Nd
Κοινοποίηση

Την πεποίθηση ότι οι πολίτες κρίνουν και αποφασίζουν τη στάση τους στις εκλογές, με βάση τη συμπεριφορά μιας κυβέρνησης καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας, εξέφρασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

«Μέχρι τώρα υπάρχει μία προεκλογική περίοδος χαμηλών τόνων, με τους πολίτες να επιδεικνύουν μία ώριμη στάση και να απομονώνουν κάθε προσπάθεια όξυνσης και έντασης. Και σ’ αυτό συμβάλλει σημαντικά η συνειδητή επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να επικεντρώσει το διάλογο στη σύγκριση του δικού της κυβερνητικού παρελθόντος με το αντίστοιχο του ΣΥΡΙΖΑ και επίσης στο κυβερνητικό πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας», τόνισε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πρόσθεσε πως οι πολίτες επιζητούν πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και «αναγνωρίζουν ότι αυτή η κυβέρνηση κράτησε όρθια τη χώρα μέσα σε ένα πρωτόγνωρο διεθνές περιβάλλον».

«Σε κάθε περίπτωση αυτό που για μένα έχει μεγάλη σημασία είναι η να συμμετέχουν οι πολίτες στις εκλογές γιατί αυτό συμβάλλει στην εμπέδωση μίας σχέσης εμπιστοσύνης με τους θεσμούς για τη λειτουργία της δημοκρατίας», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

«Η ΝΔ είναι υπέρ των σταθερών κυβερνήσεων και των καθαρών λύσεων»

Ερωτηθείς για την πιθανότητα της αυτοδυναμίας και τα σενάρια συνεργασιών, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «οι πολίτες αναγνωρίζουν ότι η σημερινή κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κράτησαν όρθια τη χώρα και διατήρησαν την πολιτική σταθερότητα, αλλά και την κοινωνική συνοχή εν μέσω πρωτόγνωρων και αλλεπάλληλων εξωγενών κρίσεων.

Επίσης, η Νέα Δημοκρατία είναι διαχρονικά υπέρ της ενισχυμένης αναλογικής, των σταθερών κυβερνήσεων και των καθαρών λύσεων. Κάτι που χρειάζεται ακόμα περισσότερο στο σημερινό ρευστό διεθνές περιβάλλον».

Για τις συνεργασίες τόνισε ότι «αυτές προϋποθέτουν ουσιαστική και πραγματική σύγκλιση σε βασικά ζητήματα. Η αξιωματική αντιπολίτευση, σαν μην κατάλαβε ποτέ τα λάθη της, την περίοδο 2015-2019, επαναφέρει ως εναλλακτική κυβερνητική πρόταση την εφαρμογή ενός δεύτερου “Προγράμματος Θεσσαλονίκης”, αυτή τη φορά συνολικού κόστους άνω το 86 δισ. ευρώ, που αν εφαρμοζόταν θα έριχνε με μαθηματική ακρίβεια τη χώρα στα βράχια. Και επειδή αμφισβητούν αυτό το κόστος, ο Πρωθυπουργός στο πρόσφατο debate πρότεινε να υπάρξει κοινή συμφωνία για κοστολόγηση των προγραμμάτων των κομμάτων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Από τη άλλη το ΠΑΣΟΚ ζητάει “λευκή επιταγή” για να κυβερνήσει κάποιος που θα οριστεί μετά τις εκλογές. Δηλαδή ένα “πολιτικό ραντεβού στα τυφλά”. Το ΚΚΕ έχει μια σταθερή άποψη και θέση περί μη συνεργασίας. Και ο κ. Βαρουφάκης προτείνει και προκρίνει λύσεις που, ακόμα κι αν δεν τις λέγαμε ακραίες, είναι σίγουρα ανέφικτες.

Απέναντι σε όλα αυτά η Νέα Δημοκρατία είναι η μόνη η οποία, πέρα από ορατό και μετρήσιμο έργο, έχει συγκεκριμένη πρόταση και για το ποιος και για το πώς θα κυβερνήσει τη χώρα την επόμενη τετραετία».

