ΕΛΛΑΔΑ

Καραγιάννης: Ορατό και μετρήσιμο το έργο της Νέας Δημοκρατίας

Την πεποίθηση ότι οι πολίτες κρίνουν και αποφασίζουν τη στάση τους στις εκλογές, με βάση τη συμπεριφορά μιας κυβέρνησης καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας, εξέφρασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

«Μέχρι τώρα υπάρχει μία προεκλογική περίοδος χαμηλών τόνων, με τους πολίτες να επιδεικνύουν μία ώριμη στάση και να απομονώνουν κάθε προσπάθεια όξυνσης και έντασης. Και σ’ αυτό συμβάλλει σημαντικά η συνειδητή επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να επικεντρώσει το διάλογο στη σύγκριση του δικού της κυβερνητικού παρελθόντος με το αντίστοιχο του ΣΥΡΙΖΑ και επίσης στο κυβερνητικό πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας», τόνισε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πρόσθεσε πως οι πολίτες επιζητούν πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και «αναγνωρίζουν ότι αυτή η κυβέρνηση κράτησε όρθια τη χώρα μέσα σε ένα πρωτόγνωρο διεθνές περιβάλλον».

«Σε κάθε περίπτωση αυτό που για μένα έχει μεγάλη σημασία είναι η να συμμετέχουν οι πολίτες στις εκλογές γιατί αυτό συμβάλλει στην εμπέδωση μίας σχέσης εμπιστοσύνης με τους θεσμούς για τη λειτουργία της δημοκρατίας», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

«Η ΝΔ είναι υπέρ των σταθερών κυβερνήσεων και των καθαρών λύσεων»

Ερωτηθείς για την πιθανότητα της αυτοδυναμίας και τα σενάρια συνεργασιών, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «οι πολίτες αναγνωρίζουν ότι η σημερινή κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κράτησαν όρθια τη χώρα και διατήρησαν την πολιτική σταθερότητα, αλλά και την κοινωνική συνοχή εν μέσω πρωτόγνωρων και αλλεπάλληλων εξωγενών κρίσεων.

Επίσης, η Νέα Δημοκρατία είναι διαχρονικά υπέρ της ενισχυμένης αναλογικής, των σταθερών κυβερνήσεων και των καθαρών λύσεων. Κάτι που χρειάζεται ακόμα περισσότερο στο σημερινό ρευστό διεθνές περιβάλλον».

Για τις συνεργασίες τόνισε ότι «αυτές προϋποθέτουν ουσιαστική και πραγματική σύγκλιση σε βασικά ζητήματα. Η αξιωματική αντιπολίτευση, σαν μην κατάλαβε ποτέ τα λάθη της, την περίοδο 2015-2019, επαναφέρει ως εναλλακτική κυβερνητική πρόταση την εφαρμογή ενός δεύτερου “Προγράμματος Θεσσαλονίκης”, αυτή τη φορά συνολικού κόστους άνω το 86 δισ. ευρώ, που αν εφαρμοζόταν θα έριχνε με μαθηματική ακρίβεια τη χώρα στα βράχια. Και επειδή αμφισβητούν αυτό το κόστος, ο Πρωθυπουργός στο πρόσφατο debate πρότεινε να υπάρξει κοινή συμφωνία για κοστολόγηση των προγραμμάτων των κομμάτων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Από τη άλλη το ΠΑΣΟΚ ζητάει “λευκή επιταγή” για να κυβερνήσει κάποιος που θα οριστεί μετά τις εκλογές. Δηλαδή ένα “πολιτικό ραντεβού στα τυφλά”. Το ΚΚΕ έχει μια σταθερή άποψη και θέση περί μη συνεργασίας. Και ο κ. Βαρουφάκης προτείνει και προκρίνει λύσεις που, ακόμα κι αν δεν τις λέγαμε ακραίες, είναι σίγουρα ανέφικτες.

Απέναντι σε όλα αυτά η Νέα Δημοκρατία είναι η μόνη η οποία, πέρα από ορατό και μετρήσιμο έργο, έχει συγκεκριμένη πρόταση και για το ποιος και για το πώς θα κυβερνήσει τη χώρα την επόμενη τετραετία».

Συγκεκριμένες πολιτικές της ΝΔ για τους νέους

Σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης της ΝΔ για τους νέους και την επιρροή της στις νεότερες ηλικίες, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «είναι σημαντικό οι νέοι να αισθανθούν ότι η Πολιτεία σχεδιάζει και εφαρμόζει πολιτικές γι’ αυτούς καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας και όχι ενόψει των εκάστοτε εκλογών. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή έχει εφαρμόσει συγκεκριμένες πολιτικές, τόσο για την αύξηση των μισθών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, όσο και για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και τη διευκόλυνση των νέων να αποκτήσουν τη δική τους στέγη.

Πρέπει όμως να γίνουν ακόμα περισσότερα, κάτι για το οποίο έχει δεσμευτεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός».

«Υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης των υποδομών που έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια»

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στην υλοποίηση του μεγαλύτερου προγράμματος υποδομών που έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια, τονίζοντας ότι «δημοπρατήσαμε έργα ύψους 14 δις. ευρώ και συμβασιοποιήσαμε έργα 5,5 δισ. ευρώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια» κάτι που χαρακτήρισε και ως το μεγαλύτερο επίτευγμα της κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών.

