλή λύση για την είσοδο και έξοδο της πόλης. Περιμένουμε μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη που θα δημιουργεί μια κυκλική ροή από και προς το λιμάνι, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή, είπε.

Εφέτος έχουμε στον Πειραιά τον πιο ωραίο στολισμένο πύργο και έχουμε και ένα στολισμένο Επιμελητήριο το οποίο δίνει μια άλλη χροιά στο λιμάνι, γιατί φύγανε όλα αυτά τα εργοτάξια του μετρό, οπότε η εικόνα της πόλης είναι πολύ καλύτερη.

Ο κ. Καφούνης αναφερόμενος στις τιμές των προϊόντων είπε ότι έρχεται η ΕΛΤΣΑΤ και απαντάει για εμάς και αποδεικνύει πάρα πολύ ξεκάθαρα ότι η προσπάθεια που κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι τεράστια.

Οι τιμές είναι πάρα πολύ χαμηλές, είναι εξαιρετικά καλές και το λέω γιατί κάθε μήνα παρουσιάζει έναν δείκτη που λέει ποιοι κλάδοι δείχνουν και αύξηση, βλέπουμε σε μια οικονομία που ειδικά ο κλάδος των τροφίμων για τον οποίο γίνεται πολύ μεγάλη συζήτηση ανατιμάται με διψήφια ποσοστά.

Στα καταναλωτικά αγαθά, στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, στην ένδυση, υπόδηση βλέπουμε μονοψήφια χαμηλά ποσοστά αύξησης 1, 2 ή 3%.

Άρα αντιλαμβανόμαστε ότι ναι, σήμερα όποιος βγει έξω να κάνει μια βόλτα στην αγορά θα βρει πολύ καλές τιμές. Ο κόσμος άλλωστε ξέρει και επιβραβεύει αυτόν που δίνει καλές τιμές. Ο κόσμος ξέρει. Μπορεί πολύ εύκολα μέσα από το διαδίκτυο να συγκρίνει. Μπορεί πολύ εύκολα να επιλέξει ποιος είναι αυτός που του δίνει την καλή τιμή και αυτός που πατάει το κουμπί είτε το κουμπί, είτε πηγαίνει στο σωστό κατάστημα και το προμηθεύεται. Γιαυτό και ο πληθωρισμός είναι τόσο χαμηλός στα δικά μας είδη, γιαυτό και λειτουργεί ο ανταγωνισμός.

Γιαυτό και η συζήτηση, η οποία είναι διάχυτη πλέον περί αισχροκέρδειας, πλασματικών εκπτώσεων και φοροδιαφυγής, αν μη τι άλλο μου δημιουργεί αμηχανία. Δεν μας αφορά και όπου εμφανίζεται είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα μιας υγιούς αγοράς, ενός κλάδου, ενός εμπορικού κόσμου που δίνει μια πολύ μεγάλη μάχη κάθε μέρα.

Για το θέμα της ακρίβειας ο κ. Κορκίδης είπε ότι είναι ένα πρόβλημα το οποίο μας ταλανίζει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Αν συγκρίνουμε το τι πληθωρισμό είχαμε πέρσι και το τι πληθωρισμό έχουμε φέτος, θα δούμε το εξής παράδοξο, είπε. Πέρσι ο πληθωρισμός ήταν 8,5% και ο δείκτης τιμών καταναλωτή στα τρόφιμα ήταν 9%. Φέτος ο πληθωρισμός θα είναι στο 3% και ο δείκτης τιμών καταναλωτή στα τρόφιμα είναι επίσης 9%, όπως πέρσι.

Άρα αυτό σημαίνει ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος πηγαίνει στα απαραίτητα στα τρόφιμα, αφαιρώντας τζίρο από τους υπόλοιπους κλάδους.

  • Θεωρώ λοιπόν ότι η ακρίβεια είναι ένα πρόβλημα όχι μόνο για την κυβέρνηση, είναι και για τους καταναλωτές και για τους πωλητές. Είναι ένα πρόβλημα και για τις επιχειρήσεις.

Έχω πει επανειλημμένως ότι μια εμπορική επιχείρηση κερδίζει περισσότερα όταν αγοράζει φθηνότερα και πουλάει φθηνότερα και όχι όταν αγοράζει ακριβά και πουλάει ακριβά. Εκεί δημιουργούνται και όλα αυτά τα προβλήματα παραβατικότητας, τα οποία τα είδαμε ότι είναι αυξημένα και μάλιστα μας έκανε εντύπωση ότι προέρχονται από μεγάλες επιχειρήσεις. Τώρα από εκεί και πέρα βλέπουμε ότι για τους καταναλωτές:

  • Εννιά στους δέκα η ακρίβεια αλλάζει στην καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις τους.
  • Οκτώ στους δέκα δημιουργεί ανησυχίες αν τα οικονομικά τους θα επαρκούν.
  • Επτά στους δέκα προσέχουν πάρα πολύ τα οικονομικά και περιορίζουν τις αγορές τους.
  • Έξι στους δέκα εκφράζουν ανησυχίες για τις πιστωτικές τους κάρτες ότι τις φούσκωσαν.
  • Πέντε στους δέκα κάνουν οικονομικές αγορές από τα καλάθια. Καλά είναι τα καλάθια. Τα καλάθια λειτουργούν και ως παρατηρητήριο τιμών. Περισσότερο σε αυτό βοηθούν τα καλάθια και όχι στο ότι λύνουν το πρόβλημα.
  • Τέσσερις στους δέκα δεν μπορούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους ή δεν τους φθάνει το εισόδημά τους.

Τώρα από εκεί και πέρα, σίγουρα πιστεύουμε ότι το 2024 θα υπάρξει μια αποκλιμάκωση, μάλλον όμως θα είναι το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Ωστόσο, μέχρι τότε θα πρέπει να διαχειριστούμε την κατάσταση ως έχει, κατέληξε.

ΠΗΓΗ: www.ertnews.gr