Ανοίγει η ψηφιακή πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ. “Αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική” χαρακτηρίζει την αξιολόγηση η ΔΟΕ που προχωρά σε 24ωρη απεργία.
Υπεγράφη σήμερα, εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την οποία αποφασίστηκε η έναρξη λειτουργίας της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής για την διενέργεια της διαδικασίας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ.
Οι εκπαιδευτικοί, αντιδρώντας στην ατομική αξιολόγηση, προχωρούν το επόμενο διάστημα σε κινητοποιήσεις, ξεκινώντας από την 24ωρη απεργία την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου και την πραγματοποίηση πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων σε όλη τη χώρα.
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ για την “αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική ατομικής αξιολόγηση”
Στην ανακοίνωσή της η ΔΟΕ καλεί σε απάντηση στην επίθεση που δέχεται ο κλάδος και καλεί σε κινητοποιήσεις κατά της ατομικής αξιολόγησης. Συγκεκριμένα αναφέρει:
“Συνεδρίασε σήμερα, 2 Φεβρουαρίου 2023, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προκειμένου να αποφασίσει τις κινήσεις του το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να απαντήσει στην επίθεση που δέχεται ο κλάδος από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με την άμεση εφαρμογή της αντιπαιδαγωγικής και αντιεπιστημονικής ατομικής «αξιολόγησης».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχοντας, μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και του Διοικητικού Συμβουλίου της, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις ψηφισμένες και τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις του κλάδου, αποφάσισε τα παρακάτω:
- Ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου Γενικών Συνελεύσεων των Σ.Ε.Π.Ε. μέχρι 10/2 και πραγματοποίηση Ολομέλειας Προέδρων τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου στην Αθήνα με παρουσία των προέδρων σε κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ στις 14:00. Την ίδια ημέρα κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση.
- Κήρυξη 24ωρης απεργίας την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, με την πραγματοποίηση πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων σε όλη τη χώρα.
- Την εβδομάδα 6 με 10/2 πραγματοποίηση παραστάσεων διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Π.Ε. με αιχμή το ζήτημα της άμεσης μονιμοποίησης όλων των δόκιμων εκπαιδευτικών και την ατομική αξιολόγηση.
- Κήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις εξωδιδακτικές διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης.
- Κήρυξη στάσεων εργασίας από τη Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους Εκπαιδευτικών για την κάλυψη των συναδέλφων ώστε να μη υλοποιηθούν οι διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης.
- Πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με συμβούλους εκπαίδευσης των περιοχών όπου ξεκινάει η διαδικασία καθώς και αντίστοιχες τηλεδιασκέψεις για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
- Ανάδειξη και δημοσιοποίηση των θέσεων του κλάδου με επιστολές σε γονείς, σποτ σε ραδιόφωνο και τηλεόραση κλπ.
- Πραγματοποίηση συναντήσεων με τα κόμματα της Βουλής ώστε να πάρουν σαφή θέση επί του ζητήματος.
- Πραγματοποίηση νέου κύκλου Γενικών Συνελεύσεων και νέας Ολομέλειας Προέδρων”.
Τι αναφέρει το υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία της πλατφόρμας αξιολόγησης
Η εν λόγω πλατφόρμα, θα αποτελεί τμήμα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, και προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, τις αποτιμήσεις του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών (όπως προβλέπεται από τον νόμο), καθώς και την τελική αξιολογική έκθεση με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης.
Επιπλέον, μέσω της ίδιας εφαρμογής, θα παρέχεται στον εκπαιδευτικό η δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, σε περίπτωση που διαφωνεί με την οριστική αξιολογική κρίση του αξιολογητή του, καθώς και να ενημερωθεί για την εξέλιξη της ένστασής του, μετά την εξέτασή της από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στην πλατφόρμα θα αρχίσουν να καταχωρίζονται από την ερχόμενη εβδομάδα τα ζεύγη αξιολογητή-αξιολογούμενου από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου.
Σε πρώτη φάση, η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά στις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης.
Με την τοποθέτηση των υπολοίπων Συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στις υπόλοιπες περιοχές.
Η αξιολόγηση, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, αφορά δύο πεδία:
α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια.
Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).