Μεταφέροντας το κλίμα από τις περιοδείες που έχει πραγματοποιήσει σε όλη τη διάρκεια της τετραετίας, ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών για να μπορέσει να πειστεί για την πραγματοποίηση ενός έργου πρέπει να το δει να ξεκινάει, δηλαδή να δει το εργοτάξιο. Να σας πω κάποια παραδείγματα. Όταν ένας κάτοικος της Θεσσαλονίκης ακούει για το Μετρό από τα τέλη της δεκαετίας του 90 είναι λογικό να είναι επιφυλακτικός εάν δεν δει ολοκληρωμένους τους σταθμούς και τα βαγόνια στις ράγες. Όταν ένας κάτοικος της Κρήτης ακούει για δεκαετίες για ΒΟΑΚ είναι λογικό να αρχίζει να το πιστεύει όταν βλέπει να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια. Όταν οι κάτοικοι της Πάτρας και του Πύργου περιμένουν 15 ολόκληρα χρόνια να ξεκινήσουν οι εργασίες για ένα πολύπαθο έργο, αρχίζουν να το κατανοούν μόνο όταν βλέπουν νέα εργοτάξια και ορατή πρόοδο του έργου».

«Εμείς επιλέξαμε με τον Κώστα Καραμανλή, να επισκεπτόμαστε διάφορες περιοχές σε όλη τη χώρα για να ενημερώνουμε τις τοπικές κοινωνίες για την πορεία υλοποίησης των έργων ή και να επιθεωρούμε τα σχετικά εργοτάξια. Τις πρώτες φορές υπήρχε μία θετική ανταπόκριση, αλλά και μία επιφυλακτικότητα. Όταν όμως έβλεπαν ότι τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα υπήρχε και υπάρχει σημαντική αποδοχή» πρόσθεσε.

Ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε την πεποίθηση ότι «το μεγαλύτερο όφελος από τη δρομολόγηση και την υλοποίηση όλων αυτών των έργων είναι η δημιουργία μίας νέας σχέσης εμπιστοσύνης πολιτών και Πολιτείας, ειδικά στην Περιφέρεια, όπου για πάρα πολλά χρόνια υπήρχε η αίσθηση ότι το κεντρικό κράτος αδιαφορεί».

Πλούσιος ο Απολογισμός της τετραετίας στα έργα Υποδομών

Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό σημείωσε ότι «εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτικοί πόροι, ολοκληρώθηκαν μελέτες, δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν έργα που, λόγω της φύσης τους, αλλά και των διαχρονικών παθογενειών της δημόσιας διοίκησης, απαιτούσαν κατ’ ελάχιστο 6 και 7 χρόνια σε μόλις 4».

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε ενδεικτικά στην εξέλιξη εμβληματικών έργων εθνικής εμβέλειας.

«Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκαν οι προσφορές για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ υπεγράφησαν οι συμβάσεις και για τα άλλα δύο τμήματα και στήθηκαν τα πρώτα εργοτάξια.

Στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη και ο δεύτερος ξεκινά το φθινόπωρο.

Η πρόοδος του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεπεράσει στο 90% τόσο στη Βασική Γραμμή, όσο και στην Επέκταση προς Καλαμαριά και εξελίσσεται η διαγωνιστική διαδικασία για τον Φορέα Λειτουργίας του. Παράλληλα, με την ολοκλήρωση των έργων αυτών, η κυβέρνηση έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.

Η Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ένα έργο που σχεδίασε και ξεκίνησε αυτή η κυβέρνηση έχει συμβασιοποιηθεί και οι πρώτες πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει.

Το Πάτρα – Πύργος ένα έργο που παραλάβαμε κατακερματισμένο και βαλτωμένο, ξεκίνησε, εξελίσσεται ομαλά και στο τέλος του 2023 θα ξεπεράσει το 30% υλοποίησής του.

Το Νότιο τμήμα του Ε65, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, ενώ στο Βόρειο, από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, η πρόοδος ξεπερνά ήδη το 23%, με το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα, να παραδίδεται εντός του 2023.

Tέλος, αποφασίσαμε να αυξήσουμε το μέγεθος του νέου μεγάλου διεθνές αεροδρόμιου της χώρας στο Καστέλι περισσότερο από 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας που αναμένεται στη Κρήτη τα επόμενα χρόνια».

Οι στόχοι της επόμενης τετραετίας

Όσο για τους στόχους τις επόμενης τετραετίας, ο κ. Καραγιάννης έθεσε ως προτεραιότητα την «τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων όσον αφορά τα μεγάλα έργα και την αντιμετώπιση του τεράστιου ελλείμματος εκατοντάδων χιλιάδων ειδικοτήτων, από χειριστές μηχανημάτων μέχρι μηχανικούς, καθώς και των δυσκολιών που ανέκυψαν λόγω της αύξησης του κόστους, αποτέλεσμα της ενεργειακής και οικονομικής κρίσης».

Σημείωσε, μάλιστα, ότι «στο πλαίσιο αυτό, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο για να παρουσιάσουμε ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την προσέλκυση προσωπικού από Ελλάδα και εξωτερικό όσον αφορά την υλοποίηση των έργων και μία συνολική θεσμική παρέμβαση σε όλα τα επίπεδα για να μπορέσει ο κατασκευαστικός κλάδος να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης».

