Blue
Κοινοποίηση

Με καθυστέρηση περίπου έξι ωρών απέπλευσε το Blue Horizon από τον Πειραιά εν μέσω οργής από διαδηλωτές για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη. Ποινική δίωξη στους τέσσερις συλληφθέντες, οι κατηγορίες σε βάρος τους.

Κύμα οργής έχει προκαλέσει στην κοινωνία ο φρικτός θάνατος του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη, τον οποίο έσπρωξαν μέλη του πληρώματος του Blue Horizon, την ώρα που επιχειρούσε να επιβιβαστεί στο πλοίο, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί, το βράδυ της Τρίτης (5/9).

Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη (7/9) στο λιμάνι του Πειραιά και στην Κρήτη, απ’ όπου καταγόταν ο 36χρονος.

Με καθυστέρηση έξι περίπου ωρών απέπλευσε για τον Πειραιά από το λιμάνι του Ηρακλείου –στις 02:30– το πλοίο Blue Horizon, μπροστά στο οποίο οργανώθηκε από το απόγευμα χθες Τετάρτη κινητοποίηση πολιτών και διαμαρτυρία.

Το κάλεσμα συμμετοχής έγινε μέσω ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, με πολίτες να εκφράζουν οργή και αγανάκτηση για την εγκληματική ενέργεια.

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης, λόγω φόβου πως η κινητοποίηση θα εκτραχυνόταν, αποφασίστηκε να σηκωθεί ο καταπέλτης του πλοίου, με αποτέλεσμα κάποιοι από τους επιβάτες, που δεν είχαν προλάβει να επιβιβαστούν, να μην μπορέσουν να ταξιδέψουν προς τον προορισμό τους.

Στο λιμάνι του Ηρακλείου από τις 19:00 προχθές Τρίτη που ξεκίνησε η κινητοποίηση και διαμαρτυρία των πολιτών βρισκόταν ισχυρή αστυνομική δύναμη.

Κινητοποίηση οργανώθηκε επίσης από πολίτες στον Άγιο Νικόλαο, τόπο καταγωγής του 36χρονου. Στη συγκέντρωση σε κεντρική πλατεία της περιοχής μικροί και μεγάλοι κράταγαν στα χέρια λευκά τριαντάφυλλα. Καταστηματάρχες κατέβασαν τα ρολά.

Μαίνεται η πολιτική αντιπαράθεση – Στο “κάδρο” οι δηλώσεις Βαρβιτσιώτη
Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στην αντιπολίτευση οι δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ο οποίος στις αρχικές δηλώσεις του φαινόταν να εξισώνει το θύμα με τους θύτες. Το γεγονός προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, με σύσσωμη την αντιπολίτευση να ζητά την αποπομπή του, κάτι όμως που δεν συνέβη.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέχεια επέλεξε να κάνει ο ίδιος μία δήλωση, ώστε να μετριάσει την πολιτική ζημιά για την κυβέρνηση.

Εν τω μεταξύ ο ΣΥΡΙΖΑ καταδίκαζε τις δηλώσεις Βαρβιτσιώτη, καλώντας τον κ. Μητσοτάκη να τον αποπεμψει, με τον υπουργό Ναυτιλίας να κάνει λόγο για απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης της τραγωδίας από την αξιωματική αντιπολίτευση.

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος στους τέσσερις συλληφθέντες
Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος ασκήθηκε στους τέσσερις συλληφθέντες για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη, οι οποίοι πήραν προθεσμία να απολογηθούν το Σάββατο (9/9).

Οι κατηγορούμενοι θα παραμείνουν κρατούμενοι μέχρι την απολογία τους.

Σε βάρος του μέλους του πληρώματος που διακρίνεται στο βίντεο να σπρώχνει τον άτυχο άνδρα απαγγέλθηκαν οι κατηγορίες για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Στους άλλους δύο ναυτικούς που ήταν παρόντες στο περιστατικό ασκήθηκε ποινική δίωξη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Σε βάρος του καπετάνιου ασκήθηκε δίωξη για επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Παράλληλα, από την εισαγγελία πρωτοδικών Πειραιά δόθηκε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας για τυχόν ευθύνες από την πλευρά της λιμενικής αρχής.

Η τραγωδία εκτυλίχθηκε στο λιμάνι του Πειραιά το βράδυ της Τρίτης (05/09), όταν ο άτυχος άνδρας επιχείρησε να επιβιβαστεί στο καράβι με προορισμό το Ηράκλειο Κρήτης. Μέλη του πληρώματος τον έσπρωξαν ενώ βρισκόταν στον καταπέλτη που σηκωνόταν, με αποτέλεσμα o 36χρονος να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί.

Το πλοίο αναχώρησε κανονικά και επέστρεψε στον Πειραιά μετά από μια ώρα εν πλω.

Τι προβλέπεται πριν τον απόπλου – Οι ευθύνες του Λιμενικού
Το Π.Δ 177/2000, που καθορίζει την φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην συγκεκριμένη περίπτωση. Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο “Καταπέλτες”, στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: “Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου”.

Σημαντικό μερίδιο των ευθυνών φαίνεται να έχει και το Λιμενικό, καθώς όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε, με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: “Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία”.

Να σημειωθεί ότι η πλοικτήτρια εταιρία, Attica Group με ανακοίνωσή της γνωστοποίησε τη διενέργεια “εσωτερικής έρευνας” ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλιτιάδης Βαρβιτσιώτης, έχει διατάξει ΕΔΕ για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.