Συγκεκριμένες πολιτικές της ΝΔ για τους νέους

Σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης της ΝΔ για τους νέους και την επιρροή της στις νεότερες ηλικίες, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «είναι σημαντικό οι νέοι να αισθανθούν ότι η Πολιτεία σχεδιάζει και εφαρμόζει πολιτικές γι’ αυτούς καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας και όχι ενόψει των εκάστοτε εκλογών. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή έχει εφαρμόσει συγκεκριμένες πολιτικές, τόσο για την αύξηση των μισθών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, όσο και για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και τη διευκόλυνση των νέων να αποκτήσουν τη δική τους στέγη.

Πρέπει όμως να γίνουν ακόμα περισσότερα, κάτι για το οποίο έχει δεσμευτεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός».

«Υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης των υποδομών που έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια»

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στην υλοποίηση του μεγαλύτερου προγράμματος υποδομών που έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια, τονίζοντας ότι «δημοπρατήσαμε έργα ύψους 14 δις. ευρώ και συμβασιοποιήσαμε έργα 5,5 δισ. ευρώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια» κάτι που χαρακτήρισε και ως το μεγαλύτερο επίτευγμα της κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών.

Μεταφέροντας το κλίμα από τις περιοδείες που έχει πραγματοποιήσει σε όλη τη διάρκεια της τετραετίας, ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών για να μπορέσει να πειστεί για την πραγματοποίηση ενός έργου πρέπει να το δει να ξεκινάει, δηλαδή να δει το εργοτάξιο. Να σας πω κάποια παραδείγματα. Όταν ένας κάτοικος της Θεσσαλονίκης ακούει για το Μετρό από τα τέλη της δεκαετίας του 90 είναι λογικό να είναι επιφυλακτικός εάν δεν δει ολοκληρωμένους τους σταθμούς και τα βαγόνια στις ράγες. Όταν ένας κάτοικος της Κρήτης ακούει για δεκαετίες για ΒΟΑΚ είναι λογικό να αρχίζει να το πιστεύει όταν βλέπει να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια. Όταν οι κάτοικοι της Πάτρας και του Πύργου περιμένουν 15 ολόκληρα χρόνια να ξεκινήσουν οι εργασίες για ένα πολύπαθο έργο, αρχίζουν να το κατανοούν μόνο όταν βλέπουν νέα εργοτάξια και ορατή πρόοδο του έργου».

«Εμείς επιλέξαμε με τον Κώστα Καραμανλή, να επισκεπτόμαστε διάφορες περιοχές σε όλη τη χώρα για να ενημερώνουμε τις τοπικές κοινωνίες για την πορεία υλοποίησης των έργων ή και να επιθεωρούμε τα σχετικά εργοτάξια. Τις πρώτες φορές υπήρχε μία θετική ανταπόκριση, αλλά και μία επιφυλακτικότητα. Όταν όμως έβλεπαν ότι τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα υπήρχε και υπάρχει σημαντική αποδοχή» πρόσθεσε.

Ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε την πεποίθηση ότι «το μεγαλύτερο όφελος από τη δρομολόγηση και την υλοποίηση όλων αυτών των έργων είναι η δημιουργία μίας νέας σχέσης εμπιστοσύνης πολιτών και Πολιτείας, ειδικά στην Περιφέρεια, όπου για πάρα πολλά χρόνια υπήρχε η αίσθηση ότι το κεντρικό κράτος αδιαφορεί».

Πλούσιος ο Απολογισμός της τετραετίας στα έργα Υποδομών

Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό σημείωσε ότι «εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτικοί πόροι, ολοκληρώθηκαν μελέτες, δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν έργα που, λόγω της φύσης τους, αλλά και των διαχρονικών παθογενειών της δημόσιας διοίκησης, απαιτούσαν κατ’ ελάχιστο 6 και 7 χρόνια σε μόλις 4».

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε ενδεικτικά στην εξέλιξη εμβληματικών έργων εθνικής εμβέλειας.

«Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκαν οι προσφορές για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ υπεγράφησαν οι συμβάσεις και για τα άλλα δύο τμήματα και στήθηκαν τα πρώτα εργοτάξια.

Στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη και ο δεύτερος ξεκινά το φθινόπωρο.

Η πρόοδος του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεπεράσει στο 90% τόσο στη Βασική Γραμμή, όσο και στην Επέκταση προς Καλαμαριά και εξελίσσεται η διαγωνιστική διαδικασία για τον Φορέα Λειτουργίας του. Παράλληλα, με την ολοκλήρωση των έργων αυτών, η κυβέρνηση έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.

Η Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ένα έργο που σχεδίασε και ξεκίνησε αυτή η κυβέρνηση έχει συμβασιοποιηθεί και οι πρώτες πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει.

Το Πάτρα – Πύργος ένα έργο που παραλάβαμε κατακερματισμένο και βαλτωμένο, ξεκίνησε, εξελίσσεται ομαλά και στο τέλος του 2023 θα ξεπεράσει το 30% υλοποίησής του.

Το Νότιο τμήμα του Ε65, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, ενώ στο Βόρειο, από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, η πρόοδος ξεπερνά ήδη το 23%, με το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα, να παραδίδεται εντός του 2023.

Tέλος, αποφασίσαμε να αυξήσουμε το μέγεθος του νέου μεγάλου διεθνές αεροδρόμιου της χώρας στο Καστέλι περισσότερο από 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας που αναμένεται στη Κρήτη τα επόμενα χρόνια».

Οι στόχοι της επόμενης τετραετίας

Όσο για τους στόχους τις επόμενης τετραετίας, ο κ. Καραγιάννης έθεσε ως προτεραιότητα την «τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων όσον αφορά τα μεγάλα έργα και την αντιμετώπιση του τεράστιου ελλείμματος εκατοντάδων χιλιάδων ειδικοτήτων, από χειριστές μηχανημάτων μέχρι μηχανικούς, καθώς και των δυσκολιών που ανέκυψαν λόγω της αύξησης του κόστους, αποτέλεσμα της ενεργειακής και οικονομικής κρίσης».

Σημείωσε, μάλιστα, ότι «στο πλαίσιο αυτό, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο για να παρουσιάσουμε ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την προσέλκυση προσωπικού από Ελλάδα και εξωτερικό όσον αφορά την υλοποίηση των έργων και μία συνολική θεσμική παρέμβαση σε όλα τα επίπεδα για να μπορέσει ο κατασκευαστικός κλάδος να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης».

Κάλεσε δε τις εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου «να δώσουν περισσότερα κίνητρα, τόσο στο επίπεδο των μισθών, όσο και των συνθηκών εργασίας».

«Μεγάλη ικανοποίηση για όσα πετύχαμε και δεν έχουν ξαναγίνει στο χώρο των Υποδομών»

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης, περιέγραψε την πιο σημαντική στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά την 4ετία: «Η πολύ σκληρή δουλειά που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών μάς χάρισε ευτυχώς όχι μία αλλά πολλές σημαντικές στιγμές.

Ήταν όλες οι φορές που, κόντρα στις προβλέψεις, καταφέραμε να ξεκολλήσουμε έργα που ήταν στάσιμα για δεκαετίες, όπως, για παράδειγμα, o οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, ο ΒΟΑΚ και το Βόρειο Τμήμα του Ε65.

Όμως αν πρέπει να απαντήσω ακριβώς, θα σας έλεγα, ότι, όταν υπογράψαμε τη τελευταία μας σύμβαση του ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο της Κρήτης, μαζί με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τους συνεργάτες μας θυμηθήκαμε τις πρώτες μας συσκέψεις. Τότε οι περισσότεροι μας έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συμβασιοποιηθούν έργα εντός της τετραετίας, αλλά σήμερα η υλοποίηση του σχεδιασμού μας έχει ξεπεράσει το 90% των αρχικών προβλέψεων.

Είναι μεγάλη η ικανοποίηση να πετυχαίνεις κάτι που δεν έχει ξαναγίνει για το Υπουργείο και τη χώρα στον τομέα των Υποδομών»