Κάλεσε δε τις εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου «να δώσουν περισσότερα κίνητρα, τόσο στο επίπεδο των μισθών, όσο και των συνθηκών εργασίας».

«Μεγάλη ικανοποίηση για όσα πετύχαμε και δεν έχουν ξαναγίνει στο χώρο των Υποδομών»

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης, περιέγραψε την πιο σημαντική στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά την 4ετία: «Η πολύ σκληρή δουλειά που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών μάς χάρισε ευτυχώς όχι μία αλλά πολλές σημαντικές στιγμές.

Ήταν όλες οι φορές που, κόντρα στις προβλέψεις, καταφέραμε να ξεκολλήσουμε έργα που ήταν στάσιμα για δεκαετίες, όπως, για παράδειγμα, o οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, ο ΒΟΑΚ και το Βόρειο Τμήμα του Ε65.

Όμως αν πρέπει να απαντήσω ακριβώς, θα σας έλεγα, ότι, όταν υπογράψαμε τη τελευταία μας σύμβαση του ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο της Κρήτης, μαζί με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τους συνεργάτες μας θυμηθήκαμε τις πρώτες μας συσκέψεις. Τότε οι περισσότεροι μας έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συμβασιοποιηθούν έργα εντός της τετραετίας, αλλά σήμερα η υλοποίηση του σχεδιασμού μας έχει ξεπεράσει το 90% των αρχικών προβλέψεων.

Είναι μεγάλη η ικανοποίηση να πετυχαίνεις κάτι που δεν έχει ξαναγίνει για το Υπουργείο και τη χώρα στον τομέα των Υποδομών»

Hellenic Train: Ξεκινούν νέα δρομολόγια από Δευτέρα – Καταργούνται τα δρομολόγια λεωφορείων

Νέα δρομολόγια αναμένεται να ενταχθούν στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα από την ερχόμενη Δευτέρα (15/5), με δύο επιπλέον ζεύγη αμαξοστοιχιών Intercity και νέες ώρες αναχωρήσεων/αφίξεων, ενώ, ταυτόχρονα, πρόκειται να καταργηθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, όπως ανακοίνωσε η Hellenic Train.

Ειδικότερα, από 15.05.2023 στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα κυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες:

Από Αθήνα:

  • IC50, με ώρα αναχώρησης 06:59
  • IC52, με ώρα αναχώρησης 09:59
  • IC54, με ώρα αναχώρησης 14:59 (αμαξοστοιχία ETR470)
  • IC56, με ώρα αναχώρησης 17:59

Από Θεσσαλονίκη:

  • IC51, με ώρα αναχώρησης 07:15 (αμαξοστοιχία ETR470)
  • IC53, με ώρα αναχώρησης 10:15
  • IC55, με ώρα αναχώρησης 15:15
  • IC57, με ώρα αναχώρησης 18:15

Παράλληλα, από 15.05.2023:

  • Τροποποιούνται οι ώρες αναχωρήσεων/αφίξεων των δρομολογίων της γραμμής Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα.
  • Ενεργοποιείται το πλήρες πλέγμα δρομολογίων των γραμμών Πειραιάς-Κιάτο-Πειραιάς, Κιάτο-Αίγιο – Κιάτο και της λεωφορειακής γραμμής Πάτρα-Κιάτο-Πάτρα Πειραιάς- Κιάτο- Πειραιάς

Τέλος, από Δευτέρα 15.05.2023 ενεργοποιούνται σιδηροδρομικά δρομολόγια στη τοπική Γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Θεσσαλονίκη καθώς και στη διαδρομή Λάρισα – Βόλος – Λάρισα.

«Ξηλώνουν» πινακίδες στην Περιφέρεια Αττικής – Προτεραιότητα η ασφάλεια στους δρόμους

Σε καθημερινή βάση και με εντατικούς ρυθμούς η επιχείρηση «καθαρές πινακίδες», από την Περιφέρεια Αττικής για την ασφάλεια των μετακινήσεων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς της

Τις στοχευμένες παρεμβάσεις στις υλικοτεχνικές υποδομές του οδικού δικτύου ευθύνης της συνεχίζει η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των μετακινήσεων των πολιτών.

Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη η αντικατάσταση και ο καθαρισμός των πινακίδων σήμανσης σε κεντρικούς οδικούς άξονες από τα αρμόδια συνεργεία της Περιφέρειας.

Μέχρι σήμερα έχουν αντικατασταθεί πάνω από 11.500 πινακίδες τροχονομικής σήμανσης, ενώ παράλληλα σε καθημερινή βάση πραγματοποιείται καθαρισμός όσων σημάτων βανδαλίζονται από αυτοκόλλητα, γκράφιτι και διάφορα άλλα διαφημιστικά μηνύματα. Ήδη έχουν καθαριστεί περίπου 2.200 πινακίδες σήμανσης στην οδό Πειραιώς και στις λεωφόρους Ποσειδώνος, Βουλιαγμένης, Κηφισίας και Αθηνών.

Σημαντικός σύμμαχος της Περιφέρειας για τον εντοπισμό των προβληματικών πινακίδων και την άμεση παρέμβαση των συνεργείων καθαρισμού, αποτελεί ο τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 1544, ο οποίος λειτουργεί όλο το εικοσιτετράωρο και υποδέχεται τα αιτήματα και τις παρατηρήσεις των πολιτών για τα προβλήματα του οδικού δικτύου. Μέχρι σήμερα το τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχτεί 3.150 σχετικά αιτήματα με την επίλυση 2.500 από αυτά, ενώ τα υπόλοιπα έχουν παραπεμφθεί στις αντίστοιχες αρμόδιες υπηρεσίες άλλων φορέων ευθύνης.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης αναφερόμενος σχετικά επισημαίνει:

«Από την αρχή της θητείας μας, θέσαμε ως έναν από τους κύριους στρατηγικούς μας στόχους την ασφάλεια του οδικού δικτύου της Αττικής και των μητροπολιτικών της υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συγκεκριμένη παρέμβαση, με στόχο τη διατήρηση της ευδιάκριτης σήμανσης στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής, προκειμένου να διευκολυνθεί η ορατότητα για τους πεζούς και οδηγούς, αλλά και το σημαντικότερο να μειώσουμε αποτελεσματικά τα τροχαία ατυχήματα που έχουν ως αιτία την ελλιπή σήμανση. Συνεχίζουμε τις μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις στους δρόμους και τις υλικοτεχνικές υποδομές της Αττικής, με στόχο ένα ασφαλές, λειτουργικό και σύγχρονο οδικό δίκτυο για τους πολίτες μας».

Εκθεση Fitch για το πρόγραμμα σταθερότητας της Ελλάδας: «Οι προβλέψεις μπορεί να αποδειχθούν αισιόδοξες»

Το πρόγραμμα προβλέπει την αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ φέτος με ρυθμό 2,3%, πρωτογενές πλεόνασμα 1,1% του ΑΕΠ και έλλειμμα στο συνολικό ισοζύγιο του προϋπολογισμού.

Την ισχυρή βελτίωση των δημόσιων οικονομικών της Ελλάδας αναδεικνύει το πρόγραμμα σταθερότητας, το οποίο προδιαγράφει μία σημαντική περαιτέρω μείωση του χρέους της, αναφέρει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch σε έκθεσή του.

«Οι προβλέψεις του προγράμματος, ακόμη και αν κάποιες από αυτές αποδειχθούν αισιόδοξες, ενισχύουν την άποψή μας ότι το ο λόγος χρέους προς το ΑΕΠ θα συνεχίσει να μειώνεται μεσοπρόθεσμα», σημειώνει.

Το πρόγραμμα σταθερότητας, το οποίο υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Απρίλιο, προβλέπει την αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ φέτος με ρυθμό 2,3% που είναι χαμηλότερος από τον περσινό 5,9% αλλά ισχυρότερος από τον ρυθμό 0,8% που προβλέπει ο Fitch για την Ευρωζώνη το 2023.

Προβλέπει επίσης πρωτογενές πλεόνασμα 1,1% του ΑΕΠ φέτος και έλλειμμα στο συνολικό ισοζύγιο του προϋπολογισμού, που περιλαμβάνει και τους τόκους για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, στο 1,8% του ΑΕΠ έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 0,1% του ΑΕΠ και ελλείμματος 2,3% το 2022, αντίστοιχα.

Η σταθερή οικονομική ανάπτυξη, η οποία ενισχύεται από τις επενδύσεις και τις εξαγωγές, θα βοηθήσει στη διατήρηση των πρωτογενών πλεονασμάτων, τα οποία θα φθάσουν το 2,5% του ΑΕΠ το 2026, σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Ο Fitch σημειώνει ότι η αναβάθμιση που προχώρησε στο αξιόχρεο της Ελλάδας τον Ιανουάριο, στη βαθμίδα ΒΒ+ με σταθερές προοπτικές, ένα σκαλοπάτι κάτω από την επενδυτική βαθμίδα, αντανακλούσε την προσδοκία του για καλύτερα αποτελέσματα και προβλέψεις όσον αφορά το έλλειμμα και το χρέος την περίοδο 2022-2024, χάρη στην ισχυρότερη αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ, την «υποεκτέλεση» του προϋπολογισμού και την ευνοϊκή διάρθρωση της εξυπηρέτησης του χρέους.

Υπογραμμίζει ότι τα δημοσιονομικά αποτελέσματα για το 2022 που καταγράφονται στο πρόγραμμα σταθερότητας ήταν ακόμη καλύτερα από τις εκτιμήσεις του Fitch, με το συνολικό και το πρωτογενές ισοζύγιο να ξεπερνούν τις προσδοκίες του που καταγράφηκαν στο Sovereign Data Comparator τον Μάρτιο κατά περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα.

Παρά το καλύτερο σημείο εκκίνησης, οι προβλέψεις του προγράμματος σταθερότητας μπορεί να αποδειχθούν αισιόδοξες, σημειώνει ο οίκος, εν μέρει λόγω του ότι η πρόβλεψη για αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 2,3% προέρχεται κυρίως από την αναμενόμενη αύξηση των επενδύσεων και τη συμβολή της κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες στην προβλεπόμενη για το 2023 ανάπτυξη.

Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθούν στο 15,3% φέτος από 13,7% πέρυσι, υποθέτοντας την αποτελεσματική υλοποίηση του ελληνικού σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.

ΠΗΓΗ: skai.gr

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΕΓΑΣΤΡΟΥ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΤΗΣ ΧΑΝ ΝΙΚΑΙΑΣ

Πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια του στεγάστρου στο γήπεδο μπάσκετ της ΧΑΝ Νίκαιας. Το γήπεδο αυτό, ένα από τα πρώτα γήπεδα μπάσκετ στην Ελλάδα, υπήρξε ο χώρος όπου “ανδρώθηκαν” αθλητικά δεκάδες νέοι και νέες από τη δεκαετία του ‘30, ως και σήμερα. Ιστορικά ονόματα του ελληνικού μπάσκετ, με σπουδαιότερο όλων τον Γιώργο Αμερικάνο, έκαναν τα πρώτα τους μπασκετικά βήματα στο γήπεδο αυτό. Η ΧΑΝ αποτελεί τοπόσημο για τη Νίκαια και για πολλές δεκαετίες, συνδέθηκε με την πολιτιστική και αθλητική δραστηριότητα της περιοχής και αποτέλεσε στήριγμα στην αναγέννηση της κοινωνικής δραστηριότητας των μικρασιατών προσφύγων.

Στα εγκαίνεια παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη κος Ιωακειμίδης, ο εκπρόσωπος του Ιδρύματος Ωνάση, Βουλευτές της Β’ Πειραιά, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι, η Διοίκηση της ΧΑΝ Αθηνών και Ελλάδος, παλαίμαχοι καλαθοσφαιριστές και ιστορικά στελέχη της ΧΑΝ Νίκαιας.

Το έργο πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Η ΧΑΝ Αθηνώς και το παράρτημα Νίκαιας, πέτυχαν να αναβαθμίσουν το χώρο, με πολλή δουλειά όμως από τα τοπικά στελέχη, με πρώτο απ’ όλους τον ακούραστο εργάτη, Αντιδήμαρχο Αθλητισμού του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη και καθηγητή Φυσικής Αγωγής, κο Λευτέρη Χατζηπαυλίδη.

Ο κος Χατζηπαυλίδης, μας μίλησε για το σημαντικό αυτό έργο:.

“ Το στέγαστρο στο ιστορικό γήπεδο της ΧΑΝ Νίκαιας, είναι ένα έργο μεγάλης αθλητικής και ιστορικής σημασίας. Η ΧΑΝ Νίκαιας, είναι ένας ζωντανός οργανισμός, αθλητική μήτρα σπουδαίων αθλητών, αλλά και φιλόξενος χώρος τέχνης και πολιτισμού, άρρηκτα συνδεδεμένος με την ιστορία της πόλης της Νίκαιας. Το στέγαστρο αυτό, προσφέρει τη δυνατότητα για καλύτερες συνθήκες προπόνησης και αγώνων στα τμήματα μπάσκετ της ΧΑΝ και των φιλοξενούμενων σωματείων. Ομολογουμένως ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα καθώς απαιτήθηκε συνέργεια του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, του Ιδρύματος Ωνάση και της ΧΑΝ, αλλά και καθημερινός αγώνας για να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα προέκυπταν κατά τη διαδικασία. Τα καταφέραμε όμως γιατί κάναμε ότι χρειάστηκε με αγάπη και πραγματικό ενδιαφέρον για τα παιδιά που θα απολαμβάνουν πλέον έναν ασφαλή και προστατευμένο χώρο. Αυτό αξίζουν οι αθλητές μας, αυτό αξίζει η νεολαία της πόλης μας, αυτό αξίζει στην ιστορία της ΧΑΝ Νίκαιας. Τέλος, οφείλω προσωπικά, ένα μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά, στους γονείς και στους προπονητές, γιατί άντεξαν όλη την ταλαιπωρία με τις μετακινήσεις και τη στέρηση του φυσικού τους χώρου κατ την διάρκεια κατασκευής του έργου”.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όσους βοήθησαν να γίνει αυτό το έργο πραγματικότητα.

Εκλογές 2023: Δωρεάν διόδια στους αυτοκινητοδρόμους – Για ποιους ισχύουν

Δίχως την καταβολή αντιτίμου θα γίνεται η διέλευση από τα διόδια, σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, για τις εκλογές 2023, ως είθισται, ώστε να διευκολυνθούν οι εκλογείς.

Οι μπάρες (συμπεριλαμβανομένου και του αυτοκινητοδρόμου της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) θα είναι σηκωμένες από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 19 Μαΐου για όσους οδηγούς θα διέρχονται από τα διόδια της επικράτειας, ενώ για τους δικαστικούς αντιπροσώπους η ελεύθερη διέλευση θα ισχύσει από το πρωί της Πέμπτης 18 Μαΐου, με τη επίδειξη βέβαια των απαιτούμενων εγγράφων.

Όσον αφορά τώρα το χρονικό διάστημα που ο καθένας θα μπορεί να περάσει από τα διόδια χωρίς να πληρώσει, σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα είναι για λίγο περισσότερο από δύο ημέρες, καθώς θα λήξει στις 8 το πρωί της Δευτέρας 22 Μαΐου, την επομένη δηλαδή των εκλογών.

Σημειώνεται ότι οι παραχωρησιούχοι που εκμεταλλεύονται τα διόδια, θα αποζημιωθούν από το κράτος για τις δωρεάν διελεύσεις. Βάσει των σχετικών συμβάσεων συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ της πολιτείας και των εν λόγω εταιρειών, το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τους παραχωρησιούχους όποτε το επιθυμεί, να σταματήσουν την είσπραξη διοδίων.

Κάθε φορά όμως που το πράττει, η ιδιωτική εταιρεία δικαιούται να ζητήσει από την πλευρά της επιστροφή των απολεσθέντων εσόδων του, σύμφωνα με τις καταγραφές που έχει για τον αριθμό των αυτοκινήτων που πέρασαν.

cnn.gr

Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα βάζουν «φρένο» και με ποια γεμίζουν το καλάθι οι Έλληνες

Πτώση της τάξεως του 1,3% καταγράφεται στον όγκο πωλήσεων των σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με πέρσι, με τη μέση ανατίμηση στα προϊόντα την ίδια συγκρινόμενη περίοδο, να φτάνει το 10%.

Tα είδη προσωπικής υγιεινής αποτελούν τη μοναδική μεγάλη κατηγορία με αύξηση σε όγκο με 2,5%, σε αντίθεση με τα τρόφιμα και τα είδη φροντίδας σπιτιού που εμφανίζουν πτώση 1,8% και 0,9% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana (πρώην IRI).

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα στα οποία περιορίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις αγορές τους οι καταναλωτές το πρώτο τρίμηνο του έτους, τη μεγαλύτερη μείωση είχαν τα βοηθητικά είδη για το μαγείρεμα με -6,8%, τα συσκευασμένα τρόφιμα με -3,9%, τα γαλακτοκομικά με -3,8% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με -3,6%. Πτώση στην κατανάλωση σε ποσοστό 1% είχαν και τα καθαριστικά για το σπίτι, όπως και τα «άλλα είδη φροντίδας σπιτιού» με 0,7%.

Από την άλλη πλευρά, τα είδη προσωπικής υγιεινής με άνοδο 3,4%, τα σνακ με 3,1%, τα μη αλκοολούχα ποτά με 2,4%, τα αλκοολούχα ποτά με 1,7% και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με 1,6%, εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης.

Όλες οι βασικές κατηγορίες προϊόντων κινούνται ανοδικά σε ό,τι αφορά στον τζίρο τους. Τα είδη φροντίδας σπιτιού κατά 13,5%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης κατά 12,9% και τα τρόφιμα κατά 7,7%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο τρίμηνο, ο Μάρτιος ήταν ο μήνας με τη μικρότερη αύξηση τζίρου στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών, σε ποσοστό 3,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό, ενώ Ιανουάριος είχε αύξηση 6,9% και ο Φεβρουάριος 17%.

Την ίδια στιγμή η ανοδική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, με το μερίδιό τους στο σύνολο των πωλήσεων να φτάνει πλέον 19%, καταγράφοντας αύξηση 17,7%.

cnn.gr

Μπλόκο σε κατοικίες Airbnb στο Εξοικονομώ – Ανακαινίζω 2023

Δεν θα είναι επιλέξιμες κατοικίες με χρήση βραχυχρόνιας μίσθωσης στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για νέους».

Λίγες μέρες απομένουν για τις αιτήσεις στο πρόγραμμα Εξοικονομώ 2023 καθώς από τις 18 Μαϊου θα βρίσκεται στον αέρα η πλατφόρμα exoikonomoneon.gov.gr

Κάποιες από τις πιθανές τροποποιήσεις σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο θα αφορούν την ανατίμηση υλικών, ενώ για την υπαγωγή θα ισχύει η χρονική προτεραιότητα των αιτήσεων.

Έτσι για όλους τους τύπους αίτησης θα προβλέπεται υποχρεωτική αναβάθμιση κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες, ώστε να εξασφαλίζεται εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας σε ποσοστό άνω του 30%.

Κατά την ολοκλήρωση του έργου και βάσει του δεύτερου πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης θα γίνουν έλεγχοι επίτευξης τόσο για το ελάχιστο ενεργειακό στόχο όσο και για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Στο νέο πρόγραμμα θα δίνεται βάρος στα χαμηλά εισοδήματα καθώς και παλαιές κατοικίες που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες ενεργειακά αλλά και σε κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με μεγαλύτερες ανάγκες θέρμανσης.

Κριτήριο υπαγωγής θα είναι οι βαθμοημέρες.

Ταυτόχρονα θα εστιάζει στα πιο ενεργοβόρα κτίρια και στις περιφέρειες με πειρισσότερο κρύο το χειμώνα.

Μεταξύ αλλαγών θα διατηρηθούν στο νέο πρόραμμα σε σχέση με με τα προηγούμενα είναι ότι θα επανακαθορίζονται τα ποσοστά επιδοτήσεων με γνώμονα την εκτιμώμενη ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας αν κιλοβατώρα, βάσει του προτεινόμενου κόστους παρεμβάσεων.

Εξοικονομώ-Ανακαινίζω: Οι δικαιούχοι

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν όλοι οι νέοι που έχουν γεννηθεί από 01/01/1984 έως και 31/12/2005, με οικογενειακό εισόδημα έως 50.000 ευρώ για την ένταξή τους στο «Εξοικονομώ» και έως 20.000 ευρώ για την ένταξή τους στο «Ανακαινίζω».

Επιπλέον, οι δικαιούχοι θα πρέπει να είναι:

Ιδιοκτήτες του ακινήτου, με οποιοδήποτε εμπράγματο δικαίωμα και να το ιδιοκατοικούν, ή να είναι πλήρεις κύριοι, ή επικαρπωτές και το εκμισθώνουν, για να ενταχθούν στο «Εξοικονομώ για Νέους».Ιδιοκτήτες του ακινήτου κατά πλήρη κυριότητα και ποσοστού 100% για να ενταχθούν στο «Ανακαινίζω για Νέους».

Μια κατοικία, για να κριθεί επιλέξιμη, θα πρέπει να είναι μονοκατοικία ή μεμονωμένο διαμέρισμα αλλά και:

Να υφίσταται νόμιμα.
Να μην έχει κριθεί κατεδαφιστέο.
Να χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία.
Να έχει καταταγεί σε κατηγορία ενεργειακής κλάσης χαμηλότερη ή ίση της Γ΄, βάση του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ).

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr

Πειραιάς: Συνελήφθη με επεισοδιακό τρόπο 44χρονος μετά από καταγγελία 19χρονης για βιασμό

Αστυνομικοί συνέλαβαν με επεισοδιακό τρόπο στον Πειραιά 44χρονο μετά από καταγγελία 19χρονης εις βάρος του για βιασμό.

Η 19χρονη είχε καταγγείλει το περασμένο Σάββατο (6.5.2023) στο Αστυνομικό Τμήμα Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά τον 44χρονο ότι την βίασε.

Αστυνομικοί εντόπισαν τον φερόμενο ως βιαστή και πήγαν χθες το μεσημέρι (11.05.2023) στην οδό Χατζηκυριάκου στον Πειραιά να τον συλλάβουν. Ο 44χρονος όμως, αντιστάθηκε και τελικά οι αστυνομικοί αναγκάστηκαν να τον συλλάβουν μετά από συμπλοκή.

Ο 44χρονος που αντιμετωπίζει την κατηγορία του βιασμού, κατηγορείται πλέον από τους αστυνομικούς και για αντίσταση κατά της αρχής και απείθεια.

Πηγή: newsit.gr

Καλλιθέα: Στον ανακριτή ο οδηγός που παρέσυρε και σκότωσε τη 12χρονη

Στις 10:30 το πρωί της Πέμπτης (12.05.2023) έφτασε στον ανακριτή ο οδηγός του αυτοκινήτου που παρέσυρε και σκότωσε 12χρονο κοριτσάκι Καλλιθέα, σε ένα τροχαίο δυστύχημα που έχει συγκλονίσει την τοπική κοινωνία.

Ο οδηγός, που στο μοιραίο τροχαίο έκοψε το νήμα της ζωής της 12χρονης, απολογείται για το κακούργημα της επικίνδυνης οδήγησης από την οποία προκλήθηκε ο θάνατος, αλλά και για το πλημμέλημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.

Στην απολογία του, θα μιλήσει για τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το τραγικό δυστύχημα.

Το κοριτσάκι επέστρεφε στο σπίτι του, το οποίο βρισκόταν πολύ κοντά στο σημείο του δυστυχήματος.

Θυμίζουμε ότι το σημείο όπου έγινε η τραγωδία χαρακτηρίζεται ως καρμανιόλα από τους κατοίκους της περιοχής.

Πηγή: newsit.gr

Περιστέρι: Τα πρώτα σενάρια για τα κίνητρα των αγνώστων που τοποθέτησαν βόμβα σε πολυκατοικία

Τα κίνητρα των δραστών που τοποθέτησαν εκρηκτικό μηχανισμό σε πολυκατοικία στο Περιστέρι τα ξημερώματα της Παρασκευής (12.05.2023) εξετάζει η Αστυνομία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην πολυκατοικία αυτή στο Περιστέρι μένει μια γυναίκα που εργάζεται σε επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού που ασχολείται με αποφάσεις σχετικά με το ποιος θα αναλάβει κυλικεία σε αρχαιολογικούς χώρους.

Ενδέχεται αυτό να κρυβόταν πίσω από τη βομβιστική επίθεση, αλλά τίποτα δε θεωρείται δεδομένο προς το παρόν.

Στις εικόνες φαίνεται η είσοδος να είναι διαλυμένη, αλλά και αυτοκίνητα που ήταν παρκαρισμένα μπροστά στην είσοδο της πολυκατοικίας στο Περιστέρι να έχουν επίσης υποστεί ζημιές.

Συνολικά προκλήθηκαν ζημιές 2 παρκαρισμένα αυτοκίνητα και 2 μηχανές. Δεν υπήρξε τραυματισμός. Στο σημείο βρέθηκαν βραδύκαυστα φυτίλια μαύρου χρώματος, τάι ραπ, και εκρηκτική ύλη.

Πηγή: newsit.gr

Όλοι παραλία από βδομάδα: Έρχονται θερμοκρασίες μέχρι και 32 βαθμούς

«Έρχεται Αφρικανική εισβολή με 30άρια και σκόνη!» τονίζει σε ανάρτησή του στα social media ο γνωστός μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας.

Όπως αναφέρει στο facebook ο Γιώργος Τσατραφύλλιας «Κύμα ζέστης από την Αφρικανική ήπειρο αναμένεται να επηρεάσει τη χώρα μας το τριήμερο Κυριακή 14/5 -Τρίτη 16/5 με τον υδράργυρο σκαρφαλώνει 8-10 βαθμούς πάνω από τα φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα. Επιπλέον αυξημένες θα είναι και οι συγκεντρώσεις Σαχαριανής σκόνης στην ατμόσφαιρα την οποία θα την μεταφέρουν προς την περιοχής μας οι πολύ ισχυροί νοτιάδες που θα πνέουν στο Ιόνιο. Οι περιοχές που θα επηρεαστούν περισσότερο θα είναι οι πιο νότιες της επικράτειας (από την Λαμία και κάτω)».

Χαρακτηριστικά :

ΚΥΡΙΑΚΗ

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ 28-29
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 28-29
ΚΡΗΤΗ 27-28
ΑΙΤΩΛΟ/ΑΚΑ 26-27
ΑΤΤΙΚΗ 25-26

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr

Θεσσαλονίκη: Εργατικό ατύχημα στο λιμάνι – Σε νοσοκομείο με κακώσεις 44χρονος υπάλληλος

Το εργατικό ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί στο λιμάνι και ο 44χρονος μεταφέρθηκε τραυματισμένος σε νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη…

Εργατικό ατύχημα με θύμα έναν 44χρονο υπάλληλο του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, σημειώθηκε πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, Παρασκευή 12 Μαΐου. Ο 44χρονος είναι χειριστής οχήματος στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό, ο 44χρονος χειριστής γλίστρησε, καθώς κατέβαινε τη σκάλα, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό του, ενώ, στη συνέχεια, μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο “Γ. Γεννηματάς”, για την παροχή ιατρικής περίθαλψης.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρει κακώσεις χωρίς να κινδυνεύει η ζωή του. Προανάκριση διενεργείται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή.

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr

Ελληνικό σούπερ μάρκετ μέσα στα μεγαλύτερα brands του κόσμου

Στην ελίτ του παγκόσμιου λιανεμπορίου συγκαταλέγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η μοναδική επιχείρηση λιανεμπορίου από την Ελλάδα που συμπεριλαμβάνεται στη σχετική κατάταξη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση της Deloitte «Global Powers of Retailing 2023» (Οι παγκόσμιες δυνάμεις του λιανεμπορίου 2023), η κορυφαία ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνει την 242η θέση μεταξύ των 250 μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο.

Η κατάταξη έχει γίνει με βάση τον κύκλο εργασιών του 2021, ου για τον ελληνικό όμιλο ήταν σε ενοποιημένο επίπεδο 3,98 δισ. ευρώ. 

Στη πρώτη δεκάδα της σχετικής κατάταξης της Deloitte βρίσκονται οι αμερικανικές Walmart, Amazon και Costco, και ακολουθούν ο γερμανικός εκπτωτικός όμιλος Schwarz, οι αμερικανικές αλυσίδες The Home Depot και The Kroger, η κινέζικη πλατφόρμα αγορών JD.com, η αμερικανική αλυσίδα φαρμακείων Wallgreens Boots Alliance, η γερμανική Aldi και η αμερικανική Target Corporation.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η Σκλαβενίτης κατέχει το 34,4% μεριδίου της αγοράς ενώ ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών ήταν 560.000, πάνω από την προ πανδημία εποχή. Η αύξηση του τζίρου το 2022 και η συνέχιση της ανάπτυξης το 2023 οφείλεται φυσικά και στο γεγονός ότι η αλυσίδα έχει ενισχύσει σημαντικά το δίκτυό της, οργανικά και μέσω εξαγωγών.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο όμιλος αναμένεται να ανοίξει νέα καταστήματα προσεχώς σε Γλυφάδα και Μυτιλήνη.

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr

Εκλογές 2023: «Η θέση της κυβέρνησης για τις πολεμικές αποζημιώσεις είναι καθαρή» λέει Σκέρτσος

Στις γερμανικές αποζημιώσεις αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Άκης Σκέρτσος.

«Η θέση της κυβέρνησης για τις πολεμικές αποζημιώσεις και το κατοχικό δάνειο είναι καθαρή και εκφράστηκε στην τελευταία συνάντηση του πρωθυπουργού με τον καγκελάριο Σολτς. Παραμένει ένα ανοιχτό ζήτημα, ειδικά το κατοχικό δάνειο, και προσβλέπουμε σε συζήτηση και επίλυση με την γερμανική κυβέρνηση αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες και τις νομικές εκκρεμότητες» τονίζει σε δήλωσή του ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος ‘Ακης Σκέρτσος απαντώντας σε δημοσίευμα της εφημερίδας “Δημοκρατία”.

«Το ότι δεν έχουμε βρει λύση δεν σκιάζει τις ελληνογερμανικές σχέσεις και προοπτικές» σημειώνει υπογραμμίζοντας ότι όλες οι άλλες ερμηνείες είναι εκ του πονηρού και δεν απηχούν την πραγματικότητα.

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr